Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Lykkeland, da?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-02-22, 20:33   #421
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 357
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lykkeland, da?

Opprinnelig lagt inn av Observatøren, her.

Jeg elsker Ingrid Nyman.

Jeg også.

For en fantastisk karakter.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-22, 20:37   #422
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da har jeg sett, for det gikk senere på TV enn vanlig.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-22, 21:28   #423
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Jeg elsker serien, Ingrid Nyman, Anna, Jonathan osv. I dag likte jeg til og med mormor.

Gammel 06-02-22, 21:51   #424
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi var litt redd junior kom til å ende opp med å drepe en fra gjengen. Bra det ikke endte så ille.

Gammel 06-02-22, 21:56   #425
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh, fine episoden!

Melder meg inn i Ingrid Nyman fanklubb.

Gammel 06-02-22, 22:18   #426
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skal bli Ingrid Nyman når jeg blir stor.

Gammel 06-02-22, 22:33   #427
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 23
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Bare den dialogen mellom de to bestemødrene, som står så utrolig langt fra hverandre- og likevel har ett fokus; Marius.

Gammel 06-02-22, 22:46   #428
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Beste episode til nå.

Gammel 06-02-22, 22:56   #429
Ruslebiffen
biffvase

Ruslebiffen sin avatar

Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Samspillet mellom Ingrid Nyman og mormor var rett og slett fantastisk. Så utrolig mye de klarte å formidle gjennom scenene med og rundt Marius!

Jeg synes også brikkene falt mer på plass mtp karakteren til Anna i denne episoden; jeg tror jammen meg ikke det er lett for oss å forstå hvordan det var å være kvinne i en bransje med 99 % menn i på den tiden. Frykten for å vise seg soft, frykten for å ikke ha integritet i valgene sine på jobb selv om det betydde å ofre enormt mye personlig. Alt det synes jeg kom utrolig godt frem i scenen med Jonathan utenfor oljedirektoratet.

"Are you going to Dirdal?"

Gammel 06-02-22, 23:01   #430
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Jeg elsker serien, Ingrid Nyman, Anna, Jonathan osv. I dag likte jeg til og med mormor.

Jeg også. Til og med mormor, ja.

Og Jonathan blir jeg snart forelska i. For en fiiiiin mann. På
innsiden. Ja, utsiden er heller ikke akkurat å forakte.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-02-22, 23:06   #431
Ruslebiffen
biffvase

Ruslebiffen sin avatar

Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Og Jonathan blir jeg snart forelska i. For en fiiiiin mann. På
innsiden. Ja, utsiden er heller ikke akkurat å forakte.

Jeg også. Jeg er rett og slett litt betatt. :

Gammel 06-02-22, 23:15   #432
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er forresten ikke bare Per Kjærstad som har øvd seg på ny dialekt for rollen. Leste nylig at Bart Edwards (Jonathan) er brite. Det hadde jeg aldri gjettet.

Men ingen slår aksenten til han sjefen, han med brillene, er det Ed? Måten han sier Shell på er hilarious.

Gammel 06-02-22, 23:20   #433
Ruslebiffen
biffvase

Ruslebiffen sin avatar

Standard

Jeg la faktisk ikke merke til før i dag at Christian Nyman spilles av en annen skuespiller i S2 enn i S1. Jeg syntes de var litt ulike, men så var hårsveisen så annerledes, og så tenkte jeg at det var sikkert bare det. Men så er et altså to forskjellige skuespillere.

Gammel 06-02-22, 23:22   #434
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Ruslebiffen, her.

Jeg la faktisk ikke merke til før i dag at Christian Nyman spilles av en annen skuespiller i S2 enn i S1. Jeg syntes de var litt ulike, men så var hårsveisen så annerledes, og så tenkte jeg at det var sikkert bare det. Men så er et altså to forskjellige skuespillere.

Ja, han første var Amund Harboe (bror til skuespiller Eili). Jeg vet noen ble forstyrret av det byttet, men det plager ikke meg. Synes de overlapper hverandre fint.

Gammel 06-02-22, 23:25   #435
Ruslebiffen
biffvase

Ruslebiffen sin avatar

Standard

Ja, han første var Amund Harboe (bror til skuespiller Eili). Jeg vet noen ble forstyrret av det byttet, men det plager ikke meg. Synes de overlapper hverandre fint.

Ja, enig!

Gammel 07-02-22, 07:25   #436
Observatøren

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 23
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Det er forresten ikke bare Per Kjærstad som har øvd seg på ny dialekt for rollen. Leste nylig at Bart Edwards (Jonathan) er brite. Det hadde jeg aldri gjettet.

Men ingen slår aksenten til han sjefen, han med brillene, er det Ed? Måten han sier Shell på er hilarious.

Helt enig!

Jeg får assosiasjoner til den coop-reklamen for en stund siden.

Gammel 07-02-22, 14:19   #437
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har tenkt litt. Denne episoden er satt til 1978. Jeg er født i 1980 og kom til Norge i 1981. Med min erfaring som «fremmed fugl» i homogene Stavanger og omegn på 80-tallet, så har jeg vanskelig for å tro at Mina, iransk kvinne i mannsdominert «cowboy»-bransje, ikke ble utsatt for mer åpenlys rasisme og trakassering. Svigermoren til tross.

Gammel 07-02-22, 14:27   #438
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, selv om hun var smellvakker, og det nok hjalp.

Det var veldig lettvint å bare kanalisere all rasismen inn i en super-rasist. Som i tillegg var ubehøvlet og en tyv. Det ville vært naturlig at også våre "snille" figurer, hadde fordommer som tøt ut i ulike former og farger.

Selv om bransjen var internasjonal, så var den også, inntil nylig, helt ENORMT hvit.

Gammel 07-02-22, 14:49   #439
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Standard

Min barneskolekjæreste var sønn av iransk oljearbeider. Jeg tror alle andre utenlandskfødte på skolen var adopterte. Det var en del av oss da.

Gammel 07-02-22, 16:06   #440
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ruslebiffen, her.

Milde, det har jeg ikke lagt merke til en gang.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:55.