|
|||||||
| Autofil Bilsnakk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor ofte bytter man vanligvis bil?5-10 år vil jeg tro. Ser for meg at vi skal ha dieseldyret vårt så lenge den lever... |
|
|
|
|
|
#2 |
|
can-jur
|
Sv: Hvor ofte bytter man vanligvis bil?Vi har hatt vår i 14 år. Er i prosess med å bytte. Har vært i den prosessen i 2 år.
|
|
|
|
#3 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Hvor ofte bytter man vanligvis bil?Jeg hadde bil da jeg traff gubben. Vi er på vår 4 bil sammen. Kjøpte sist i 2015. Det var en 2012 modell. Alle rundt her og de jeg jobber sammen med synes bilen vår er utrolig gammel. Bra å lese denne tråden da. Det er utrolig dyrt å drive sånn med å bytte ofte.
|
|
|
|
#4 |
|
Sånn passe sane
|
Sv: Hvor ofte bytter man vanligvis bil?Skavise. Vi kjøpte vår første bil i 2001 av en kompis av mannen. Hadde den til 2003, da byttet vi bil med moren til mannen, da faren hans døde. Så hadde vi den til 2009, da kjøpte vi faktisk ny bil fordi vi trengte en større til (den gang) 2 barn. Dette var en middels stor diesel-SUV (4wd, som vi trenger pga. hytta). Så solgte vi den i fjor da vi ikke lenger ønsket å ha diesel og den i tillegg rett og slett var for liten i baksetet til 3 kids på lengre turer, hvorav en fremdeles sitter i bilstol. Nå leaser vi en hybrid.
|
|
|
#6 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Hvor ofte bytter man vanligvis bil?Det kommer vel helt an på hvor man bor og hvor mye man bruker bilen? |
|
|
|
|
|
#7 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hvor ofte bytter man vanligvis bil?
Ops. Det er sant. De lo godt på bilforhandleren når de innså at vår 2010-modell har kjørt under 80 000 km. De mente at det ville være veldig riktig for oss å bytte til en elbil, for særlig mye langdistansekjøring kunne vi umulig bedrive.
|
|
|
|
#8 |
|
snur
|
Sv: Hvor ofte bytter man vanligvis bil?Vi har nå vår første nesten nye bil nå, leaset. Da byttet vi ut 2005-modellen vår. For 3 år siden byttet vi ut 1999-modellen med en 2 år gammel bil. Da har vi byttet biler som virket, men var modne for utskiftning mtp. langkjøring og forutsigbarhet.
|
|
|
#9 |
|
finner ut av mye
|
Sv: Hvor ofte bytter man vanligvis bil?Ved behov, eller når den man har blir for dyr å fikse på. Eventuelt når man krasjer og bilen blir kondemnert. :btdt:
|
|
|
#10 |
|
intro
|
Sv: Hvor ofte bytter man vanligvis bil?Hvorfor bytte? Skjønte at ikke alle her mente «splitter ny bil» når de skrev «ny bil», altså. Det er mannen i huset som, stikk i strid med mine prinsipper, har begynt å mjære om helt ny bil.
|
|
|
|
#11 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Det vil mest sannsynlig komme flere store utgifter, og de reparasjonene er ikke lønnsomme, men bilen går litt til. Jeg leide WW Touran i høst, eieren beklaget seg over 20 000,- årlig til drift og vedlikehold. Men bilen var heller ikke verd noe på bruktmarkedet. En vennefamilie byttet ut kjær Toyota Avensis, nær 20 år gammel, mange dyre reperasjoner og mye rust.
|
|
|
|
#12 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Hva som er god nok grunn til å kjøpe noe nytt kan vel diskuteres, enten det gjelder bil, sykkel, veske eller kjole.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 06-03-19 kl 00:42. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Hvor ofte bytter man vanligvis bil?Jeg får ny bil hvert 4. år = firmabil. Min bil kan gå maks 120.000 km, kjører vesentlig mindre nå enn tidligere, så jeg klarer stort sett å holde meg til det.
|
|
|
#14 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor ofte bytter man vanligvis bil?Vi solgte nettopp 12 år gammel dieselvolvo og kjøpte 2017-modell ladbar hybrid. Bor på landet og må ha to biler i hverdagen, og er avhengig av en med 4-hjulstrekk, derfor solgte vi volvoen. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
heimføing
|
Jeg syns dette er gode grunner for å bytte. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
heimføing
|
Sv: Hvor ofte bytter man vanligvis bil?Bruker å ha mine biler i ca sju år, og selger og kjøper nyere bil privat. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Permakulturell
|
Sv: Hvor ofte bytter man vanligvis bil?Jeg tror ikke jeg kommer til å kjøpe en helt ny bil noen gang. Jeg ser ikke poenget, liksom. Men å kjøpe innenfor garantitid er noe annet.
|
|
|
#19 |
|
heimføing
|
Sv: Hvor ofte bytter man vanligvis bil?Jeg tenker at uansett ny eller gammel bil, så er jevnlig ettersyn og service viktig. Jeg har ingen mekaniker i hus, men har et fast verksted jeg har brukt i alle år. Forebyggende å få dem til å se over bilen en gang i året eller så. Og så er det viktig å bytte olje og filter en gang i året. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Gjer så godt eg kan
|
Sv: Hvor ofte bytter man vanligvis bil?Vi brukar som regel bilane våre til dei er oppbrukt, dvs til dei byrjar å bli dyre å repare, og vi slett ikkje stolar på at dei startar og går når vi treng det. |
|
|
|
![]() |
|
|