Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Blir det streik neste uke for lærerne, tror dere?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-06-21, 19:22   #1
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blir det streik neste uke for lærerne, tror dere?

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

Jeg tror om det hadde blitt lettere å få fast jobb som lærer hadde det kunne bidratt til økt rekruttering. Kommunen er rå og utnytter vikariat år etter år før en får fast jobb som lærer. Og har du vikariat som utløper midt i året utnytter kommunen det gjerne slik at du ikke får nytt vikariat før slik at du må begynne opptjening til fast ansettelse på nytt.

Jeg kjenner meg altså ikke igjen i noe av det du skriver når det gjelder grunnskolen.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-21, 19:38   #2
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg kjenner meg altså ikke igjen i noe av det du skriver når det gjelder grunnskolen.

Det er en kjent sak at dette er et problem en del andre steder i landet.

Gammel 02-06-21, 19:50   #3
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

Men vi kan jo ikke ansette fast med mindre vi har en fast stilling å lyse ut. Våre vikarer er jo inne for noen. Og så fort vi får ledig en fast stilling lyses den ut som fast. Da vil våre vikarer som søker på den stort sett få jobben fordi vi vet hva de er gode for.

Betyr dette at dere kun har vikarer og ikke midlertidig ansatte? For det er jo en forskjell der. Å være vikar for noen er greit nok, men i Oslo er det mye bruk av midlertidig stillinger for utdannede lærere som driver ordinær undervisning i helt ordinære klasser. Jeg vet ikke hvordan det er i barneskole, men på ungdomsskolene, videregående og voksenopplæring er dette et stort problem det snakkes alt for lite om.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-21, 19:57   #4
Blånn

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Betyr dette at dere kun har vikarer og ikke midlertidig ansatte? For det er jo en forskjell der. Å være vikar for noen er greit nok, men i Oslo er det mye bruk av midlertidig stillinger for utdannede lærere som driver ordinær undervisning i helt ordinære klasser. Jeg vet ikke hvordan det er i barneskole, men på ungdomsskolene, videregående og voksenopplæring er dette et stort problem det snakkes alt for lite om.

Det vet jeg ikke. Vi har vikarer og vet hvem vikaren dekket for. De gangene vi har midlertidig ansatte er det i prosjektstillinger. Sånn har det vært de stedene jeg har jobbet som leder. Eventuelt midlertidig fordi vi ikke har fått tak i kvalifiserte lærere.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-21, 20:03   #5
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Det er en kjent sak at dette er et problem en del andre steder i landet.

Gjelder det grunnskolen også? Videregående er jeg klar over.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-21, 11:33   #6
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Gjelder det grunnskolen også? Videregående er jeg klar over.

Jeg kan anbefale å begynne å følge med på ledige stillinger som lyses ut sånn fra januar og fremover, og se hvor stor andel som er midlertidige og/eller vikariater sammenliknet med faste stillinger i Oslo/Viken (resten av landet har jeg ikke søkt, så der har jeg ikke noen formening annet enn det jeg hører i media). Det er utrolig trist. I år orket jeg ikke mer og søkte kun på faste stillinger, og sendte da betraktelig færre søknader enn jeg har gjort alle andre år.

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Barnehagene mister nesten alle gode folk. Fordi utdannelse ikke verdsettes. Det er ikke bare meg som slutter med en gang masteren var i boks.

Det er virkelig både provoserende og uforståelig at det ikke finnes noen egen stillingskode med tilhørende lønnsøkning for masterutdannede barnehagelærere.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:33.