Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden for treiginger 2022

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-12-22, 12:46   #1
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden for treiginger 2022

Jeg føler at jeg har kjempegod tid, men det har jeg jo ikke. Jeg tror det meste av gaver er i boks, de må bare pakkes inn. Vi har kjøpt inn noe mat, men ellers har jeg ikke kontroll i det hele tatt. Men jula kommer vel likevel.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-22, 13:27   #2
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Hva med å gjøre det enkelt og bruke gaveposer, og bare pakke inn det som ikke får plass i pose.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-22, 14:13   #3
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det kan kanskje være noe. Men da må jeg ut og kjøpe gaveposer…
Og jeg har mye innpakningspapir.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-22, 21:31   #4
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Ja, det kan kanskje være noe. Men da må jeg ut og kjøpe gaveposer…
Og jeg har mye innpakningspapir.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-22, 14:20   #5
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Jeg er også syk, så får bare gjort ting i veldig korte perioder av gangen: pynte i fem minutt, pakke inn gaver i ti, osv. Ikke spesielt effektivt, men det er da noe. Heldigvis er mannen en racer på rydding og alt, så det blir jo jul likevel, men det er søren meg ikke noe koselig å ha null krefter. Men, de siste gavene jeg tok sjansen på å nettbestille er på vei, og så mangler vi bare småting til gave som kan leveres til tantebarn i siste liten. Og så må vi handle mat og sånt da, men det er det jo masse tid til. Akkurat nå er jobbkalenderen større stressmoment.

Gammel 18-12-22, 19:44   #6
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Føyer meg inn i rekken av dem uten krefter...og julestemning. Jeg har gaver som må kjøpes inn og pakkes, kaker som må bakes og null energi. Det er tøft.

Gammel 18-12-22, 20:01   #7
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg også.

Også skulle vi egentlig handlet gaver i dag. Men det å bli etter jobb en dag og det er bare det at, vel. Jobb er sykt travel tom onsdag. Deretter håper jeg det roer seg ned.

Gammel 18-12-22, 20:09   #8
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Vi var skikkelig igang men så kom mamma på sykehus igjen og dagene gikk til det. Og så fikk hun tildelt omsorgsbolig på torsdag så jeh og broren min, pluss mannen, har holdt på å flytte møbler og pikkpakket over dit sånn at det er beboelig når hun kommer ut av sykehuset i morgen. Puh.
Jeg har tatt fri og drar dit i morgen tidlig for å rydde alt inn i skap sånn at det ser litt koselig ut når hun muligens blir skrevet ut ved 13-14tiden.
Snakk om hardkjør.

Gammel 19-12-22, 09:31   #9
Mamari
Med nebb og klør

Mamari sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Vi var skikkelig igang men så kom mamma på sykehus igjen og dagene gikk til det. Og så fikk hun tildelt omsorgsbolig på torsdag så jeh og broren min, pluss mannen, har holdt på å flytte møbler og pikkpakket over dit sånn at det er beboelig når hun kommer ut av sykehuset i morgen. Puh.
Jeg har tatt fri og drar dit i morgen tidlig for å rydde alt inn i skap sånn at det ser litt koselig ut når hun muligens blir skrevet ut ved 13-14tiden.
Snakk om hardkjør.

Så fint at du har en bror å samarbeide med.Godt å slippe å stå alene i dette!

Mamari er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-22, 10:38   #10
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har prioritert en del koselige ting i år. Bakst med ungene og å treffe venner og litt slik. Jeg tåler litt mer stress hvis det også er noe hyggelig innimellom. Jeg stresser fortsatt med en del gaver, men tror det løser seg. Ble enig med manne i går at en av dem kjører vi litt dyrere enn ønsket, men det er verd det for mottager så da kjører vi den.

Gammel 18-12-22, 20:23   #11
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har kun bakt pepperkaker. I dag har jeg kjøpt dyre julekaker på baker Jørgensen i Arendal. Det holder i massevis; vi spiser knapt julekaker.

Gammel 18-12-22, 20:35   #12
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Vi skal visst ikke bake noenting. Vi spiser veldig lite julekaker, så de får nok dekket behovet når vi er hos bestemor og bestefar.

Gammel 18-12-22, 20:54   #13
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Minimalt med baking her også. Svigermor bakte pepperkaker med minste på torsdag mens jeg sov, og hadde med seg kakemenn da hun kom. Jeg har pleid å lage noen sorter til, men det blir ikke spist, særlig når vi ikke har gjester, og jeg tåler ikke store mengder søtsaker. Så selv om det strider litt imot det jeg er vant til, blir det sånn i år. Men jeg må ha aniskringler selv, så når jeg bare orker det skal jeg lage glutenfri variant.

Gammel 19-12-22, 00:05   #14
Pesten

Pesten sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her ser det ut som jeg kan melde meg inn. Har alltid bakt pepperkaker med jentene og arrangert julebord for ungene mine. Ikke i år. Gubben har jobbet mye natt og snøen kom brått på. Denne uken er jeg opptatt på kveld mandag og tirsdag. Onsdag er jeg uten bil og fredag skal vi hente storebror hjem hit fra dagsenter. Ergo blir det maraton shopping på torgdagen samme kveld som jeg er ferdig på jobb 16.30 og muligens den eneste dagen vi rekker å kjøre rundt med gaver. Mangler fortsatt å handle inn noen av gavene også :svett:
Denne julen ass.

Gammel 19-12-22, 00:23   #15
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Fikk bakt en sort i kveld, men pepperkaker er ikke bakt utbrytersom mannen tolket "ferdigpizza eller tilsvarende enkelt" som "ikke krever så mye innsats å lage" og glemte ut at vi kan ikke lage pspperkaker mens middagen står i ovnen i en god time.
. Middagen ble god da, men det ble leggetid så derved så vi snøfall i stedet og pepperkaker må bakes i moegen.

Julekort er ikke i boks og jeg skal handle gaver etter jobb i morgen. Gavene ordner seg, men det med de der julekorta.... Bahh, jeg har lyst å ha julekort. Bare har ikke fått makker oss til å ordne det

Gammel 19-12-22, 00:58   #16
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

I dag har vi rydda og vaska ungenes rom, samt tørka støv på halve kjøkkenet. Mangler fortsatt å kjøpe en del gaver, samt all vasking og pynting, men før det er det en hel del å komme i land med på jobb. Satser på at det går fint å lage jul to dager før julaften.

Gammel 19-12-22, 01:01   #17
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Under en uke til jul og listen over things to do er fortsatt laaaaaaang.

Men nå fikk jeg heldigvis sendt en bestilling til Lekekasser til Minsten. Jeg har påtatt meg å kjøpe inn gaver fra familien til mine barn siden jeg har oversikten. Jo, det er merarbeid, men da slipper vi unna byttinger, flere av hver ting, kanskje ikke det man ønsker seg mest etc. Jeg vet vi har et veldig pragmatisk forhold til gaver, men vi må liksom begrense det som kommer inn også. Vi har ikke plass til hva som helst. I år tror jeg vi holder igjen endel penger til Minsten også, slik at han kan kjøpe seg noe utover året, enn å gå en haug med gaver nå. Det gir mer glede. Skikkelig i-landsproblem

Pepperkaker har vi ikke bakt ennå. Vi har faktisk ikke gjort noe julerelatert i hele desember annet en konserter. Mange av de da. I dag prioriterte vi å dra på kino. Til stor glede altså, men igjen ikke så mye juletradisjoner liksom...

Og nå må vi bestemme oss for om vi skal være hjemme eller på hytta julaften. Drar vi på hytta så får vi så kort jul med bare noen få dager med juletre. Feirer vi hjemme så kan vi sette opp juletreet allerede tirsdag hvis vi vil, og kose oss med det til over nyttår. Jeg heller mot det nå egentlig. Også fordi det blir lettere for oss på mange måter. Og med min helse så kommer sånt veldig godt med. Men det er veldig, veldig kos på hytta altså. Koseligere enn hjemme, men ja...

Og vi har nettopp hatt vaskehjelp, så huset er shinet til jul sånn sett. Vi må bare klare å holde det sånn da

Gammel 19-12-22, 08:40   #18
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Jeg forbannet meg selv som måtte tilbringe store deler av søndagen på søndagsåpent kjøpesenter. Himmel og hav. Men, nå er jeg 99,5% i mål med gavene. Og de er innpakket og skrevet på. Senere i uken reiser jeg og yngste en svipptur til foreldrene mine, og leverer deres gaver.
Jentene har bakt kakemenn og laget gelegodteri. Jeg og yngste har laget pepperkakehus og pepperkaker. Julebrød har jeg bakt ja. Mer baking enn det, blir det ikke.

Planen var å pynte juletreet i går kveld, men jeg var helt skutt etter shopping. Kanskje i kveld, ellers får det bli tirsdag kveld. Mathandling gjenstår, men det er ikke så mye, vi reiser 1.juledag, og skal ikke ha gjester (det jeg vet) de dagene vi er hjemme.

Husvask blir av det meget enkle slaget. Jeg tørker litt støv når vi pynter tre. Så slenger vi litt med støvsugeren, kanskje til og med mopper gulvet. Badet skal få litt omsorg også. Om noen ønsker å klage på at kjøkkenet ikke er vasket ned, så må de bare komme, jeg har .

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-22, 09:01   #19
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi tok en prat og ble enige om at det ikke trenger å bakes i år. Vi spiser uansett særdeles lite julebakst på selve julaften, og jeg trenger ikke de ekstra kaloriene med å trykke i meg restene i løpet av januar.

Det begynner å nærme seg når det gjelder presanger også. Men moren min gjenstår. Jeg har ikke peiling på hva hun skal få. Hun kommer til oss på julaften, så vi har fremdeles godt med tid. Eller ikke.

Gammel 19-12-22, 09:08   #20
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har vært tidlig ute med noe, og ikke så tidlig med andre ting. Jeg lagde en skikkelig lang to do-liste på lørdag, og har heldigvis fått krysset ut mye av løpet i helga. Jeg har igjen fem gaver, men jeg vet hva jeg skal kjøpe, så det er ikke krise. Fire av dem er gavekort, så det er kjapt og greit.

Skal bake kjeks i dag, og julebrød i løpet av uka. Da er jeg good to go med bakst. Vi feirer uansett ikke hjemme.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:13.