|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Juletråden 2022Å lutefisk |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Sv: Juletråden 2022Nå har jeg smakt julebrus-Skyr. Den smakte ikke godt, nesten vondt, med en emmen smak av hvit pepper (som jeg ikke liker). |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Juletråden 2022Har ikke faktisk hengt det opp enda, men har tenkt at vi får benytte første mulige oppholdshelgedag (aka, hjemme når det er litt lys å oppdrive) og få dem opp så de er klare til å tennes til første helg i advent senest. Våre henger somregel og lyser til et stykke uti februar, også tas de ned til våren en gang når det ikke er så vått og kaldt.
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Juletråden 2022Mannen min som er oppvokst på østlandet, liker å spise sylte og lammerull og fenalår i lefse. Det hender jeg får tak i på butikken . Det er min hovedmotivasjon til å øære meg å lage lefser. Sånne "sunnmørslefser" med sukker er annenpri
|
|
|
#9 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Juletråden 2022Ja, godt det også, men en helt annen ting.
|
|
|
#12 |
|
ctrl+z
|
Sv: Juletråden 2022Jeg har aldri spist lutefisk og høyner med å aldri ha smakt på pinnekjøtt.
|
|
|
#13 |
|
koko
|
Sv: Juletråden 2022Mannen har bursdag 30. november, da går vi ut og spiser lutefisk med alt tenkelig tilbehør. Når jeg lager det hjemme er det med kålrotstappe og pinnekjøttsjy. Nydelig begge deler.
|
|
|
#14 |
|
Erfaren
Medlem siden: Aug 2010
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Juletråden 2022Julekalender til eldste (Rituals kjøpt på Gardermoen) og Harry Potter til mellomste er i boks. Usikker på hvilken kalender minste skal få, det er så mye ymse i disse ferdig kalenderne, jeg orker ikke masse ræl. Han ønsker seg biltransporter, så kanskje kjøpe og dele opp, det hadde ordnet 14 luker. Noen som har tips til ålreit kalender til gutt straks 4? |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Sv: Juletråden 2022Jeg har visst begynt å høre på P7 Julekanalen til P4 når jeg lager middag.
|
|
|
#16 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Juletråden 2022Mens jeg ventet på mannen i dag så jeg inn i en leilighet hvor de hadde satt opp juletreet allerede. Det er i tidligste laget selv for en juleelskende person som meg, men samtidig kan man jo ikke annet enn å bli glad av sånt. Juletre.
|
|
|
#17 |
|
Trallallaa
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Juletråden 2022Jeg har kjøpt inn alle lys til både advent og jul. Og servietter i lange baner.
|
|
|
#18 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Juletråden 2022Jeg kikket i serviettskuffen min og fant ut at jeg hadde kjøpt masse kjempefine juleservietter på nyttårssalg i fjor. Det er alltid litt rart å kjøpe juleting etter jul og bare pakke det bort med en gang, men desto bedre når man kan finne det fram igjen neste jul. Det hender til og med jeg blir overrasket (gledelig altså) over hva jeg kjøpte året før.
|
|
|
#19 |
|
Trallallaa
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Juletråden 2022Jeg fant 2 3pk med grønn telysholdere fra Hadeland og noe Georg Jensen julepynt i skuffen her nå. Kjøpt på salg i januar vil jeg tro. Hva man ikke husker.
|
|
|
#20 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Juletråden 2022Ja, men det er fortsatt ikke samme type lefse som jeg bruker til ribbe (og sylte og rakfisk, for den saks skyld). Har svigerfamilie på Nord-Vestlandet, og kjenner godt lefsene der, svigermor baker. Det er for eksempel ikke noe dynking involvert i østlandslefsene, de er mer i slekt med lomper.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 09-11-22 kl 22:50. |
|
|
|
![]() |
|
|