Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Case 2: Ikke at vi skal ha hund, men hvis...

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-06-18, 21:43   #1
Isprinsessen
Bør lage seg en tittel selv

Isprinsessen sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Case 2: Ikke at vi skal ha hund, men hvis...

Jeg lurer på om trådstarter ble noe klokere i valget av hund?

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-18, 21:48   #2
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

Kanskje ikke. FP-avsporing FTW. For å spore tilbake diskusjonen, ta en titt på denne siden. Der kan du kanskje få noen tips!

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-18, 22:01   #3
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Kanskje ikke. FP-avsporing FTW. For å spore tilbake diskusjonen, ta en titt på denne siden. Der kan du kanskje få noen tips!

Jeg vet ikke, men kanskje HI får noen innspill likevel? Hun startet med å si at hun ikke vil ha puddel og begrunnet det. For meg er det ingen hensikt å skulle overbevise om å kjøpe puddel, men jeg kan si at ingen av hennes argumenter stemmer for de pudlene jeg kjenner. De er supermyke i pelsen (ah, akkurat som en pute (sitat mange barn som klapper min hund)), de er ikke spesielt nervøse, veldig kosete og familiekjære. Pelsen krever stell! Klipp den kort, så er problemet løst.

Jeg tror mange har fordommer mot pudler og tror de er jålete gneldrebikkjer. En storpuddel er veldig sprek, kan være med på lange turer og er ikke mer jålete enn eier ønsker.

Vi har ikke angret et sekund på rasen, tror jeg aldri har kjent en mer behagelig og morsom hund.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-18, 23:10   #4
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ble jo puddeleier litt uplanlagt, og da jeg fikk ham var han understimulert og superstressa. Nå er han lugn og blid, veldig kosete og kjærlig, og super turkompis. Og myk.

Boxere ligger også mitt hjerte nære, men de er såpass mye sterkere at de er en vanskeligere hund å ha hvis den er bajas, og de er sykdomsutsatt. Men de har mer personlighet enn alle andre.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-18, 00:45   #5
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Hadde det ikke vært greit å ta denne diskusjonen i en egen tråd?

Det slo meg også da det tok helt av

Joda. Det har jo kommet mange fine tips også - ikke bare avlsdiskusjon Jeg gikk faktisk inn igjen i tråden nå for å finne navnet på rasen Floksa tipset meg om.

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Jepp, denne skal jeg se nærmere på. Takk

Gammel 03-08-18, 12:47   #6
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Vi tenker nå på portugisisk vannhund eller kanskje wheaten terrier. Viktig å presisere at uansett hund så kommer den til å bli klippet kort (så jeg googler for å finne bilder av de kortklippet siden de fleste som man finner bilder av er slike utstillingshunder e.l. ). Noen som har erfaring med disse hundene?

Jeg kunne også tenkt med engelsk cocker spaniel, men de regnes jo ikke som allergivennlige.

Gammel 03-08-18, 13:35   #7
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Portugisisk vannhund
Det vil jeg også ha, men mannen vil ha stående fuglehund -ikke apporterende.
Begrenset erfaring med det, men hun som driver stallen der mine døtre har ridd noen år har det. Han er stallhund, og skikkelig fin. Han har ihvertfall supert lynne!

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:08.