Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden #10

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-03-22, 10:29   #1
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #10

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Jeg har ikke undervisning, så jeg bestemte meg for å jobbe hjemme pga. drittvær (regn, våt is). Men jeg tenkte ikke på at mannen min har fri, og han hoster og harker og stønner, og det trenger gjennom selv de sterkeste lyddempende hodetelefoner.

Velkommen til mitt hjemmekontor.. Og nå runder vi straks TO ÅR!

Timar er ikke aktiv  
Gammel 02-03-22, 10:34   #2
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Velkommen til mitt hjemmekontor.. Og nå runder vi straks TO ÅR!

Grøss. Det er like før jeg pakker sammen og drar på jobb, men jeg VET at det er idiotisk av meg å bli sur...Mannen jobber skift, og jeg var fullstendig klar over at han ville være her, men som oftest når han har fri, har han hundretusen prosjekter på gang slik at jeg får lov til å ha huset for meg selv. Det hjelper selvsagt heller ikke at jeg er verdens dårligste til å konsentrere meg, og holder på med noe som ikke akkurat er særlig gøy eller stimulerende...

Gammel 02-03-22, 10:52   #3
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nera, du kan sende en vennlig tanke til arbeidskollegene hans, som nå slipper unna det. Forøvrig takk for påminning om at det er fint å bo aleine.

Gruffer over livet generelt og covid spesielt. Og øresus. Grrrr!

-ea- er ikke aktiv  
Gammel 02-03-22, 14:54   #4
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Nera, du kan sende en vennlig tanke til arbeidskollegene hans, som nå slipper unna det. Forøvrig takk for påminning om at det er fint å bo aleine.

Gruffer over livet generelt og covid spesielt. Og øresus. Grrrr!

Min øresus har blitt bedre det siste året etter at jeg begynte med en nesespray morgen og kveld mot husstøv/midd-allergi! Jeg begynte med den pga tette tårekanaler og litt tett nese på morgenen, men det fikk altså en positiv bivirkning på øresusen også.

Gammel 02-03-22, 13:10   #5
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Ikke-gruff lenger, for det som hørtes ut som grusom tinnitus som jeg vet egentlig ikke var det, for det var bare på loftet, var muse-skremmer-boksen som trengte nytt batteri, og mannen har nå byttet det og jeg har ikke lenger den grusomme pipelyden på hjemmekontoret som jeg har hatt denne uka...

Gruffet må være at jeg ikke klagde og derved fikk korrigert det, før i dag

Gammel 02-03-22, 14:15   #6
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Ikke-gruff lenger, for det som hørtes ut som grusom tinnitus som jeg vet egentlig ikke var det, for det var bare på loftet, var muse-skremmer-boksen som trengte nytt batteri, og mannen har nå byttet det og jeg har ikke lenger den grusomme pipelyden på hjemmekontoret som jeg har hatt denne uka...

Gruffet må være at jeg ikke klagde og derved fikk korrigert det, før i dag

Jeg hadde en sånn opplevelse med komfyr-vakta. Grøss!
"Det er noe som piper! Hør da!! Vent, det piper ikke nå, men innimellom, høøøøøør!"
Til slutt ble pipingen så høy og hyppig at alle hørte det. Og så måtte vi skjønne at
1. Vi har en komfyrvakt
2. Komfyrvakta har en dings innunder kjøkkenbenken (som vi måtte demontere noen lister for å få tilgang til)
3. Dingsen er tom for strøm og så gammel at det ikke er vits i å prøve å fikse den.

Nå har vi ny komfyrvakt, som er litt enklere tilgjengelig.

Timar er ikke aktiv  
Gammel 02-03-22, 14:57   #7
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Gammel 02-03-22, 18:15   #8
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Ser ut som naboen har fått seg ny bil. Syns det er ufint og ugreit altså. Nå har jeg favorittbilene ved siden av meg i garasjen. Jeg vil også ha fancy bil
Det jeg kjøpte min for dekker sikkert ikke dekk og felger på en av bilene.

Gammel 03-03-22, 11:12   #9
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noen ganger er jeg bare så lei. Av å ikke ha immunforsvar, for eksempel. Det er greit å ha.

Jeg har øyelokksbetennelse for ørtende gang på kort tid. Det er ikke farlig, men det er ubehagelig, og jeg ser til dels uklart på ene øyet.

Jeg har tre sår i munnen, type munnskold. Det er heller ikke farlig, men det er tidvis hakket vondere enn bare ubehagelig, og man har ikke lyst til å hverken spise eller drikke.

Dosen av den ene immundempende medisinen er gradvis justert ned siden jul, i håp om å få bukt med skjelvingene jeg har slitt mye med. Det var håp om at disse småbetennelsene også skulle avta, men foreløpig ser det ikke så lovende ut. Og det er bagateller. Men jeg blir så drittlei noen ganger!

(Skjelvingene har blitt bedre, altså. Jeg var på Parkinsons-nivå og mistet hele finmotorikken. Nå føler jeg skjelvingene mer enn de er synlige.)

Gammel 03-03-22, 21:45   #10
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Dieselgris! Fader det går jo ikke vekk ved vanlig håndvask. Og jeg har klint det utover ratt, girspak og nøkkel.

Gammel 04-03-22, 09:37   #11
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alle velmente helseråd fra tilfeldige folk sliter meg ut! Jeg har jo leger, jeg trenger uke tips om alt som funket for grandtante på 90-tallet. Spør jeg ikke, vil jeg ikke ha råd. Bah. Det er nok å være i dårlig form, egentlig.

Gammel 04-03-22, 10:45   #12
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Knuter i dyrt garn. Når jeg kjøper dyrt merkegarn til prisen av en liten leilighet blir jeg ganske sur når det plutselig dukker opp en skjøt bare 1,5 omgang etter at jeg begynte på nøstet. Det er ikke brukbart altså.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 04-03-22, 11:24   #13
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Knuter i dyrt garn. Når jeg kjøper dyrt merkegarn til prisen av en liten leilighet blir jeg ganske sur når det plutselig dukker opp en skjøt bare 1,5 omgang etter at jeg begynte på nøstet. Det er ikke brukbart altså.

Knuter i garn er ikke greit i det hele tatt! Jeg fester alle tråder etter beste evne, aldri noe knyting, så dette skaper bare ekstrajobb.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 04-03-22, 11:25   #14
Novla

Novla sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Gah, skulle sjekke inn på Norwegian i går for å reise til UK i morgen, og der man skal bekrefte at man oppfyller koronakrav insisterer de på å kreve dokumentasjon for 11-åringen (barn behandles som fullvaksinerte ved innreise til UK). Helt dust, det står jo "barn" ved siden av navnet hans og alt, men nei, kommer ikke videre derifra.

Blir stressa ved tanken på å skulle stå og ordne opp i dette kl. 7 i morgen tidlig, så lurer rett og slett å kjøre bort på flyplassen for å se om noen der kan finne ut av det (sannsynligvis kjappere enn å sitte i telefonkø i en time for å ende opp med å snakke med noen som snakker dårligere engelsk enn meg )

Gammel 04-03-22, 12:35   #15
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi var i samme situasjon i romjulen. Fikk ikke sjekket inn en av ungdommene som hadde hatt covid, og dermed på det tidspunktet hadde 1 av 1 vaksiner, og ikke 2 av 2 som meg. Vi dro til flyplassen med litt ekstra god tid og sjekket inn manuelt i skranke. Gikk igjennom uten kommentar eller ekstra tidsbruk.

Gammel 04-03-22, 14:15   #16
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

EN hyggelig ting hadde jeg på planen denne våren, en etterlengtet konsert med favorittbandet på scenen og favorittkjæresten ( ) i armkroken. Og så blir den avlyst.

Gammel 04-03-22, 17:57   #17
Minty

Minty sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Minty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ble tutet på av dustemann som sikkert trodde at jeg ikke hadde fått med meg at lyset hadde skiftet til grønt et nanosekund tidligere.

Minty er ikke aktiv  
Gammel 04-03-22, 18:02   #18
Blånn

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Minty, her.

Ble tutet på av dustemann som sikkert trodde at jeg ikke hadde fått med meg at lyset hadde skiftet til grønt et nanosekund tidligere.

Jeg ble tutet på i går på vei inn til en stor parkeringsplass. Med en ca. 3-åring på ene siden, en stresser mor med en ca. 1-åring i fri flyt og bestemor (?) på andre siden anså jeg det som lurt at mor fikk kontroll på 1-åringen og bestemor fikk gått til 3-åringen før jeg kjørte videre. Det syntes visst ikke bilen bak meg.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv  
Gammel 05-03-22, 16:13   #19
Minty

Minty sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Minty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

Jeg ble tutet på i går på vei inn til en stor parkeringsplass. Med en ca. 3-åring på ene siden, en stresser mor med en ca. 1-åring i fri flyt og bestemor (?) på andre siden anså jeg det som lurt at mor fikk kontroll på 1-åringen og bestemor fikk gått til 3-åringen før jeg kjørte videre. Det syntes visst ikke bilen bak meg.

Folk er så forbasket TEITE!

Minty er ikke aktiv  
Gammel 04-03-22, 18:14   #20
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

6000,- for brilleglass.

Ja og feil optiker. Skråsikker på at jeg bestilte hos han jeg vanligvis går til. For han kjenner meg jo.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:00.