Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er du flink med sms?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Er du god til å kommunisere på SMS?
Ja 71 67,62%
Nei 14 13,33%
Tja ... 20 19,05%
Deltakere: 105. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-08-07, 08:18   #41
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du flink med sms?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Jeg er flink, kjapp, svarer kort & konsist og bruker hele setninger uten forkortelser.

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-07, 08:20   #42
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Nei, jeg er helt elendig på sms. Jeg virkelig hater mobiltelefoner. Den eneste grunnen til at jeg har en er fordi jeg føler for å være tilgjengelig på grunn av ungene.
Jeg glemmer ofte telefonen når jeg ikke trenger den, den overnatter ofte i bilen, og mottar ikke flest sms-er heller -sikkert fordi jeg nesten aldri sender noen i fra meg.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-07, 08:54   #43
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg forkorter 'det' til 'd', men ellers ingen forkortelser.

D er d verste jeg leser av forkortelser, tror jeg. Jeg blir skikkelig forstyrret av d.

Gammel 02-08-07, 09:28   #44
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skrev hovedoppgave om hvordan 15-årige jenter skriver tekstmeldinger. Jeg samlet da inn tekstmeldinger fra 6 ulike jenter. Jeg ble så dreven på å forstå forkortelsene - men jeg har aldri skrevet: snx 2mrw og stilen der. Liker de fulle setningene jeg!

Gammel 02-08-07, 09:36   #45
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

snx 2mrw og stilen der.

Snakkes tomorrow?

Gammel 02-08-07, 09:42   #46
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Snakkes tomorrow?

jupp! De fjerne jo stort sett bare vokalene.

Gammel 02-08-07, 09:46   #47
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

OK, jeg er ikke alene, men definitivt i mindretall. Så flinke dere er jenter! Hatten av for dere!

Gammel 02-08-07, 09:48   #48
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg er flink, om jeg skal si det selv - både hva tastetempo, responstid og frekvens angår. Alle former for skriftlig kommunikasjon passer meg som fot i hose. Å bruke SMS-språk, ville imidlertid aldri ramle meg inn.

Gammel 02-08-07, 09:55   #49
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Flink og kjapp og alt det der, men jeg synes egentlig sms er en uting i sosialt samvær. Plutselig kan folk ramle helt ut av en samtale, få et dypt konsentrert uttrykk i ansiktet, de over femti begynner å rote i veska etter brillene, og det kan gå lenge og vel før samtalen kommer i gang igjen.

Men jeg skriver hele setninger med komma og det hele, spesielt siden jeg ofte kommuniserer med barna og vil at de skal lære rettskriving.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-07, 10:22   #50
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Spørs hvor mye jeg har fått på lampa

Men skal jeg først sende tekstmelding skriver jeg hele setninger ja. Og meldingene har da en stygg tendens til å bli lange.

Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-07, 14:32   #51
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

SMS-språk er djevelens verk.

Jeg er nok sånn passe flink.

Gammel 02-08-07, 16:18   #52
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg er kjempeflink, Skriver raskt, svarer raskt(iallefall stort sett) og jeg skriver hele setninger... Det eneste jeg bruker er forkortelser som dvs og osv, eller skriver jeg ordene som de er. Men jeg skriver på dialekt da.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-07, 10:15   #53
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Øh. Må moderere meg litt. Jeg er ikke så god til å sende sms i fylla. Dvs. det hender jeg bommer litt både på selve teksten og nummeret jeg sender det til.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-07, 10:54   #54
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Øh. Må moderere meg litt. Jeg er ikke så god til å sende sms i fylla. Dvs. det hender jeg bommer litt både på selve teksten og nummeret jeg sender det til.

Å bruke ordliste (t9) i fylla er ikke så lett å forstå for mottaker. Det hender det blir brukt ord som ikke har noen sammenheng med resten av den heller usammenhengende teksten.

Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-07, 11:19   #55
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jeg er egentlig kjapp og flink, men jeg er dessverre også ganske flink til å glemme at telefonen min eksisterer og til å ha den på lydløs i flere dager uten å vite det og sånt.

Der har du meg. Jeg er ram på å sette telefonen på lydløs, for så å glemme den. Der finnes personer rundt meg som til tider irriterer seg stort over dette fenomenet

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-07, 07:19   #56
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Jeg knoter slik etter at jeg fikk ny telefon. Så jeg går inn på telenor mobil, mine egne sider og har 30 gratis meldinger i året. Det er mye lettere å skrive dem på pcen.

Gammel 06-08-07, 14:41   #57
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er flink, kjapp, svarer kort & konsist og bruker hele setninger uten forkortelser.

Her og. Og jeg sender heller førti sæssæmæssa enn å snakke i telefonen.

Gammel 06-08-07, 14:44   #58
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg svarer kjapt. Har problemer med å bruke sms-språk. Kan ikke sluntre unna rettskrivinga Strekker meg til å skrive d istedet for det, og har begynt med jg istedet for jeg.... Er sånn passe kjapp på tastaturet.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-07, 14:48   #59
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg skriver fort, og svarer vanligvis med en gang jeg finner sms-en - men det kan ta litt tid for jeg glemmer ofte mobilen i veska sånn at jeg ikke hører den. Det jeg ikke er flink til, er å fatte meg i korthet. Det er fordi jeg insisterer på å skrive "skikkelig" norsk. Forkorte en del, men normalt bare sånn som jeg ville forkorta i vanlige tekster også.

Gammel 06-08-07, 19:22   #60
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sender gjerne tekstmelding og svarer vanligvis raskt. I det siste har jeg prøvd med forkortelser til de som gjorde det mot meg. Men det føles bare som om jeg er dum. Sluttet med det nå

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:05.