|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
01-09-20, 11:47 | #1 |
Yes, we can!!
|
En enkel, solid symaskin - gjerne brukt og billig - hva vil jeg ha?Den gamle, staselige Bernina 50-/60-tallsmaskinen er nå så ekkel å sy med (den er "seig" og drar trådene og sånt, og smøring etter alle kunstens regler hjelper ikke), og datteren har litt lyst ti å drive med litt redesign og sånt, så hun skulle kanskje hatt en maskin som faktisk fungerte.
01-09-20, 12:00 | #2 |
|
Sv: En enkel, solid symaskin - gjerne brukt og billig - hva vil jeg ha?Du kan stå utafor hos meg neste gang jeg skal sy, for da kaster jeg nok både Pfaff-vanligmaskina og Pfaff-overlocken ut vinduet. |
01-09-20, 12:04 | #3 |
Glamorøs
|
Sv: En enkel, solid symaskin - gjerne brukt og billig - hva vil jeg ha?Jeg skjønner at du ikke har spesielt høy betalingsvilje for sånt fordi du misliker å sy, men om datteren din skal drive med redesign og sånt, så er det en fordel at hun har en maskin som fungerer. Og med symaskiner, som med andre maskiner, så går pris og kvalitet hånd i hånd. Billige maskiner har billige deler som ikke er justert godt, og som går i stykker deretter.
01-09-20, 12:09 | #4 |
Har tro på forbedring
|
Sv: En enkel, solid symaskin - gjerne brukt og billig - hva vil jeg ha?Skal man få syglede, så er det helt sant at billigmaskiner lett kan drepe det meste altså. Jeg har en bernette-maskin som jeg betalte typ 1800 kroner for i sin tid. Den har både rett frem, sikk-sakk og elastisk søm (i teorien i allefall), men det er på ingen måte en god maskin, altså. Den høres ut som et maskingevær når den setter i gang. Jeg lånte en Husqvarnamaskin av en venninne -Det var et hav av forskjell.
01-09-20, 12:10 | #5 |
Yes, we can!!
|
Sv: En enkel, solid symaskin - gjerne brukt og billig - hva vil jeg ha?Jeg trenger mer hjelp til hva jeg skal se etter...
01-09-20, 12:12 | #6 |
Trøtt
|
Sv: En enkel, solid symaskin - gjerne brukt og billig - hva vil jeg ha?Jeg kjøpte en brukt maskin på finn til min datter, og fikk råd fra søsteren din, Poly Hun sa at kjøp et kjent merke, det er lettere også med tanke på reservedeler og drift.
01-09-20, 12:19 | #7 |
Introvert optimist
|
Sv: En enkel, solid symaskin - gjerne brukt og billig - hva vil jeg ha?Ikke si at du har greid å bli inspirert av meg, Polyanna? Run for the hills!
01-09-20, 12:20 | #8 |
Yes, we can!!
|
Sv: En enkel, solid symaskin - gjerne brukt og billig - hva vil jeg ha?Merkelig nok, ja, Nenne.
01-09-20, 12:28 | #10 |
Hertuginne
|
Sv: En enkel, solid symaskin - gjerne brukt og billig - hva vil jeg ha?Du vil låne den jeg har satt på boden fordi jeg har investert i en dyrere.
01-09-20, 12:30 | #11 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
|
Sv: En enkel, solid symaskin - gjerne brukt og billig - hva vil jeg ha?Janome easy jeans er vel kjent for å være en solid og enkel symaskin. Men vet ikke om det var langt over budsjettet. |
01-09-20, 12:36 | #12 |
ej ikke møjkets heije
|
Sv: En enkel, solid symaskin - gjerne brukt og billig - hva vil jeg ha?
Dette er en svært enkel, mekanisk maskin. Jeg tror den kostet mindre enn det beløpet da den ble kjøpt ny. Det viktige er å vite at den ikke krangler, og det står det ikke noe om.
01-09-20, 12:36 | #13 |
ej ikke møjkets heije
|
Det er det du vil.
01-09-20, 12:49 | #14 |
heimføing
|
Jeg har en billig Bernette, og har hatt den med på sykurs noen ganger. Min maskin: |
01-09-20, 13:12 | #15 |
Yes, we can!!
|
Men da løser det jo seg.
01-09-20, 13:15 | #16 |
lider av tastleksi
|
#fremdelestraumer
01-09-20, 14:12 | #17 |
Panzerekstremfeminist
|
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
01-09-20, 14:36 | #18 |
Har tro på forbedring
|
Jupp - AKKURAT sånn er det.
01-09-20, 14:58 | #19 |
Bedreviter
|
Den vil du ikke ha. |
01-09-20, 17:07 | #20 |
Hertuginne
|
Tante sin maskin er ganske bra, en solid Singer-sak. Men den begynner jo å bli noen år gammel, minst 20 år og teknologien har gått noen skritt fremover siden da. Det er derfor jeg har kjøpt en datamaskin med nål, og elsker, elsker, elsker den.