Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Hva har du bakt i dag? III

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-05-25, 13:47   #1
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har du bakt i dag? III

Jeg har bakt det som har blitt en standard, de der virale frørundstykke. Eltefrie, rører sammen deig på kvelden, strør over masse frø, lat stå over natten, bruker en stor skje og klatter deigklumper (som da får med seg frø) ut over en stekeplate og steker. Crunchy og nydelige. Stekte noen til morgenens frokost, og lot deigen stå, steker litt flere om en stund.

Gammel 24-05-25, 14:55   #2
Nada
Svada

Nada sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Nada er populærNada er populærNada er populærNada er populærNada er populær
Standard

De har ikke jeg fått med meg, Polyanna, det høres godt og lettvint. Har du oppskrift å dele?

Jeg skal straks sette deig til urte/hvitløksbrød.

Gammel 24-05-25, 17:26   #3
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her er oppskriften. Jeg bruker ikke varmt brett, og bruker dampfunksjonen. Jeg bruker også bare diverse frø jeg har.

Sitat:

Ser nå at kommentaren er deaktivert. Tidligere lå oppskriften der.
Ingredienser:
10 dl mel (jeg bruker det jeg har)
1 ts salt
1 ts gjær
3 dl yoghurt naturell
4 dl kaldt vann
(Det hender jeg har i mer væske hvis deigen blir tykk og tørr - det varierer hva slag type mel jeg bruker)

Blandes sammen og la stå mellom 8-12 timer på kjøkkenbenken.

Tilbereding:
Sett ovn på 250 grader varmluft med 2 bakebrett inni. Begge brettene skal bli varme.
Når ovnen er varm tar du ut øverste brettet og har deigen over på brettet (jeg bruker to skjeer til å ha deigen over i passe størrelser på brettet).
Hell over vann og et par isbiter på det gjenværende bakebretter slik at det dannes damp i ovnen. Sett inn brett med deig med engang. Pleier å ta mellom 10-15 minutter å få dem ferdigstekt.

Gammel 24-05-25, 22:17   #4
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Jeg bakte brunsviger på torsdag, kjempegodt.

Gammel 11-06-25, 01:22   #5
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Her er oppskriften. Jeg bruker ikke varmt brett, og bruker dampfunksjonen. Jeg bruker også bare diverse frø jeg har.

Jeg har nå satt tredje runde deig til rundstykker basert på oppskriften Polyanna viste til. Skulle ønske jeg hadde dampovn, men det fungerer også å bruke to brett og slenge inn vann.

Jeg bruker en blanding av hvetemel, havremel og havregryn. Disse rundstykkene har virkelig falt i smak her hos oss!

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-25, 19:57   #6
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Rabarbra smuldrepai, nam nam med is til!

Gammel 31-05-25, 20:10   #7
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Italiensk pizzabunn, den ble meget god, om jeg skal se det selv.

Ja, til Nextlife i bakemesterskapet!!!

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-25, 20:27   #8
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vil gjerne se bilder av vellykkede og mindre vellykkede kaker her!
Har bakt helt alminnelig Ole Brum sjokoladekake i dag.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-25, 22:49   #9
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lyppa, her.

Vil gjerne se bilder av vellykkede og mindre vellykkede kaker her!
Har bakt helt alminnelig Ole Brum sjokoladekake i dag.

Jeg synes det er fryktelig styrete å legge inn bilder her, så det orker jeg rett og slett ikke.

Gammel 02-06-25, 22:50   #10
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Jeg har laget bao buns, og holder på med taiwanske ananaskaker.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-25, 13:26   #11
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Pizzasnurrer og halvgrove rundstykker til matpakkene.

Gammel 31-08-25, 18:32   #12
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

2 eplekake. Den ene skal jegha med på jobben. Den andre har vi nesten spist opp.
Lagde en tidligere i uka også. Får gratis Epler så de må jo brukes..

Gammel 02-06-25, 23:29   #13
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har bakt en banankake i dag. Hadde brune bananer. Den gikk rett i fryseren, så blir det glasur på den til helgen.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-25, 23:47   #14
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Forrige uke bakte jeg pavlova til tanteungens eksamensfeiring. Ble pyntet av eldstejenta mens vi andre var og hørte på eksamenskonserten, med vaniljekremen som jeg lagde av eggeplommene, blandet med pisket fløtekrem (eller rettere sagt i to lag), diverse bær og gullfargede sjokoladekuler. Vi var mange, så hele kaka ble spist opp.

Gammel 06-06-25, 21:55   #15
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Prinsesstårtor. I porsjonsstykker. I anledning nabolandets nasjonaldag fikk de gul kledning med blå stripe og gullkrone på toppen.

Gammel 06-06-25, 23:27   #16
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Toros brownie cookies bakemiks. Gikk ut på dato i 2015. Selv med nøtter og sjokolade ble det ikke akkurat skrekkelig godt. Men det blir spist, når det er dette man får servert.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-25, 22:45   #17
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har igjen bakt verdens enkleste og beste baguetter. Eltefri og langtidshevet oppskrift fra Sultne Gutter. Slår aldri feil!!

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-25, 23:03   #18
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Keto sjokoladekake
Overraskende god. Slanker meg ikke, men hadde lyst på litt sunnere kake som ikke var altfor søt.

Gammel 15-06-25, 21:15   #19
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Focaccia til middagen.

Gammel 27-06-25, 09:58   #20
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Standard

Jeg har laget tiramisu for aller første gang, og satte pizzadeig i går. I dag skal jeg lage noen veldig gode sjokolademuffins med rømme og sjokoladebiter, og bake ut pizza.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:17.