Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Brighton

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-07-22, 16:24   #1
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.973
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Brighton

Det ser ut til at jeg skal til Brighton ca 10 dg i slutten av oktober. Noen som kjenner området som vil gi meg litt tips? Vil jeg bo i sentrum eller litt utenfor?

Jeg kunne veldig gjerne tenkt meg skikkelig koselig britisk cottage på en klippe eller et eller annet sted, men det må være enkelt å komme seg til byen, butikk etc. Jeg leier ikke bil, så kanskje ikke så enkelt å innfri?

Noe å oppleve i området? Jeg har i utgangspunktet ikke tenkt til å shoppe-shoppe altså, men har Brighton det meste liksom? Jeg har, som dere kanskje skjønner, ikke vært der før Jeg ser at byen har en nydelig strandlinje, og jeg elsker å titte på havet og bare slappe av, så egentlig så burde jeg kanskje heller vært der på sommerstid for jeg ser for meg at senhøstes kan være relativt rufsete i været - men jeg elsker vær da, så det går sikkert finfint.

Fortell meg det jeg trenger å vite om Brighton

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo

Sist redigert av IzziCreo : 14-07-22 kl 16:29.
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-22, 18:46   #2
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.539
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Brighton

Det finnes en pier i Brighton.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-22, 18:57   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.039
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brighton

Jeg var på språkferie i Brighton for 30 år siden og har derfor full kontroll.

Det er en ganske stor by, så den har «alt». Men det gjør også at du må reise ganske langt hvis du skal finne noen pittoresk cottage.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-07-22, 19:05   #4
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.636
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Brighton

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg var på språkferie i Brighton for 30 år siden og har derfor full kontroll.

Det er en ganske stor by, så den har «alt». Men det gjør også at du må reise ganske langt hvis du skal finne noen pittoresk cottage.

Jeg også. Men jeg har også vært der i nyere tid. Likte den godt. Spørsmålet er jo litt hva du skal i Brighton? Sånn cottage ala Holiday er nok vanskelig i byen, men om du ikke trenger å dra inn til byen så ofte kan du jo velge en landsby i nærheten med bussforbindelse. Eller rett og slett bare bo på stripa ved sjøen med utsikt til piren.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-22, 00:45   #5
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.030
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Brighton

Jeg skal dit imorgen for én natt, men vi får se hva jeg får med meg. Jeg skal på min første fotballkamp noensinne og så løpe parkrun lørdag morgen. Jeg har inntrykk av at de har det meste. Jeg har valgt å overnatte ved togstasjonen. Det var mye klager om støy fra dem som bodde bed stranda siden det er en festet. Hotellet vårt i Brighton er rimelig dyrt, men jeg vet ikke om det er bare pga. fotballen.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-22, 00:49   #6
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.473
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Brighton

Jeg er i Brighton nå. Har bodd her i noen år, men det var for 20 år siden. Brighton er en kjempefin by synes jeg! Fin størrelse, kan gå overalt. tort sett det meste av shopping, men det tar ca en time å dra inn til London hvis det er noe du savner. Du kan jo sjekke på AirBnB om det er noen pittoreske muligheter? Bor i Hove, et område som heter Aldrington og her går det busser inn mot sentrum hele tiden. Det er ganske stille, men med lokale butikker og restauranter "overalt".
Brighton er "the gay capitol of the UK" så det er mangfold i gatene og to områder (the Lanes og the North Laines) som er smågater med morsomme butikker. The North Laines har forandret seg overraskende lite på 20 år! Mye vintage og retro.
Hva liker du å gjøre på tur?

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-22, 00:50   #7
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.473
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Brighton

Opprinnelig lagt inn av C3PO, her.

Jeg skal på min første fotballkamp noensinne og så løpe parkrun lørdag morgen.

Da skal du løpe sammen med en venn av meg

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-22, 00:54   #8
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.473
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Brighton

Dette er jo standsmessing

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-22, 00:56   #9
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.030
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Brighton

Opprinnelig lagt inn av sindrome, her.

Da skal du løpe sammen med en venn av meg

Og mange hundre andre. 😂 Vennen din får kanskje med seg at noen fra Norge løper når de spør om det er noen tilreisende.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-22, 01:01   #10
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.473
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Brighton

Her er en cottage, like ved der C3PO skal løpe parkrun. Det er utenfor byen, men det går busser inn til sentrum.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-22, 01:02   #11
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.473
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Brighton

Skal si det til ham i morgen, da skal vi på pub Vi var forresten på fotballkamp på mandag, håper det blir en bedre kamp for Norge senere i dag

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-22, 08:08   #12
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.030
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Brighton

Opprinnelig lagt inn av sindrome, her.

Skal si det til ham i morgen, da skal vi på pub Vi var forresten på fotballkamp på mandag, håper det blir en bedre kamp for Norge senere i dag

Det håper vi og! Er det noe praktisk vi trenger å tenke på? Jeg hadde tenkt å ta toget til Falmer slik at vi er der én time før avspark.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-22, 23:01   #13
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.473
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Brighton

By now, så vet du at det var helt sikkert innfor. Synd de ikke vant!

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no