Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-08-07, 00:29   #1
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

For en supertråd
idag har jeg støvsugd hele huset (vanligvis mannens jobb,men bortreist nå), tørket støv i stua og tatt 2 maskiner med klær. Oi,kom på en ting til brettet sammen tøy :kjedelig:

Gammel 26-08-07, 15:36   #2
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

For en supertråd
idag har jeg støvsugd hele huset (vanligvis mannens jobb,men bortreist nå), tørket støv i stua og tatt 2 maskiner med klær. Oi,kom på en ting til brettet sammen tøy :kjedelig:

Du fortjener ekstra skryt for å ta andres jobb og ta tak i det kjedelige!!

I går tok vi helt av, ventet besøk av et vennepar - så i løpet av dagen fikk vi jammen shinet huset så det ikke er til å kjenne igjen. Sambo har tatt tak i bilder og sånt som må opp på veggen litt rundt i huset og på lille T sitt rom (vi er relativt nyinnflytta).

Også fikk jeg gjort noe med plommebøtta som jeg skaffet meg på fredag: fryseren full av deilig syltetøy. Har aldri prøvd meg på frukt/bærkonservering så jeg er rimelig stolt altså.

I dag håper jeg å komme litt frampå i forhold til at jeg skal reise noen dager til uka - og ikke får forberedt verken klubb eller holdt kontroll med kleshaugen (min jobb). Sambo er heller ikke så masse hjemme de nærmeste dagene, så jeg forventer ikke at han tar mer enn nødvendig.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-07, 15:46   #3
Kråka

Kråka sin avatar

Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Jeg vasker klær hver dag og skifter på alle sengene 1 gang i uken. Hver kveld etter at ungene er lagt så rydder jeg stuen, kjøkkenet og gangen for leker, klær, tallerker osv. Når vi legger oss er huset alltid ryddig og pent til neste dag. Hvis man setter av 10-20 min hver dag til rydding så slipper ting å hope seg opp. Posten eller reklamen blar jeg fort i gjennom og kaster det i søppelkassen for papirinnsamling. Jeg vasker også alltid ned hele huset 2 ganger i året. Tak, vegger, lister og aboslutt alt får gjennomgå med skurefilla. Det er ikke alltid ryddig hos oss selv om jeg rydder hver dag altså. Ungene får leke med lekene, så det flyter på dagtid her, men om kvelden shiner jeg opp. Jeg liker å ha det ryddig, så det gjør meg ingenting og shine huset.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-07, 17:49   #4
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av macy, her.

Jeg vasker klær hver dag og skifter på alle sengene 1 gang i uken. Hver kveld etter at ungene er lagt så rydder jeg stuen, kjøkkenet og gangen for leker, klær, tallerker osv.

Du er vel egentlig en god del for flink husmor for denne tråden?

Gammel 27-08-07, 00:32   #5
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Du er vel egentlig en god del for flink husmor for denne tråden?

My thoughts exactly.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 09:28   #6
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er rimelig fornøyd: i går ryddet jeg i tøyet til barna og ga vekk det som var blitt for lite. Masse plass frigjort! (og dermed plass til å handle mer....?)
Så vasket jeg på vaskerommet. Det var tilfredsstillende i den forstand at det var veldig SYNLIG at jeg hadde svingt vaskekluten litt der. Deilig! (så kan vel det rommet stå urørt en god stund fremover...?)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 16:49   #7
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av tiddelibom, her.

JSå vasket jeg på vaskerommet. Det var tilfredsstillende i den forstand at det var veldig SYNLIG at jeg hadde svingt vaskekluten litt der. Deilig! (så kan vel det rommet stå urørt en god stund fremover...?)

Den logikken høres kjent ut...

Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 20:36   #8
cilen
re:designer

cilen sin avatar

cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

I dag hadde jeg bestemt at det var vaskedag hjemme hos meg.. Jeg fikk ihvertfall tatt kjøkkenet, men lenger kom jeg ikke..

Er fornøyd med innsatsen jeg, og mannen så det når han kom hjem.

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 20:53   #9
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Jeg måtte vaske kjøkkengulvet i dag. Vaskedamen har skiftet dag fra mandag til torsdag, ergo er det en uke siden hun var her, og gulvet så ikke ut. I og med at mannen min kommer hjem fra sjøen i morgen bør huset se sånn noenlunde ut.

Nå må jeg rydde litt til.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 12:12   #10
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Her hører nok jeg hjemme. Har enda ikke noe å skryte over. Men skal selvsagt poste med stor glede når det skjer.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 13:05   #11
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Fin tråd.
Storesøster har flyttet ut av huset og lillebror har derfor akkurat fått eget rom så da kan vi visst begynne å ha lyset på på soverommet etter klokka 20 for det har nemlig vært brukt til oppbevaring av ALT mulig vi ikke vil ha fremme... Vi har så dårlig lagringsplass!!
Må få kommet igjang nå da sånn at jeg kan skryte av det her!!
Skal også få ryddet, sortert og gitt bort lillebror sine babyklær og Fisher Price leker... skal bli såå deilig.

Gammel 03-09-07, 13:10   #12
lille my
Erfaren

lille my sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
lille my er populærlille my er populærlille my er populærlille my er populær
Standard

Å dette er nok stedet for meg.
Jeg eier ikke energi eller arbeidslyst om dagen.
Men skal poste når jeg klarer å få gjort noe (har en haug med klær som jeg sitter å venter på at skal gå på plass i skapet).

Gammel 06-09-07, 00:58   #13
Frantzen
Passiv

Standard

Mindre enn en uke (!!) etter at vi svingte oss i kostevalsen så satte vi igang igjen i dag. Valgte onsdagen for at ikke storebror skulle slippe så lett unna - vi var faktisk så effektive at jeg til og med fikk vasket vinduer!! :fremdeles i sjokk:

Flinke ungene mine - og mammaen var ikke verst hun heller

Svar med sitat
Gammel 06-09-07, 09:18   #14
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Har ryddet i Cd og bokhylle..

Og mannen tinte fryseren i går.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 10:14   #15
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Dette er tråden for meg, skjønner jeg!

Her flyter det. Jeg kan ikke skjønne hvordan det kan bli så rotete på to dager. Og klesvasken... For noen dager siden var ALT tatt. Nå er den full igjen

Jeg får brette opp ermene og sette i gang!

Gammel 28-08-07, 10:27   #16
Ami
kamelkonsument

Ami sin avatar

Hvor: Fjordland
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Jeg har fått den berømte dampvaskeren fra TV-sjåpp. Den står så fint i pappesken sin midt på stuegulvet og bare venter på at mor skal finne inspirasjon til å ta den i bruk.

Merker at det ikke blir i dag. Men i morgen er det nye muligheter.
*lat og forkjølet*

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 19:32   #17
Slettet bruker
Passiv

Standard

Huset er gullende rent.

men det er bare fordi vaskehjelpa har vært her.

Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 23:14   #18
Olvina
Gjer så godt eg kan

Olvina sin avatar

Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Stove og kjøken er rydda, og vaskemaskina surrar og går. Dessverre er det reine Jotunheimen, med topp etter topp så langt auge kan sjå, nede på vaskerommet framleis, men eg er då i gong!

Olvina er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-09-07, 23:47   #19
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

I kveld har jeg (i stedet for å slange meg på sofaen) ryddet i tørrmatskapet og kastet 4 bæreposer med gamle greier! Skapene våre er fulle, men det er tydeligvis ikke så mye vi bruker av det som står der.

Jeg skjemmes litt... eller ganske mye, egentlig, av å fortelle at jeg fant ting med utløpsdato i 1997 og 1999! Det er saker som altså må ha vært med på minst 3 flyttinger, enda jeg vet at jeg _har_ ryddet i skapene de siste årene også, altså... Fortell meg at det er flere av dere som opplever å finne skatter av antikvarisk verdi når dere rydder, vær så snill!

Og jeg må innrømme at litt av motivasjonen da jeg holdt på var at jeg kunne skrive om det i denne tråden når jeg var ferdig... Det ble så fint, og god plass fikk vi også!

Gammel 03-09-07, 00:00   #20
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Standard

Jeg glemte visst å nevne at grunnen til at jeg begynte ryddinga var at jeg fant en oppskrift på sjokoladecookies som jeg fikk lyst til å prøve, og da måtte jeg sjekke om vi hadde sirup, og så fant jeg det innerst bakerst, men foran stod det tre gamle bokser med sjokoladepålegg som jeg kastet, og siden ballet det på seg.

Det ble ikke noe baking, da, men det er vel i grunnen bare som en bonus å regne.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:59.