Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Blogginnlegget «Det har klikka for oss»

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-01-20, 19:54   #19
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blogginnlegget «Det har klikka for oss»

Jeg ser jo at det er forskjell på skolene her. På naboskolen til våre (guttungen spiller på fotballag med gutter derfra) har mange av guttene i sjuende "merkegensere" og "merkejakker". Det er tydeligvis tynne dunjakker fra Peak Performance og gensere fra Gant som er i vinden. Mange går likt kledd. Guttene fra "vår" skole har ikke dette, der er det mye større variasjon i påkledningen. Men selv om dette er populære merker blant disse guttene, og det sikkert kan oppleves som press for noen der (uten at jeg vet), så har jeg ikke inntrykk av at de ser ned på min gutt og hans klassekamerater fordi de ikke har slike klær. Har aldri hørt om at noen har fått kommentarer på det, selv om jeg ikke kan utelukke at det forekommer på skolen deres. Mitt inntrykk er at det er hyggelige og inkluderende gutter. På fotballen er det ikke mye snakk om sånt i det hele tatt. Det går an å både hige etter og eie merkeklær, uten at man samtidig ser ned på eller mobber de som ikke har det. Det er lett å blande sammen dette.

Min datter går å på ungdomsskolen sammen med elever fra denne andre skolen, og hun har det samme inntrykket, at forekomsten av merkeklær er høyere blant elevene derfra. Men heller ikke hun har noen følelse av at man blir sett ned på eller utestengt på grunn av "feil" klær. Fokuset på klær og merker går mer på personlig interesse, der noen er opptatt av det, og andre ikke.

Sist redigert av My : 27-01-20 kl 11:06.
My er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:50.