|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Blir det streik neste uke for lærerne, tror dere?
Jeg kjenner meg altså ikke igjen i noe av det du skriver når det gjelder grunnskolen. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Er frisk!
|
Det er en kjent sak at dette er et problem en del andre steder i landet.
|
|
|
|
#3 |
|
|
Betyr dette at dere kun har vikarer og ikke midlertidig ansatte? For det er jo en forskjell der. Å være vikar for noen er greit nok, men i Oslo er det mye bruk av midlertidig stillinger for utdannede lærere som driver ordinær undervisning i helt ordinære klasser. Jeg vet ikke hvordan det er i barneskole, men på ungdomsskolene, videregående og voksenopplæring er dette et stort problem det snakkes alt for lite om.
|
|
|
|
#4 |
|
|
Det vet jeg ikke. Vi har vikarer og vet hvem vikaren dekket for. De gangene vi har midlertidig ansatte er det i prosjektstillinger. Sånn har det vært de stedene jeg har jobbet som leder. Eventuelt midlertidig fordi vi ikke har fått tak i kvalifiserte lærere.
|
|
|
#5 |
|
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Gjelder det grunnskolen også? Videregående er jeg klar over. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
|
Jeg kan anbefale å begynne å følge med på ledige stillinger som lyses ut sånn fra januar og fremover, og se hvor stor andel som er midlertidige og/eller vikariater sammenliknet med faste stillinger i Oslo/Viken (resten av landet har jeg ikke søkt, så der har jeg ikke noen formening annet enn det jeg hører i media). Det er utrolig trist. I år orket jeg ikke mer og søkte kun på faste stillinger, og sendte da betraktelig færre søknader enn jeg har gjort alle andre år.
Det er virkelig både provoserende og uforståelig at det ikke finnes noen egen stillingskode med tilhørende lønnsøkning for masterutdannede barnehagelærere.
|
|
![]() |
|
|