Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Bursdag i barnehagen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-08-07, 19:04   #1
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.884
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Bursdag i barnehagen

....


Sist redigert av Chablis : 05-04-10 kl 22:08.
Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-07, 19:09   #2
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.996
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bursdag i barnehagen

Fruktsalat eller pizzaboller?

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-07, 19:10   #3
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.648
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bursdag i barnehagen

Fruktpinnsvin!

Det er en meget enkel sak å lage.
Kjøp en halv vannmelon. Snu den opp ned på et fat.
Bruk grillspyd til div frukter og stikk de ned i skallet på melonen.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-07, 19:42   #4
Moria
Aktiv
 
Moria sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 240
Moria er litt kulMoria er litt kul
Standard

Sv: Bursdag i barnehagen

Jordbær/ bringebær/blåbær med vaniljeyoghurt til.
Blandet fruktsalat evt med vaniljeyoghurt
Pølser med brød
En liten rosineske til hver

Moria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-07, 19:46   #5
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bursdag i barnehagen

Er det vanlig å ha med noe da?

Hos oss er det barnehagen som ordner feiringen med ekstra god frukt og lusnj og barna blir konge/dronning og får være "sjef" den dagen.

__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-07, 20:16   #6
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.884
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bursdag i barnehagen

Opprinnelig lagt inn av Michayla, her.

Er det vanlig å ha med noe da?

Hos oss er det barnehagen som ordner feiringen med ekstra god frukt og lusnj og barna blir konge/dronning og får være "sjef" den dagen.


ja man skal ha med noe.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-07, 20:16   #7
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.884
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bursdag i barnehagen

Opprinnelig lagt inn av Nelly Nickers, her.

Fruktpinnsvin!

Det er en meget enkel sak å lage.
Kjøp en halv vannmelon. Snu den opp ned på et fat.
Bruk grillspyd til div frukter og stikk de ned i skallet på melonen.


Takk for tips. Det blir laget etterpå.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-07, 20:46   #8
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.056
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bursdag i barnehagen

Fruktpinnsvin var virkelig en god ide, og spesielt enkel på denne tiden av året.

Jeg ville laget pizzaboller hvis det skulle være "middag".

I barnehagen "vår" er det kake og is som gjelder på bursdagene. Tror aldri at det har blitt servert noe annet. Det er en liten avdeling, så det skjer ikke så ofte.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-07, 23:02   #9
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.874
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bursdag i barnehagen

I fjor tok jeg med grillpølser og lompe til alle på avd til lillebror sin 1års dag. Lillebror hadde da akkurat begynt i bhg.
I morgen skal jeg ha med til 2års dagen hans. Gjør det samme og tar med pølser og lompe til alle + en is.

Jeg spurte i forkant om det var greit og de bryr seg ikke om hva vi har med, derfor tar jeg også med en is til hver i år. Uansett er vel det sunnere enn en kake...

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-07, 23:03   #10
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bursdag i barnehagen

Hm, vet at det er mange som tar med på frivillig basis, men ikke at en må.

Synes det holder med det de steller i stand med på avdelingen jeg da.
Jeg har jobbet i barnehager samt barn i 2 forskjellige og der er det barnehagen som ordner i stand med is og valgfri rett og der minsten går nå er det "sukkerfri" barnehage, så der går det på frukt og god mat.


Måtte jeg hatt med noe så ville det vært fruktfat eller gulrotmuffins.
Kjapt og enkelt.

Lykke til med valget.

__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 21:09   #11
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.884
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bursdag i barnehagen

Opprinnelig lagt inn av Michayla, her.

Hm, vet at det er mange som tar med på frivillig basis, men ikke at en må.

Synes det holder med det de steller i stand med på avdelingen jeg da.
Jeg har jobbet i barnehager samt barn i 2 forskjellige og der er det barnehagen som ordner i stand med is og valgfri rett og der minsten går nå er det "sukkerfri" barnehage, så der går det på frukt og god mat.


Måtte jeg hatt med noe så ville det vært fruktfat eller gulrotmuffins.
Kjapt og enkelt.

Lykke til med valget.


De steller ikke stand noe på avdelingen, lager kun krone.

Dessutwn synes jeg det er koselig å ha med noe jeg da.

Fruktspydpinnsvinet ble godt mottatt og de spiste opp alt. fikk mye skryt,.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no