Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG TALT!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-09-20, 15:03   #1
zinatara
Bør lage seg en tittel selv

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Opprinnelig lagt inn av GydaG, her.

HELVETES IDIOTISKE NAV!!!
Hvorfor er det umulig å sette hjelpestønad inn på mors konto når tiåringen ikke har en egen konto selv? Er ikke hjelpestønad ment for å betale for hjelpen han trenger, til den som hjelper ham? Det står jo til og med i vedtaket at det er foreldrene som hjelper, men neida.
Så nå sitter jeg her da, med en giro utbetalingsblankett og dermed enda en greie jeg må bruke tid og energi jeg ikke har på.

Fordi det har vært saker tidligere der den forelderen som har søkt ikke har vært den forelderen som har utøvd omsorg og som har bare stukket av med hjelpestønad til et barn de har foreldreansvar for, men ikke omsorg for. Derfor går det til barnets konto slik at det kan fordeles imellom foreldrene. Hjelper ikke alltid det heller, siden det sjelden kreves samtykke for å overføre fra barnets konto. Skjønner det er kjipt altså.

zinatara er ikke aktiv  
Gammel 28-09-20, 08:49   #2
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

De HELVETES iPhone-laderne som slutter å virke absolutt hele føkkings tiden!!! Når jeg forklarer problemet i butikken så har de aaaaaaadri hørt om det før. Men det kan da for pokker ikke bare være mine ladere som bare ikke virker lengre??? Jeg har forsøkt ørten ulike ladere - inkludert originalladere, men ABSOLUTT ALLE tar kvelden etter Kun Kort Tid!!!!!!

Kan det være noe rusk i ditt "ladehull"? Som skraper opp de små metallfeltene i laderne?

Gammel 28-09-20, 09:04   #3
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Kan det være noe rusk i ditt "ladehull"? Som skraper opp de små metallfeltene i laderne?

Det var teorien til mannen i butikken også, men han kunne ikke finne noe rusk da han undersøkte, og vi har blåst det ut og renset. Laderne blir ikke ripete heller. Noen ser «slitt» ut, men den siste har jeg knapt brukt og den ser UBRUKT ut.

Gammel 28-09-20, 09:01   #4
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De HELVETES iPhone-laderne som slutter å virke absolutt hele føkkings tiden!!! Når jeg forklarer problemet i butikken så har de aaaaaaadri hørt om det før. Men det kan da for pokker ikke bare være mine ladere som bare ikke virker lengre??? Jeg har forsøkt ørten ulike ladere - inkludert originalladere, men ABSOLUTT ALLE tar kvelden etter Kun Kort Tid!!!!!!

AKKURAT SÅNN driver min 4mnd gamle iPhone 11 pro på også.

HELVETES dritt!!!

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 28-09-20, 09:05   #5
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Selv om du ble testet for TO UKER SIDEN kan du ha covid-19 nå, og jeg VIL UANSETT IKKE HA FORKJØLELSEN DIN, så kan dere ikke bare respektere at VI IKKE VIL KOMME TIL MIDDAG NÅR EN AV DERE ER SYK!?!

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv  
Gammel 28-09-20, 09:06   #6
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

AKKURAT SÅNN driver min 4mnd gamle iPhone 11 pro på også.

HELVETES dritt!!!

En likesinnet!!!! Ja!! HELVETES dritt!!!! Snart brukt like mye på ladere som på den JÆVLA TELEFONEN!!!!

Gammel 28-09-20, 09:48   #7
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Du er sikker på at det er laderen og ikke ladeporten som er problemet? Måtte bytte ladeporten på min mobil fordi den knapt ville lade. Ikke iPhone da.

frukt er ikke aktiv  
Gammel 28-09-20, 15:10   #8
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Det er flere av oss.

Chablis er ikke aktiv  
Gammel 28-09-20, 09:26   #9
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Selv om vi er en liten kunde hos dere, TRENGER VI FORTSATT ESKER! Og TRE UKER uten tilbakemelding er LANG TID!

FAEN at dere allerede har klisjeene våre, og at det er så krevende å bytte leverandør i høysesong! :Bill.mrk. liten bedrift med små marginer:

Gammel 28-09-20, 09:55   #10
Pelen

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Eia, her.

Selv om vi er en liten kunde hos dere, TRENGER VI FORTSATT ESKER! Og TRE UKER uten tilbakemelding er LANG TID!

FAEN at dere allerede har klisjeene våre, og at det er så krevende å bytte leverandør i høysesong! :Bill.mrk. liten bedrift med små marginer:

Ikke gøy. Til info så er det ekstremt lang leveringstid på esker for tiden. Corona så til at det er mange fler enn vanlig som sender ting/bestiller på nett). 8 uker mot normalt 3 er helt normalt nå.

Pelen er ikke aktiv  
Gammel 28-09-20, 13:17   #11
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Ikke gøy. Til info så er det ekstremt lang leveringstid på esker for tiden. Corona så til at det er mange fler enn vanlig som sender ting/bestiller på nett). 8 uker mot normalt 3 er helt normalt nå.

I know. Derfor er tre uker uten tilfredsstillende tilbakemelding (dvs. pris på opptrykk av produkter) EKSTRA frustrerende - vi har ikke kommet til ordre en gang ...

Gammel 30-09-20, 23:01   #12
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Og enda lengre bestillingstid på sekker som produseres i utlandet; mange, mange måneder nå.

Gammel 29-09-20, 13:27   #13
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Eia, her.

Og det hjelper IKKE at selger klager over sen ferie og mye å gjøre. Hva har skjedd med KOMMUNIKASJONSEVNEN? Det går da FOR FAEN an å si at du har MOTTATT mailene, i alle fall, og komme med estimert behandlingstid?

(Har nå ENDELIG, etter ytterligere mail- og telefonpurringer, fått bestilt 2 esketyper, 1 to go. )

Gammel 29-09-20, 20:56   #14
Hønni

Hønni sin avatar

Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når vinduslistene på ny hytte er malt i KLASSISK HVIT og vinduene er levert i BOMULL!

Hønni er ikke aktiv  
Gammel 28-09-20, 13:42   #15
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

FERIE:

Jeg unner for all del seniorer en ekstra ferieuke, men HVORFOR HAR SKOLEBARN SÅ SINNSYKT MYE FERIE - og ikke FORELDRENE?

HVORFOR er det lagt opp sånn at selv om foreldre makser ut sine feriedager HVER FOR SEG, er det fortsatt ikke nok til å dekke inn dagene en gjengs femteklassing trenger?

Samfunnsøkonomisk er dette også idioti: Jeg kjenner så mange som er forholdsvis dårlige arbeidstakere når barna deres har ferie, og det er IKKE bare-bare å jobbe seg opp nok plusstimer når man også er ansvarlig for taxidrift og kioskvakt og fandens oldemor for disse ungene på ettermiddagene og i helger. Det ville da vært bedre om noe av dette var FAKTISK fri og ikke bare slett jobb?

Bill.mrk. har vært for mye sammen med barna sine.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv  
Gammel 28-09-20, 14:00   #16
Señora

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

FERIE:

Jeg unner for all del seniorer en ekstra ferieuke, men HVORFOR HAR SKOLEBARN SÅ SINNSYKT MYE FERIE - og ikke FORELDRENE?

HVORFOR er det lagt opp sånn at selv om foreldre makser ut sine feriedager HVER FOR SEG, er det fortsatt ikke nok til å dekke inn dagene en gjengs femteklassing trenger?

Samfunnsøkonomisk er dette også idioti: Jeg kjenner så mange som er forholdsvis dårlige arbeidstakere når barna deres har ferie, og det er IKKE bare-bare å jobbe seg opp nok plusstimer når man også er ansvarlig for taxidrift og kioskvakt og fandens oldemor for disse ungene på ettermiddagene og i helger. Det ville da vært bedre om noe av dette var FAKTISK fri og ikke bare slett jobb?

Bill.mrk. har vært for mye sammen med barna sine.

Dette har jeg sagt i årevis... Det henger ikke på greip.

Señora er ikke aktiv  
Gammel 28-09-20, 14:11   #17
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har sikkert failet med oppdragelsen, men å la min egen femteklassing være alene hjemme fra 6:30 til 17:30 hver enste dag denne uka hadde vært veldig, veldig ugreit.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 28-09-20, 14:18   #18
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg har sikkert failet med oppdragelsen, men å la min egen femteklassing være alene hjemme fra 6:30 til 17:30 hver enste dag denne uka hadde vært veldig, veldig ugreit.

Jeg hadde nesten gladelig gjort det nå, men det kan jeg ikke, for jeg må jobbe på hjemmekontor pga. DEN HELVETES KORONAEN og holder på å klikke i vinkel av at det ikke går an å jobbe i 90 sekunder sammenhengende uten at det kommer en forespørsel, lyd, krangling, noen som vil ha en kos, småskravling, en hund som må tisse. Det hjelper ikke å sette seg på et rom med lukket dør, det hjelper knapt med lyddempende headset.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv  
Gammel 28-09-20, 15:34   #19
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Jeg hadde nesten gladelig gjort det nå, men det kan jeg ikke, for jeg må jobbe på hjemmekontor pga. DEN HELVETES KORONAEN og holder på å klikke i vinkel av at det ikke går an å jobbe i 90 sekunder sammenhengende uten at det kommer en forespørsel, lyd, krangling, noen som vil ha en kos, småskravling, en hund som må tisse. Det hjelper ikke å sette seg på et rom med lukket dør, det hjelper knapt med lyddempende headset.

Jeg signerer HELHJERTET minus hund og tissing for hund har vi ikke.
Legg til krangle fjortisen til 0130 inatt og våkne kl. 0600.

Gammel 28-09-20, 17:52   #20
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av GydaG, her.

HELVETES IDIOTISKE NAV!!!
Hvorfor er det umulig å sette hjelpestønad inn på mors konto når tiåringen ikke har en egen konto selv? Er ikke hjelpestønad ment for å betale for hjelpen han trenger, til den som hjelper ham? Det står jo til og med i vedtaket at det er foreldrene som hjelper, men neida.
Så nå sitter jeg her da, med en giro utbetalingsblankett og dermed enda en greie jeg må bruke tid og energi jeg ikke har på.

Du kan jo opprette en konto i barnets navn, som du disponerer. Og så overføre dem derfra til din egen konto. Ingen grunn til å bruke giro.

Teofelia er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:35.