Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Hva har du bakt i dag? III

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-06-24, 17:05   #1
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har du bakt i dag? III

Inspirert av God Morgen Norge tidligere i uken bakte jeg brunsviger i går og den var nydelig. Samtlige barn mente det var bedre enn kanelboller.

Gammel 08-06-24, 17:10   #2
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 59
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Inspirert av God Morgen Norge tidligere i uken bakte jeg brunsviger i går og den var nydelig. Samtlige barn mente det var bedre enn kanelboller.

Brunsviger er så godt!!

Eg bakte havrekjeks med sjokolade tidlegare i veka.

Gammel 24-06-24, 23:17   #3
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Jeg har bakt sukkerfri sitronkake med blåbær. Tror den blir bra.
https://www.funksjonellmat.no/oppskr...e-med-blabaer/

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-24, 23:29   #4
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Hva er forskjellen på brunsvinger og kanelboller?

Jeg har ikke bakt på noen uker, så jeg henger her for inspirasjon. Vurderer å sette en focaccia-deig til i morgen.

Gammel 24-06-24, 23:32   #5
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Brunsviger er mykje meir saftig, har anna smak og er ei kake.

Gammel 24-06-24, 23:32   #6
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Kanelbollefoccacia

https://www.detsoteliv.no/oppskrift/brunsviger-fra-fyn

Gammel 25-06-24, 00:11   #7
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Brunsviger har ikke først og fremst smak av kanel, men av brunt sukker og sirup.

Gammel 25-06-24, 00:24   #8
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Brunsviger har ikke først og fremst smak av kanel, men av brunt sukker og sirup.

Ja, sånn mørk og djup smak. Hugsar fyrste gong eg smakte det, kjøpt på eit lite bakeri i Grenå eller kor det no var. Nesten så eg må dra til med eit halleluja, det var heilt i mi bane.

Gammel 11-08-24, 19:19   #9
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

To grovbrød, som ble overdimensjonerte pga for mye gjær. Vanligvis bruker jeg 1/4 ts, og lar den heve i kjøleskap over natta. Nå ville jeg ha brød på dagen, og brukte samme oppskrift, bare med lunken væske og slengte oppi en hel pose tørrgjær. Jeg kunne greid meg med en halv.

Nå har jeg en gulrotkake i ovnen, som er til mannen og sønnen kommer hjem i kveld, siden mannen hadde bursdag i går da de var bortreist.

Gammel 11-08-24, 21:41   #10
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Jeg bakte rundstykker i går, av typen sleng i hop det du finner. De ble kjempegode!

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-24, 09:54   #11
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Tekake. Gammeldags skuffkake med sukker og kanel på toppen

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-24, 20:05   #12
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Standard

Jeg har laget japansk ostekake
https://www.apetina.com/no/oppskrift...ansk-ostekake/.

Gammel 20-08-24, 20:11   #13
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tar ei oppsamling av hele den siste uken, jeg.

* @spisoppmaten sine matpakkebrød med havregryn og gulrot. Jeg hadde en slump 4-korn jeg også blandet i.
* Grovbrød
* Suksessterter i porsjonsstørrelse
* 2x Formkake med bringebær.
* Lemon Meringue Pie i porsjonsstørrelse (Sverre Sæthre sin fabelaktige oppskrift)
* Terrazzo Ostekake er jeg i sving med akkurat nå.
https://sulten.app/recipes/terrazzo-ostekake-0-g

Gammel 29-08-24, 10:15   #14
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Standard

I går bakte jeg halvgrove pizzasnurrer samt innbakte pølser (fordi mellomste ikke liker pizzasnurrer) til matpakker.

Gammel 14-10-24, 12:36   #15
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Standard

I går bakte jeg eplekake og dagen før ryddet jeg litt i bakeskapet og fant en pakke cocktailbær som akkurat hadde gått ut på dato og noen poser med ulike nøtter som det bare var litt igjen i så da laget jeg nydelige florentinere. Og i dag baker jeg horn til mellomste som er forkjølet og hjemme fra skolen.

Sist redigert av Myria : 14-10-24 kl 13:33.
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-24, 12:40   #16
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Standard

Heiv i hop ostebollar til han som skulle spele sein bortekamp I går. Det vart suksess. (Bollane altså. Kampen endte uavgjort.)

I dag er planen å fylle frysaren med matpakkemat til samme fyren. Pizzabollar og horn med ost og skinke.

Gammel 29-08-24, 11:03   #17
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

I går lagde jeg deig til havrekjeks med rosiner, det er så godt! Og så lagde jeg en porsjon granola. Moderat med baking involvert der, men den var jo i det minste i ovnen ei stund!
Med ymse allergier og cøliaki i huset er det fint å kunne blande det som tåles.

Gammel 01-09-24, 13:48   #18
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

En dobbel porsjon Nennes rundstykker i halvgrov versjon. Kidsa elsker de i matpakka.

Gammel 01-09-24, 18:44   #19
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mormorungene lurte på om jeg kunne bake noe gøy til matpakkene deres, de er så lei av brødskive.
Og mormoren har tilbragt formiddagen med å bake halvgrove rundstykker, matpakkebrød med havre og gulrot, polarbrød og minipizzaer. Det ble visst noen miniatyr skoleboller og sitronsnurrerogså, men de bør vel helst ikke i matpakken.

Gammel 09-10-24, 12:23   #20
Magica
søt

Magica sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Jeg har bakt kjempegod eplekake, denne oppskriften er super: https://www.aftenposten.no/oslo/sult...beste-eplekake

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:06.