Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

God restaurant i Trondheim

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-06-21, 09:24   #1
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.236
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

God restaurant i Trondheim

Vi vurderer å ta en kveld på restaurant for å feire tre oppsamlede 40-årsdager, som erstatning for utenlandstur. Det betyr at det må være skikkelig bra! Veldig god mat (og vin) er viktigere enn veldig fancy mat. Vi blir nok seks voksne, kanskje mer, men det må være hyggelig å sitte sammen en liten gjeng.

Har dere noen forslag? Tar også gjerne imot tips om hvor det er hyggelig å gå etterpå.

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-21, 09:29   #2
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: God restaurant i Trondheim

Tja. Hvilket prisnivå ser dere for dere?

Credo og Speilsalen på Britannia er de jeg ville valgt hvis budsjettet var romslig nok. Ellers hadde vi en svært god opplevelse på Britannia Brasseriet for noen uker siden: super mat og vin, og veldig hyggelig lokale.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-21, 09:39   #3
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.868
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: God restaurant i Trondheim

Jeg ønsker meg til Bula Neobistro neste gang jeg skal ut og spise litt mer påkostet, det er restauranten til Renee Fagerhøi. Der skal det være ujålete mat av høy kvalitet. Og dette opplegget ser jo ut som det kan være stas, for en skikkelig feiring, hvis det er rom for å bruke såpass med penger. Men jeg har ikke vært der (enda), så jeg kan ikke komme med personlige anbefalinger. Kanskje noen andre har?

Kan ellers anbefale Spontan vinbar i Jomfrugata, de har god og småfancy mat med vinpakke til overkommelig pris, og veldig mye vinkunnskap. Du kan bestille 4 eller 6 retter, men også enkeltretter fra menyen. Der har i alle fall jeg hatt en god matopplevelse en gang.

Etterpå er det fint å sitte et sted på Bakklandet, f.eks på Antikvariatet (koselig plass med avslappet atmosfære for øl og vin) eller NB6 (superhyggelig vinbar). De ligger vegg-i-vegg.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 30-06-21 kl 09:56.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-21, 09:52   #4
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.632
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: God restaurant i Trondheim

Jeg var på Cowsea med kollegaer for snart to år siden, og var veldig fornøyd med maten og stedet.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-21, 09:55   #5
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.913
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: God restaurant i Trondheim

Jeg kan anbefale Bula. Nydelig mat som du ikke får servert andre steder. Avslappet og god stemning i restauranten.

Ellers har du og Robust bistro som og har veldig god mat og vin. De er litt i samme prislag og stil som Spontan vinbar.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-21, 10:52   #6
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.887
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: God restaurant i Trondheim

Bula er min superfavoritt-restaurant i heile Norge. Har spist der fleire gongar og blir så GLAD kvar gong Ellers har eg spist på Credo som jo er stas med Michelin og greier, men Bula er likevel hjertet mitt nærare.

Cowsea som nevnt her hadde eg ikkje valgt til sånn type anledning.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-21, 10:55   #7
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.868
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: God restaurant i Trondheim

Ja Cowsea er absolutt et hyggelig sted med god mat, men mer et sted jeg ville valgt om jeg skulle gå ut og spise med jobben, eller med familien uten noen spesiell anledning. Samme med Graffi, f.eks. Men kanskje ikke for en spesiell mat- og vinopplevelse i anledning rund dag.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-21, 10:58   #8
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.798
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: God restaurant i Trondheim

Vi har hatt veldig god erfaring med https://www.trollrestaurant.no
Det er jo ikke veldig pent og sånn, men maten har vært veldig god, og jeg synes de har klart å parre maten veldig fint med vin
Mulig det blir litt vel rustikt til anledningen?

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-21, 14:49   #9
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.236
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: God restaurant i Trondheim

Her hadde det skjedd ting, tusen takk for mange forslag! Bula ser jo gøy ut, og litt avhengig av hvem som skal være med kan det nok også treffe bedre enn Speilsalen på Britannia, selv om jeg godt kunne tenkt meg å gå dit. Vet ikke om jeg tør å ta med meg alle potensielle gjester dit, egentlig.

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Tja. Hvilket prisnivå ser dere for dere?

Det avhenger litt av hvor mange og hvem vi blir, så jeg er interessert i litt forskjellige anbefalinger. Men jeg håper vi kan dra på litt!

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Vi har hatt veldig god erfaring med https://www.trollrestaurant.no
Det er jo ikke veldig pent og sånn, men maten har vært veldig god, og jeg synes de har klart å parre maten veldig fint med vin
Mulig det blir litt vel rustikt til anledningen?

Ikke noe galt i rustikt, men jeg ser ikke så mye på nettsidene, er det noe galt her kanskje? Skal se innom senere og se om det går bedre.

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-21, 15:53   #10
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.668
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: God restaurant i Trondheim

Vi var på fransk restaurant her for en tid tilbake. God mat og masse god vin!
https://www.rivegauche.no/

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-21, 17:49   #11
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.809
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: God restaurant i Trondheim

Har stort sett vært veldig fornøyd med maten på To rom og kjøkken.

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-21, 23:55   #12
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.716
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: God restaurant i Trondheim

Kalas og Canasta og robust bistro har god mat

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-21, 00:03   #13
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.995
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: God restaurant i Trondheim

Michelinrestaurantene Fagn og Credo har begge mer uformelle lillebrødre/bistro i samme lokale, men samme kjøkken.

Jossa ligger på Credo: https://restaurantcredo.no/jossa

På Fagn heter det Fagn bar og bistro: https://fagn.no/bistro/


Jeg tror også at Troll kan være et bra valg. Jeg spiste bra treretter der.
Jeg har aldri vært på Bula, men har veldig lyst til å dra dit! Jeg bare kjenner ingen som vil være med meg dit.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-21, 21:17   #14
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.918
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: God restaurant i Trondheim

Fagn, Credo og To Rom & Kjøkken er steder jeg gjerne velger med kollegaer og kunder jeg kjenner godt. God mat, hyggelig og det er greit å prate med selskapet og ansatte. Sist var det fult på To Rom & Kjøkken på en mandag!.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-21, 10:24   #15
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.236
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: God restaurant i Trondheim

Takk for flere forslag!

Jeg får fortsatt ikke opp menyen til Troll, gjør dere?

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-21, 11:40   #16
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.809
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: God restaurant i Trondheim

Opprinnelig lagt inn av Marla Singer, her.

Takk for flere forslag!

Jeg får fortsatt ikke opp menyen til Troll, gjør dere?

Ser nesten ut som de bare har dagens treretters og femretters?

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-21, 11:47   #17
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.626
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: God restaurant i Trondheim

Vi har spist på Emilies Eld og var veldig fornøyd. Kanskje ikke super eksklusiv men god mat og hyggelige folk.
https://emilieseld.no/

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no