Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmant 2020 #2

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-09-20, 15:12   #1
Trixie
Bør lage seg en tittel selv

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Joggetur blir det nok ja.
Senvakt på fredag, rett på jobb mandag og lang uke med kurs.. Men det blir sikkert bra altså.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-20, 21:34   #2
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Camomilla: Ta med farmor. Det høres fint ut.

Gammel 16-09-20, 22:03   #3
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Camomilla: Ta med farmor. Det høres fint ut.

Det er veldig fint, hun er så god. Farfar tåler det, pappa er aleine men fortjener det ikke....

Gammel 19-09-20, 22:03   #4
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

For en dag! Jeg var skeptisk i går kveld, for da var jeg som et slips. Jeg sliter med krystallsyke og det gikk i ett i hele går. Jeg var så sliten, svimmel og kvalm. Vi hadde det hjemme og all maten ble laget her. Men med tre gode venner på kjøkkenet, gikk dagen i dag som en drøm. Jeg aner virkelig ikke hvordan jeg skulle kommet gjennom denne dagen uten de.

Strålende høstvær, fantastisk prest og alt gikk på skinner. Fantastisk feiring av konfirmanten sammen med familien. Og så stas å få besøk av korpset. Et par av gjestene er gamle korpsmusikanter, og det var ikke bare jeg som måtte tørke en tåre altså.

Jeg glemte å ta med Kleenex til kirken, det var jo litt dumt. Liksom litt ekstra lettrørt når man er sliten, dagen endelig er her og det er minstemann. Jeg klarte meg greit gjennom talen, men måtte svelge bort en klump i halsen mot slutten. Poden så jammen rørt ut han også. Han var på forhånd litt redd for at bakeriet ikke skulle få rett farge på kaken, men det klarte de strålende.

Nå er det sofaen, de vonde beina er lagt høyt og TV er på.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 1E9453B9-6FEA-4016-939A-46C50194436A.jpg (12,1 KB, 93 visninger)
Filtype: jpg 07F94D2D-5C8E-44BF-A1ED-496DF334CF0D.jpg (11,5 KB, 82 visninger)
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-20, 22:20   #5
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Så kjekt å høre at dere har hatt en flott dag. Gratulerer med konfirmanten.

Gammel 20-09-20, 00:43   #6
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Svigermor ringte i dag. Ho lurte på kva som skjedde, om det blei noko besøk. Viser seg at min kjære eks ikkje har snakka med sine foreldre eller sendt innbydelsen. Blææ. Eg gleder meg sånn til neste søndag kveld. Då er alt ferdig.

Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-20, 11:19   #7
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Hjertensfryd: Så utrolig dårlig gjort av ham!

Gammel 21-09-20, 12:45   #8
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Her har besteforeldre, tante og onkler, kusiner og fetter, bosatt i rødt land, innsett at de ikke får kommet i konfirmasjonen. De har bl.a. sendt en fantastisk sang som jeg synes det er så synd at de ikke får fremført...kjente det skikkelig i magen da jeg så igjennom bildene, minnene, de gode beskrivelsene av konfirmanten vår. Savnet. Vi skal synge den sammen på zoom, da.

Jeg har prøvd å holde motet oppe og ha fokus på listene mine og ikke bli sentimental, ettersom mannen har gått litt i kjelleren nå, hjemmekontor siden mars, savn av familien og kompiser, avlyste ferier og turer, og ikke minst at han har vært en stødig klippe for meg og alle mine bekymringer den siste tida. Nå er det visst min tur til å brette opp ermene og bare få dette gjennomført. Jeg skal tørke et par tårer i neste uke i stedet. Og være ordentlig takknemlig for den familien vi har, selv om vi ikke får vært sammen på akkurat denne merkedagen.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-20, 19:56   #9
Señora

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Vi fikk gjennomført en flott feiring for konfirmanten i går. Hovedpersonen er godt fornøyd og mor glad vi fikk gjennomføre med alle inviterte tilstede.

Da får vi krysse fingrene for at alle holder seg friske fremover.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-20, 20:43   #10
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Farmor har tenkt og hun blir med på seremonien på lørdag.
Har vært i kontakt med stedet vi skal ha det på og bordplatene er i boks, nå krysser jeg bare fingra for at vi får gjennomført det.

Gammel 21-09-20, 22:18   #11
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Nå er det bare lov med ti gjester i private hjem i Oslo de neste to ukene. Det er over en måned til konfirmaskonen. Men jeg tør nesten ikke regne med at dette er opphevet innen den tid. Sukk. Jaja, vi må bare innrette oss. Det måbli hyggelig uansett.

Gammel 22-09-20, 07:06   #12
Lyppa

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Nå er det bare lov med ti gjester i private hjem i Oslo de neste to ukene.

Det er jo ikke engang ti gjester det er snakk om, men ti personer samlet.
Jeg vet ikke hva jeg egentlig gjør her inne, har ikke konfirmant men vil utsette dagens gjøremål
Lykke til!

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-20, 08:38   #13
veobra
på slep

veobra sin avatar

veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lyppa, her.

Det er jo ikke engang ti gjester det er snakk om, men ti personer samlet.
Jeg vet ikke hva jeg egentlig gjør her inne, har ikke konfirmant men vil utsette dagens gjøremål
Lykke til!

Det har du rett i, jeg var upresis.

Gammel 21-09-20, 22:29   #14
millact

Standard

Veobra: Skal dere ha det i leid lokale eller hjemme?

Gammel 21-09-20, 23:24   #15
veobra
på slep

veobra sin avatar

Standard

Vi skal ha det hjemme. Vi skulle ikke være så mange og har plass hjemme. Grensa har vært 20 og det hadde vært helt greit. Vi har lite familie og gjester som uansett ikke kan komme.

Gammel 21-09-20, 23:41   #16
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg og storebror har vært og kjøpt dress i dag. Han ble kjempefin.

Gammel 25-09-20, 11:01   #17
Lhi-My

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Her er det en uke igjen og jeg har så vidt begynt å tenke og planlegge ordentlig. Vi blir ca 20, skal leie et lokale, jeg lager all mat selv (koldtbord) og de fleste kakene. Jeg har bestilt marsipankake fra et bakeri og bedt to gjester om å bake hver sin kake. Konfirmantene har begynt å planlegge pynt, vi skal til fjells for å hente litt einer og diverse i helgen. Konfirmantenes bunader er ferdige, men jeg holder nå på med diverse omsøm og nysøm for kunder nå. Jeg håper å bli ferdig i dag. Neste uke har jeg to sykehusturer og en siste bunadsprøving som nok fører med seg litt arbeid, men det går nok. Man kommer alltid i land. Jeg trøster meg med at gjestene er min nærmeste familie, skuldrene er lave og dette skal først og fremst være hyggelig. Det blir bra uansett.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-20, 11:26   #18
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det tenker jeg også Lhi-My. Det er "bare" familie, og fokuset skal være på å kose seg, og at konfirmantene skal være midtpunkt og få en fin dag.

Har du sydd den med grønt liv til disse også?

Gammel 25-09-20, 12:19   #19
Lhi-My

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Det tenker jeg også Lhi-My. Det er "bare" familie, og fokuset skal være på å kose seg, og at konfirmantene skal være midtpunkt og få en fin dag.

Har du sydd den med grønt liv til disse også?

Ja, det har jeg. De ville ha samme som storesøster. Jeg fikk ikke kjøpt materialpakker når jeg skulle i gang, Heimen hadde en periode de ikke leverte og de er den eneste som lager denne, så jeg måtte lage de fullstendig fra bunnen, men det gikk fint. Masse jobb, men jeg liker jo slikt.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-20, 12:30   #20
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Konfirmasjon på søndag. Krysser fingrene for at konfirmanten får ein fin dag.

Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:19.