Blondie
46k innlegg
Mye eyes! Rammet av Metoo, faktisk. Språk er makt. 
Startet av Ruslebiffen 943 svar 149k visninger
Til nyesteJa, stakkars mann.Najade skrev:På radioen i dag ble det referert til kardinalen som nylig ble dømt for overgrep mot to korgutter, at han var rammet. Husker ikke hele setningen, men jeg la definitivt merke til at de brukte ordet på en så gal måte.
him skrev:og fordi en nominasjonsprosess er mer åpenbar enn det å være ordstyrer (ingen valg, man blir vel bare spurt? Er det et tilitsverv å være ordstyrer?)
celebelen skrev:Jeg reagerte også på uttrykket "metoo-rammede", og det var det nok fler som gjorde, for det ser ut til å være fjernet nå.
Input skrev:Dette var en interessant bruk av ordet "rammet". Spennende at de som er rammet av seksuelle overgrep nå er de som har utført dem.
Storm skrev:Støre utelukker ikke Giske som statsråd etter neste valg. Har tenkt det hele tiden, at han er ikke politisk død lenge.
Storm skrev:Støre utelukker ikke Giske som statsråd etter neste valg. Har tenkt det hele tiden, at han er ikke politisk død lenge.
Føniks skrev:Derfor bør Støre trekke seg som partileder, han er faktisk ikke skikket til jobben😡
Charlie skrev:Det er vel ikke det han har sagt, strengt tatt. Han ville ikke si verken ja eller nei, men sier også at det er plenty flinke folk å ta av, og man er helt avhengig av tillit.
Charlie skrev:Det er veldig problematisk om Støre nå gir seg inn i en debatt om hvem som er aktuelle som statsråder og ikke. Man vet ikke utfallet av valget, og hvilke parti (-er) som vil være i regjering og hvordan den kabalen evt skal gå opp.
Slik jeg ser det, er dette en damned if you do and damned if you don’t, men etter mitt syn er det helt korrekt å ikke gjøre noen spekulasjoner om ev. statsråder nå. Dersom Støre sier han er uaktuell, vil plutselig ordskiftet handle om for eller imot Giske, og Ap blir delt i leire. Så synes jeg det burde være uaktuelt å ha Giske i noe som helst tillitsverv på nasjonalt nivå, men det er en annen sak. Synes det burde være så mange flinke folk man kan bruke, som Støre sier.
Å få det til å handle om Giske, er noe mange vil være interessert i at det skal handle om. Så slipper man å snakke om hvilken retning landet går i.
Logg inn for å svare i denne tråden.