|
Autofil Bilsnakk. |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
10-01-21, 10:21 | #1 |
Peppy!
|
Spørsmål om installering av billader hjemmeJeg har en garasje hvor det er lagt inn strøm til billading, men det må installeres en ladedings i tillegg. Dette kan jeg virkelig ingenting om. Men hvis jeg skal ha Tesla, og kjøper ladedingsen til Tesla, må jeg da installere ny dings hvis jeg bytter bil? Eller kan gjest med annet bilmerke lade selv om jeg har Tesla? |
10-01-21, 10:40 | #2 |
villende
|
Sv: Spørsmål om installering av billader hjemmeHvis flere forskjellige biltyper skal kunne lade, og du vil lade fra elbillader ikke vanlig kontakt, må du installere en Mode 3-lader med Type 2-kontakt. |
10-01-21, 10:58 | #3 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Spørsmål om installering av billader hjemmeEn Teslalader kan «alle» biler lade på. Unntaket er vel noen gamle elbiler som ikke har type 2 kontakt, men de kommer du neppe å kjøpe som elbil nummer 2. som Teslaenes kan du kjøpe disse laderne fra Tesla med rabatt. Vi har bare Teslaladere på jobb og alle som har elbil (godt over 50 % av bilparken) lader på disse. Det er ingen som har en eldre bil som ikke kan ta strøm fra disse laderne. |
10-01-21, 11:07 | #4 |
Medlem siden: Sep 2007
|
Sv: Spørsmål om installering av billader hjemmeDette kan jeg ikke noe om, men vi har Audi e-tron som lades med en Teslalader. |
10-01-21, 11:07 | #5 |
Peppy!
|
Sv: Spørsmål om installering av billader hjemmeNettopp. Da er det ikke like farlig hvilken man velger i forhold til bilmodell. Jeg må også ha en «smart» boks. Jeg ser at Tesla uansett er koblet opp mot Tibber, men er ladeboksen til Tesla «smart»? |
10-01-21, 12:18 | #6 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
|
Sv: Spørsmål om installering av billader hjemmeBilforhandler har gjerne tilbud eller avtale med ladeboks leverandør. Smart funksjonene er ikke enkle å få oversikt over, det er tilleggsaplikasjon med abonnement. Mange skryter av Tibber, for fult utbytte kreves Tibber som strømleverandør. Med dagens strømpriser og ca 12 000,- km i året er det lite å spare, så smartlader er for fremtiden. Elbilforeningen har god oversikt.
10-01-21, 12:30 | #10 |
Peppy!
|
Sv: Spørsmål om installering av billader hjemme
Takk! Jeg bruker Tibber, så den er i boks. Og dette med at smart ladeboks er for fremtiden - jeg tenker det er en beslutning for i dag, når boksen skal leve i 10 år? |
10-01-21, 12:31 | #12 |
|
Sv: Spørsmål om installering av billader hjemmeTesla 3 med sportspakken, eller performance, eller hva det nå heter, er forresten en fryktelig morsom bil å kjøre, men jeg vet ikke om morsomheten for de fleste veier opp for at den vel ikke er dritpraktisk. |
10-01-21, 12:36 | #14 |
|
Men bitteliten, da? Men du har kanskje ikke hund og to svære tenåringer i tillegg til barnet, du. |
10-01-21, 12:38 | #17 |
|
Da gleder jeg meg enda mer til vi får vår.
10-01-21, 12:39 | #18 |
Medlem siden: Sep 2007
|
Sv: Spørsmål om installering av billader hjemme(Jeg har fremdeles ikke prøvekjørt e-tronen vi fikk i uke 38. Føler bare ikke for å kjøre den bilen.) |
|
|