|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
villende
|
Sv: Blir det streik neste uke for lærerne, tror dere?
Ingen kontakt mellom partene. Unio mener det er arbeidsgiver som må ta kontakt, arbeidsgiver sier det er Unios ansvar. Så da kan det fort bli langvarig. Skikkelig morsom avslutning på 7. trinn for yngste dette. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Yes, we can!!
|
Det høres jo bare helt barnslig ut.
|
|
|
#4 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Blir det streik neste uke for lærerne, tror dere?Jeg håååper sånn at de kan få treffes klassen sin før de spres på vgs her. 16-åringen begynner visst å bli lei, for i går lurte han på om jeg visst når streiken var over.
|
|
|
#5 |
|
ctrl+z
|
Sv: Blir det streik neste uke for lærerne, tror dere?Ingen kontakt nei, det er steile fronter og streikeviljen er stor. Det ser ut til å dra ut. I dag ble det jo massivt trappet opp, så mulig det vil tvinge arbeidgiver til å se på mulige løsninger.
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Blir det streik neste uke for lærerne, tror dere?Siden helse og omsorg er berørt tipper jeg det ikke blir langvarig |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Blir det streik neste uke for lærerne, tror dere?Sikkert bra for dere lærere at sykepleierne er med - det er allerede arbeidsgivere som roper vELDIG høyt om at det er fare for liv og helse. Det er gitt mange dispensasjoner. Denne artikkelen beskriver situasjonen før opptrappingen.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Blir det streik neste uke for lærerne, tror dere?Flere skoler i området blir helt stengt nå etter opptrappingen. Jeg skjønner bare ikke hvorfor steeikeuttaket må gå mest utover de elevene som allerede har hatt mye hjemmeskole. Det finnes jo plenty kommuner som har hatt gul nivå omtrent hele året.
|
|
|
|
#9 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Blir det streik neste uke for lærerne, tror dere?For datteren er EN lærer ikke Unio-organisert, så de har en og annen time, og det er jo egentlig veldig greit. Være på skolen i første og siste time, og så spise is og henge med klassen i mellomtiden. Dekker opp for et STORT behov for klassen å bare for å være sammen, for det har de ikke vært hele dette første året.
|
|
|
#10 |
|
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Blir det streik neste uke for lærerne, tror dere?Jeg har en 10. klassing som så mange andre her inne. Kommunen vi bor i ble tatt ut i streik i første runde, men skolen til poden ble ikke tatt ut i første sving. Dermed trodde jeg at hvertfall hans kull på skolen hans var reddet mtp. standpunktkarakterene som hadde frist 31.05. Skolen hans skulle tas ut 02.06. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Sv: Blir det streik neste uke for lærerne, tror dere?Meisje, vi har hatt gul skole nesten hele året og skolene her er tatt ut. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Kleintje I + II
Ja det er jo mange som er tatt ut, så bra at de har begge kategorier, men jeg syns de kunne latt være å ta ut kommunene med lange røde perioder, og hjemmeskoleperioder.
|
|
|
|
#13 |
|
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Hvis de tilbyr SFO hele dagen, vil jo ikke foreldrene med barn i småskolen merke noe til streiken. Og da er jo poenget bort.
|
|
|
#15 |
|
I mål
|
Det er jo heller ikke lov å la andre gjøre de streikenes jobb, så jeg tenker at et slikt konkurrerende tilbud ikke er innenfor - man utvider da arbeidet til noen andre for å dekke for dem som streiker. Det blir som om man skulle satt inn vikar i skoletimene som er avlyst. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Introvert textrovert
|
Hva skal man med det? Hva skal man med andre streiker? Det er jo sånn det virker, heldigvis.
|
|
|
#17 |
|
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Tror hun mener at hva skal en med SFO om en må hente halv ni og så levere igjen på ettermiddagen, ikke hva en skal med streik. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Tatt på
|
Sv: Blir det streik neste uke for lærerne, tror dere?Her i Stavanger-området er de aller fleste skoler berørt. Eldste er så heldig at mattelæreren ikke streiker, så de skal ha heldagsprøve i matte i morgen (8. trinn) som planlagt for lenge siden.
|
|
|
#19 |
|
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Sv: Blir det streik neste uke for lærerne, tror dere?Ungdomsskolen til yngste har vært stengt siden torsdag. På vgs er de fleste faglærere til vg3 eleven tatt ut, |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Kleintje I + II
Sv: Blir det streik neste uke for lærerne, tror dere?Men hos min ene sønn ble det satt inn vikar til timer en streikeutatt lærer skulle hatt i god tid før streiken (tror pga svangerskapspermisjon eller sykemelding) Siden vikaren ikke var streikeuttatt ble undervisningen gjennomført.
|
|
![]() |
|
|