|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
finner ut av mye
|
Sv: Hva lurer du på i dag?Jeg lurer også på hvorfor ikke flere bruker "skann og betal" på Ikea for det er helt genialt. Aldri kø, aldri andre folk i det hele tatt faktisk. De står i kø ved de andre kassene. |
|
|
|
|
#2 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hva lurer du på i dag?absolutely. Jeg er hun tante Sofie som alltid maser beltet på kollegaer når vi er ute på tur og kjører buss.
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hva lurer du på i dag?Du må jo ha en bevegelsesenergi med i regnestykket ditt. Hvilken formel brukte du?
|
|
|
#5 |
|
can-jur
|
Sv: Hva lurer du på i dag?Hva er forskjellen på innstilt og kansellert?
|
|
|
#6 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva lurer du på i dag?For den reisende blir det det samme, men jeg tror at innstilt er at de har planlagt at de ikke skal fly men kansellert er mer kortfristig, f.eks. pga. plutselig dårlig vær |
|
|
|
|
#7 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Sv: Hva lurer du på i dag?Windows og apper: Hvordan får jeg skrudd av funksjonen som gjør at vinduer jeg flytter på plutselig fyller hele skjermen fordi den kommer borti en av kantene på skjermen? |
|
|
|
|
#8 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hva lurer du på i dag?Jeg lurer på om Borgen Moe har skrevet dette innlegget som statråd for forskning og høyere utdanning, eller som eier av et oljeselskap? Synspunktene (hvis det er noen, og ikke bare et langt oppgulp av problemer alle vet om), er i hvert fall helt aligned med en oljeprodusent, og det er vanskelig å se noe som har relevans for statsrådsposten hans her?
|
|
#9 |
|
Lesende
Sv: Hva lurer du på i dag?Han er merket/signert som nestleder I Senterpartiet ser jeg. Men rart innlegg uansett. |
|
|
|
|
#10 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hva lurer du på i dag?
Han har lagt inn tittelen "Nestleder i Senterpartiet", så dette innlegget er nok i funksjon av det og ikke som statsråd for forskning og utdanning. Det siste virker han for så vidt ikke å interessert i ellers heller.
|
|
|
#11 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hva lurer du på i dag?Det var i og for seg LITT av en forklaring, i hvert fall.
|
|
#12 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Inhabil som olje- og energiminister, ja, men ikke som nestleder i Senterpartiet eller som statsråd for forskning og utdanning, vel?
|
|
#13 |
|
Lesende
Sv: Hva lurer du på i dag?Hvisom atte dersomatte jeg skulle finne på å ønske meg et kurs i dokumentasjonsforvaltning e.l., hva finnes nu for tiden? Jeg står helt fast, dvs jeg tror Oslomet er irrelevant, men kunne vært gøy. |
|
|
|
|
#14 |
|
Tatt på
|
Norsk Arkivråd og Arkivverket holder jevnlig kurs.
|
|
#15 |
|
Lesende
Sv: Hva lurer du på i dag?Takk for svar Fersken.
|
|
|
|
|
#16 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hva lurer du på i dag?Som statsråd, mener jeg.
|
|
#17 |
|
Make it count!
Tenker du at det å ha sterke næringslivsinteresser generelt gjør deg diskvalifisert til å statsråd for forskning og høyere utdanning, eller er det bare for visse bransjer? Hva hvis man har interesser innenfor legemiddelindustrien, for eksempel? Eller hva hvis man er investor i fornybar energi?
|
|
#18 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hva lurer du på i dag?Det er et veldig godt og betimelig spørsmål. Nesten alle vil jo ha en lommebok-interesse på mange politiske områder. Bønder og landbrukspolitikk. Prester og kirkepolitikk. Alle som har formue og beslutninger om formueskatt. Forskere og forskningsmidler. Og så videre i det uendelige.
|
|
#19 |
|
Make it count!
Sv: Hva lurer du på i dag?Jeg har det ikke i meg å være så prinsipiell at jeg orker å forsvare Borten Moe mer, kjenner jeg.
Også er det jo begrenset hvor mye statsråden direkte og alene kan diktere hva det forskes på i Norge, så jeg deler ikke helt bekymringen din der, hvis jeg forsto deg riktig.
|
|
#20 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hva lurer du på i dag?Haha, nei jeg hater de gangene jeg på et eller annet prinsipp, eller for å være djevelens advokat, plutselig har malt meg inn i et hjørne der jeg liksom sitter og skal forsvare noe Listhaug eller KrF har sagt, liksom.
![]() |
|
|