|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Er du god til å kommunisere på SMS? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() ![]() |
71 | 67,62% |
Nei |
14 | 13,33% |
Tja ... |
20 | 19,05% |
Deltakere: 105. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#42 |
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er du flink med sms?Nei, jeg er helt elendig på sms. Jeg virkelig hater mobiltelefoner. Den eneste grunnen til at jeg har en er fordi jeg føler for å være tilgjengelig på grunn av ungene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Er du flink med sms?
D er d verste jeg leser av forkortelser, tror jeg. Jeg blir skikkelig forstyrret av d.
![]() |
#44 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Er du flink med sms?Jeg skrev hovedoppgave om hvordan 15-årige jenter skriver tekstmeldinger. Jeg samlet da inn tekstmeldinger fra 6 ulike jenter. Jeg ble så dreven på å forstå forkortelsene - men jeg har aldri skrevet: snx 2mrw og stilen der. Liker de fulle setningene jeg!
![]() |
#47 |
Leser
|
![]() Sv: Er du flink med sms?OK, jeg er ikke alene, men definitivt i mindretall. Så flinke dere er jenter! Hatten av for dere!
![]() |
#48 |
intro
|
![]() Sv: Er du flink med sms?Ja, jeg er flink, om jeg skal si det selv - både hva tastetempo, responstid og frekvens angår.
![]() |
![]() |
#49 |
Sær og kresen
![]() Sv: Er du flink med sms?Flink og kjapp og alt det der, men jeg synes egentlig sms er en uting i sosialt samvær. Plutselig kan folk ramle helt ut av en samtale, få et dypt konsentrert uttrykk i ansiktet, de over femti begynner å rote i veska etter brillene, og det kan gå lenge og vel før samtalen kommer i gang igjen.
![]() |
#50 |
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er du flink med sms?Spørs hvor mye jeg har fått på lampa |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() |
#52 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Er du flink med sms?Jeg er kjempeflink, Skriver raskt, svarer raskt(iallefall stort sett) og jeg skriver hele setninger... Det eneste jeg bruker er forkortelser som dvs og osv, eller skriver jeg ordene som de er. Men jeg skriver på dialekt da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Helt konge
|
Der har du meg. Jeg er ram på å sette telefonen på lydløs, for så å glemme den. Der finnes personer rundt meg som til tider irriterer seg stort over dette fenomenet |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Tar en fot av gangen
Hvor: Havørnbyen
![]() Sv: Er du flink med sms?Jeg knoter slik etter at jeg fikk ny telefon. Så jeg går inn på telenor mobil, mine egne sider og har 30 gratis meldinger i året. Det er mye lettere å skrive dem på pcen.
![]() |
#58 |
Pauset
|
![]() Sv: Er du flink med sms?Jeg svarer kjapt. Har problemer med å bruke sms-språk. Kan ikke sluntre unna rettskrivinga |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Er du flink med sms?Jeg skriver fort, og svarer vanligvis med en gang jeg finner sms-en - men det kan ta litt tid for jeg glemmer ofte mobilen i veska sånn at jeg ikke hører den. Det jeg ikke er flink til, er å fatte meg i korthet. Det er fordi jeg insisterer på å skrive "skikkelig" norsk. Forkorte en del, men normalt bare sånn som jeg ville forkorta i vanlige tekster også.
![]() |
#60 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Er du flink med sms?Sender gjerne tekstmelding og svarer vanligvis raskt. I det siste har jeg prøvd med forkortelser til de som gjorde det mot meg. Men det føles bare som om jeg er dum. Sluttet med det nå |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|