|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
22-02-19, 23:12 | #861 |
Glamorøs
|
Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?
Ja, og det helt og holdent Burøes egen feil. Hadde han oppført seg ordentlig hadde det ikke vært noen sak.
22-02-19, 23:19 | #862 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
|
Selvfølgelig, og det er jo akkurat derfor det er trist. De har jo ikke noe ansvar i dette, de har jo ikke noe ønske om å ha en far som ikke kan oppføre seg.
22-02-19, 23:48 | #863 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
|
Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?... Sist redigert av Snippa : 24-02-19 kl 17:09. |
23-02-19, 00:52 | #864 |
Leser
|
Ja, jeg synes dette med Giske er helt på sin plass, MEN de burde ha rom for å følge med på Høyre og FrP også - det var mye mer alvorlig.
23-02-19, 08:06 | #865 |
|
Ja, helt enig. For det finnes faktisk nesten ikke grenser for hva folk er villige til å gjøre for å sverte andre i slike prosesser. Jeg tror null og niks på at det siste varselet på Giske handler om hans oppførsel der og da og oppriktig bekymring. Jeg kjenner ganske mange av folk på begge sider i denne maktkampen i partiet og kjenner jeg er glad jeg ikke er en del av det for det er mye som virkelig ikke er greit. Ikke det at det spiller så stor rolle i akkurat denne saken, for Giske viser usedvanlig dårlig dømmekraft når han i det hele tatt stiller seg i en slik posisjon i hans situasjon. Han er også klar over at han følges med argusøyne og vet at det minste feilskjær vil bli blåst opp. Allikevel sier han ja til bilder og fjas med yngre damer på bar midt på natta. |
23-02-19, 11:28 | #866 |
Leser
|
Helt enig i at det Giske har gjort (i forhold til videoen) var teit (langt mer enn teit, da, men teit er dekkende), men at den som har levert varslet er alvorlig bekymret - no way! Blir vanskelig i slike saker fordi "alt" blir feil. Giske er teit (i dette tilfelle), Giske har drevet med seksuell trakassering (sakene fra i fjor) OG dette blir brukt politisk. Alle tre er feil - finnes det da ett riktig svar? Kan man få noe riktig ut fra bare galt?
23-02-19, 11:56 | #867 |
|
Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?Nei, jeg tror ikke det egentlig. Det er ikke tiden hans nå ( om noen gang?) Han har jo selv satt seg i denne posisjonen selv om jeg synes akkurat helga ikke handler om trakassering, men om tillit. Alt blir sauset sammen og alt blir brukt i politisk spill så derfor bør han trekke seg tilbake. |
23-02-19, 12:00 | #868 |
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?Jeg tenker at det denne videoen viser med all mulig tydelighet er at Trond Giske overhodet ikke har skjønt hva denne saken handler om og har handlet om fra starten. Jeg blir sur på alle meetoo-utsattes vegne av Giske-saken blir omtalt som en del i en maktkamp. Han har i alle år hatt rykte på seg for å være en notorisk og veldig pågående skjørtejeger.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
23-02-19, 12:06 | #869 |
Leser
|
Problemet er at det er en del av en maktkamp. Det kommer i tillegg til det du snakker om. Jeg tror det er lurt å være åpen for at #meetoo bare er ett av problemene i denne saken. Men det gjør det veldig vanskelig å diskutere det.
23-02-19, 12:12 | #870 |
Søt og rar
|
Gitt situasjonen tror jeg for så vidt at den videosnutten var det beste for partiet sin del. Når han så grundig avslører svakhetene sine og spolerer sin litt absurd barmhjertige "nye sjanse" allerede før han formelt har fått den.
23-02-19, 12:29 | #871 |
Hertuginne
|
Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?Så klart det er en maktkamp, him, men den andre siden hadde ikke hatt nødvendig ammunisjon om ikke Giske hadde gitt dem det. Helt frivillig, fordi han ikke har forstått hva hele saken har handlet om og ikke ser ut til å ha lært en eneste ting. Han snakker om at han har sonet straffen sin, når det aldri har vært snakk om straff, det har vært snakk om konsekvenser på oppførsel.
23-02-19, 12:31 | #872 |
Panzerekstremfeminist
|
Poenget mitt er at helt uten at det hadde vært noen maktkamp i toppen av AP - så er dette helt uakseptabel oppførsel - og ikke minst - helt uakseptable holdninger til hva han selv kan tillate seg for en tillitsvalgt på høyt nivå. Så for meg blir maktkampreferansen bare støy som tar oppmerksomheten fra selve saken, nemlig at i 2019 KAN man ikke være en innpåsliten grabukk samtidig som man er i en betydelig matkposisjon.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
23-02-19, 21:42 | #873 |
Yes, we can!!
|
Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?Jeg syns det lyste lang vei av Giske i går at han lagret det som ammunisjon i argumentasjonen: "dette er bare et typisk eksempel på at uskyldig tøysesak blir spilt opp til mye mer enn det det er, og brukt i en maktkamp". Han tapte slaget, men definitivt kkke krigen, denne uka.
23-02-19, 22:32 | #874 |
Travelt opptatt
|
Jeg veit ikke. Når fagforeninga sier stopp, så er det ikke mye håp. Og til og med Støre var veldig tydelig.
23-02-19, 22:58 | #875 |
Bedreviter
|
Jeg er ikke så overbevist om det, faktisk. Det er mange av tilhengerne hans som er skikkelig skuffet over ham nå og som føler seg rett og slett latterliggjort. Og de er kanskje ikke så ivrige på å ta enda en omkamp for ham nå. Jeg tror han mistet mye med denne saken. |
23-02-19, 23:00 | #876 |
Bedreviter
|
Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?Jeg syns forøvrig Tone Sofie Aglen sier det bra: |
24-02-19, 00:01 | #878 |
Yes, we can!!
|
Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?Jeg liker hvordan AP-kvinnene, og mange menn, bare nekter å la seg dupere her, og bare fortsetter å insistere på at "nei, dette er ikke greit, vi VIL IKKE HA SÅNN OPPFØRSEL!"
24-02-19, 12:58 | #879 |
Leser
|
Jeg tror at Trond Giske er ute nå. Tror det blir veldig vanskelig å komme tilbake. Tror også Trondheim/Trøndelag er i et skifte i forhold til AP, som Trond Giske er en av brikkene i. Trodde aldri jeg skulle si det, men tror Sivert Bjørnstad (FrP) er bra for regionen.
24-02-19, 14:01 | #880 |
villende
|
Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?Jeg tror TG har tapt stort på denne videoen. Fordi den med all tydelighet viser at han rett og slett ikke har skjønt hva som er uakseptabel oppførsel for en maktpolitiker. Og det er ikke er enkelttilfelle som tilfeldigvis ble filmet. Det er tilfeldigvis et av mange tilfeller som ble filmet. Og det VET også de som har støttet ham tidligere. Han er en gammal grabuk, som liker unge damer og fest, og det kommer ikke til å gå over. |
|
|