Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvor vanlig er det at ungdommer bruker skoleveske?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-08-18, 00:37   #1
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor vanlig er det at ungdommer bruker skoleveske?

Eldste har går/har gått på sentrumskoler i Oslo, og det er visst ikke veldig utbredt. Men enkelte klikker bruker det. Selv kjøpte hun seg en Kate Spade håndveske på ferie i fjor for egne oppsparte penger (dog på outlet til -70-80% avslag), men synes nærmest det er kleint å gå med det så den står og støver ned. Hun vil ikke bli oppfattet som "berte-som-går-med-fancy-vesker"... Så i hennes miljø så er det ikke greia rett og slett. Her brukes det skolesekk, og nå er det Vans for hennes del, men det er ikke sånn at det er det alle har.

Gammel 21-08-18, 08:25   #2
allium
Bare sær

allium sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Obervert ventende på tog til skolen: 50/50 sekk og veske. Veskene for det meste Day. Kun én Fjällreven-sekk. Videregående-elever.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-18, 14:54   #3
Hønni

Hønni sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det ser ut som de fleste jentene på bussen fra der jeg bor, Oslo Vest, har vesker. Det er ikke alle som har dyre vesker, men jeg hører om de med de dyre veskene, for mine sønner synes de er så teite som gidder å bruke penger på sånt, og at de har foreldre som lar dem. (Og det er jo jeg helt enig i!) Så joda. Her er det vanlig, dessverre.

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-18, 10:16   #4
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nærmeste ungdomsskole er mest sekk, men har også observert noen vesker.
Det var mye sekker på skolen til Knotten da jeg leverte han forrige uke, og det er en skole med, eh, litt annen demografi enn den nærmeste.

Dronningen/Knøtteliten hadde sikkert synes det var en god ide med veske. Hun er en jålebukk uten sidestykke til tider. Heldigvis er hun fortsatt så liten at Vampyrina er tingen.

Gammel 21-08-18, 10:20   #5
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tittet litt da jeg løp til jobb midt i hordene av skolelever av alle størrelser i dag, og da jeg kom på å begynne å se etter det så så jeg en salig blanding av sekk og vesker.

Min ferske videregåendegutt skal bytte litt på, tror jeg er tanken, avhengig av om han skal ha med mye eller lite, sykle eller ta buss.

Og en del av tiden en sånn som dette, på hjul:

Jeg tenker at han er en smart fyr som klarer å vurdere selv om han får vondt i skuldrene eller ikke, sånt blander jeg meg virkelig ikke opp i.

Gammel 21-08-18, 10:22   #6
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

:hviske: Bærum ligger i Akershus.

Gammel 21-08-18, 10:24   #7
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Får de utdelt sekker på skolene i Bærum?

Gammel 21-08-18, 10:26   #8
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Får de utdelt sekker på skolene i Bærum?

Nei.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-18, 10:24   #9
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er klar over det, gitt, siden jeg er fra Akershus - men de får vel ikke utdelt sekker i Bærum heller? Det var vel det Acsa skrev, at Akershus ikke deler ut sekker?

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-18, 10:25   #10
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Er klar over det, gitt, siden jeg er fra Akershus - men de får vel ikke utdelt sekker i Bærum heller? Det var vel det Acsa skrev, at Akershus ikke deler ut sekker?

Sorry, trakk det sammen med kontrasteringen av Bærum og Lillestrøm, leste sikkert litt fort.

Gammel 21-08-18, 10:24   #11
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Og ingen sa at 3000 er et billigmerke, men at det er en av de rimeligere av merkeveskene. Litt forskjell.

Men det kan man vel si hundre ganger nå, fra nå av kommer det uansett til å være opplest og vedtatt at "ja, mange på FP mener jo at 3000-kronersvesker er BILLIGVESKER, så..."
:krystallkule:

Gammel 21-08-18, 10:39   #12
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men det kan man vel si hundre ganger nå, fra nå av kommer det uansett til å være opplest og vedtatt at "ja, mange på FP mener jo at 3000-kronersvesker er BILLIGVESKER, så..."
:krystallkule:

Jeg leste det ikke som at brukerne her synes 3000 er billig, men at det "går for å være et billigmerke", omtrent slik Karamell formulerte det.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-18, 10:46   #13
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg leste det ikke som at brukerne her synes 3000 er billig, men at det "går for å være et billigmerke", omtrent slik Karamell formulerte det.

Og jeg var overrasket over at det "går for å være et billigmerke" blant ungdom, og nevnt som en motsetning dyre vesker, og det helt uten å innta holdningen til FP-medlemmer som Polyanna beskriver.

Sist redigert av My : 21-08-18 kl 10:52.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-18, 10:58   #14
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg leser nok "the dollhouse"/Nora Helmer til å ha fått med meg at Michael Kors er "merkeveske" for de som bor i favelaen.

Gammel 21-08-18, 11:24   #15
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg leser nok "the dollhouse"/Nora Helmer til å ha fått med meg at Michael Kors er "merkeveske" for de som bor i favelaen.

Ikke prøv deg på å blande Nora Helmer inn i dette, nå som jeg har bestemt meg for at du er en snobbete merkeslave, som hevder at MK er billigvesker.

Når det gjelder reklamen så har jeg også reagert på det samme tidligere, når en eller annen elektronikkjede (expert, elkjøp e.l.) reklamerte med julegavetips til ungdommen, blant annet pc til 20 000, tror jeg det var.

Sist redigert av My : 21-08-18 kl 11:29.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-18, 15:42   #16
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Karamell skrev billig merke-merke. Som i billig merkeveske. Med vekt på merke. Ikke på lik linje med H&M.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-18, 10:45   #17
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Jeg fikk den dustereklamen opp i min feed forrige uke. Første gangen jeg har klikka på et reint reklameinnlegg noensinne. Sinnafjes. Som nr 5, tror jeg. Gudbedre, så dumt og provoserende.

Ungdomsskoleeleven min (gutt) bruker forøvrig veske. En gummisak jeg har hatt i ca 20 år.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-18, 10:51   #18
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

"Et billig merke-merke", skrev Karamell. Altså billigere enn de skikkelig dyre. Det er veldig forskjellig fra "et billigmerke", altså.

Gammel 21-08-18, 16:50   #19
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"Et billig merke-merke", skrev Karamell. Altså billigere enn de skikkelig dyre. Det er veldig forskjellig fra "et billigmerke", altså.

Burberry veske til kr 12.000,- er billig i forhold til Goyard veske til kr 50.000,- = billig er relativt. Begge deler er dyrt i mine øyne.

Jeg er ikke tilhenger av dissing, hverken den ene eller andre veien.

Gammel 21-08-18, 17:44   #20
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Stigmatisering av barn som spiller på et navngitt fotballag?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Både Romsås og Heming er helt reelle lag.

Heming holder til i Holmenkollen (sånn omtrentlig) og Romsås er øverst i Groruddalen.

Haha, dette Nora-innlegget hadde jeg ikke fått med meg. Finnsnes er helt reelt, og har hatt grønne drakter siden tidenes morgen.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:10.