Sv: Gruffetråden # 4
Opprinnelig lagt inn av Billa, her.
Antar det er saken med en tidligere ansatt i Mattilsynet? Hun hadde jo strengt tatt tapt i retten også, og det er hevdet fra MT at det er mange (25?) brudd på krav til dyrevelferd (vann, tørr flis osv) OG gitt veledning. Stemmer ikke det da (antar det er loggført og dokumentert)? Ingen dyr skal oppleve å ikke ha det bra, og jeg synes oftere at det gripes inn for sjelden og for sent, enn for ofte og for fort.
NRK skrev at de hadde gitt henne mulighet for tilsvar.
Ikke så lett å gi tilsvar når du ligger på magen på kjøkkenet med tre politimenn over deg.
For å ta et eksempel på avvik om manglende vann. To griser som fikk lunkent vann to ganger om dagen, men avvik notert fordi den egentlige vanntilførselen frøs om vinteren.
Manglende ly. Et gammelt skur sto i sauenes luftegård. Dette skuret ble notert som avvik, selv om sauene hadde tilgang på stort fjøs med rikelig med halm.
Dette er en heksejakt av en dimensjon det er vanskelig å forstå. Og bunner i helt andre ting enn dyrevelferd. Og jeg vet at folk som forsvarer henne får Mattilsynet på døra. Så jeg et skeptisk til å skrive om det. Selv her.