|
|||||||
| Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødreFor en supertråd
|
|
|
#2 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre
Du fortjener ekstra skryt for å ta andres jobb og ta tak i det kjedelige!!
|
|
|
#3 |
|
♥
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødreJeg vasker klær hver dag og skifter på alle sengene 1 gang i uken. Hver kveld etter at ungene er lagt så rydder jeg stuen, kjøkkenet og gangen for leker, klær, tallerker osv. Når vi legger oss er huset alltid ryddig og pent til neste dag. Hvis man setter av 10-20 min hver dag til rydding så slipper ting å hope seg opp. Posten eller reklamen blar jeg fort i gjennom og kaster det i søppelkassen for papirinnsamling. Jeg vasker også alltid ned hele huset 2 ganger i året. Tak, vegger, lister og aboslutt alt får gjennomgå med skurefilla. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
flisespikker
|
Du er vel egentlig en god del for flink husmor for denne tråden?
|
|
|
#6 |
|
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødreJeg er rimelig fornøyd: i går ryddet jeg i tøyet til barna og ga vekk det som var blitt for lite. Masse plass frigjort! (og dermed plass til å handle mer....?)
|
|
|
#7 |
|
trøtt
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
re:designer
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødreI dag hadde jeg bestemt at det var vaskedag hjemme hos meg.. Jeg fikk ihvertfall tatt kjøkkenet, men lenger kom jeg ikke.. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødreJeg måtte vaske kjøkkengulvet i dag. Vaskedamen har skiftet dag fra mandag til torsdag, ergo er det en uke siden hun var her, og gulvet så ikke ut. I og med at mannen min kommer hjem fra sjøen i morgen bør huset se sånn noenlunde ut. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødreFin tråd.
|
|
|
|
#12 |
|
Erfaren
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødreÅ dette er nok stedet for meg.
|
|
|
#13 |
|
Passiv
|
Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødreMindre enn en uke (!!) etter at vi svingte oss i kostevalsen så satte vi igang igjen i dag. Valgte onsdagen for at ikke storebror skulle slippe så lett unna - vi var faktisk så effektive at jeg til og med fikk vasket vinduer!! :fremdeles i sjokk: |
|
|
|
#15 |
|
Like blid!
|
|
|
|
#16 |
|
kamelkonsument
|
Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødreJeg har fått den berømte dampvaskeren fra TV-sjåpp. Den står så fint i pappesken sin midt på stuegulvet og bare venter på at mor skal finne inspirasjon til å ta den i bruk.
|
|
|
#17 |
|
Passiv
|
Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødreHuset er gullende rent. |
|
|
|
#18 |
|
Gjer så godt eg kan
|
Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødreStove og kjøken er rydda, og vaskemaskina surrar og går. Dessverre er det reine Jotunheimen, med topp etter topp så langt auge kan sjå, nede på vaskerommet framleis, men eg er då i gong! |
|
|
|
|
|
#19 |
|
trøtt
|
Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødreI kveld har jeg (i stedet for å slange meg på sofaen) ryddet i tørrmatskapet og kastet 4 bæreposer med gamle greier! |
|
|
|
|
|
#20 |
|
trøtt
|
Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødreJeg glemte visst å nevne at grunnen til at jeg begynte ryddinga var at jeg fant en oppskrift på sjokoladecookies som jeg fikk lyst til å prøve, og da måtte jeg sjekke om vi hadde sirup, og så fant jeg det innerst bakerst, men foran stod det tre gamle bokser med sjokoladepålegg som jeg kastet, og siden ballet det på seg. |
|
|
|
![]() |
|
|