|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
07-03-18, 12:20 | #21 |
can-jur
|
Sv: Ting man gjør og ikke gjør i USA?Noterer meg cash!
07-03-18, 12:41 | #22 |
Personlig pessimist
|
Sv: Ting man gjør og ikke gjør i USA?Jeg har vært ganske mye i USA, senest i fjor, og aldri opplevd folk som gir papir på do. Aldri. Jeg har heller aldri opplevd å ikke få betalt med kort, og leiebilene har vært utstyrt med brikke til passering av bomstasjoner.
07-03-18, 12:44 | #23 |
Tidsklemma
|
Sv: Ting man gjør og ikke gjør i USA?
Det tror jeg ikke er så veldig vanlig. Jeg har ikke opplevd det ihvertfall.
07-03-18, 12:48 | #24 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
|
De har valet på ikke-fænsi-steder også. Noen ganger har man ikke noe valg, det er er eneste alternativ. Jeg har parkert på valet-parkering for å gå på Cheescake Factory liksom. |
07-03-18, 12:49 | #25 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
|
Sv: Ting man gjør og ikke gjør i USA?Har forøvrig heller ikke fått papir på do. Har fått parfymespray på do, men greier ikke huske om det var i USA eller et annet sted. |
07-03-18, 12:49 | #26 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Ting man gjør og ikke gjør i USA?Det med tørkepapir har jeg ikke opplevd i USA, men har opplevd i mange andre land. |
07-03-18, 13:02 | #27 |
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Ting man gjør og ikke gjør i USA?Når dere skal gjennom tollen må dere ikke spøke med noe som helst! Vær blid og svar på alle spørsmål med et smil enda de kanskje er pissesure.
07-03-18, 13:08 | #29 |
Personlig pessimist
|
Joda, det går helt fint å tulle litt. Jeg ble jo trillet gjennom immigration i Houston i rullestol, og ble spurt om «the purpose of my stay». Jeg svarte «I’ve been hired as a fruit picker in San Antonio!» Jeg la til «Just kidding, I’m visiting friends in Austin», og fyren lo sånn at han nesten ikke klarte å stemple passet mitt. Men man bør muligens se dem litt an. Han var en veldig hyggelig og pratsom fyr.
07-03-18, 13:13 | #30 |
blid
Medlem siden: Oct 2006
|
Sv: Ting man gjør og ikke gjør i USA?Vi har hatt litt trøbbel med å betale bensin med kort - dvs kortleseren på bensinpumpene aksepterer ikke kortet vårt. Dermed har vi måtte betale inne på bensinstasjonen istedet. I så fall må man gjerne inn og betale først og så fylle bensin.
07-03-18, 13:19 | #31 |
blid
|
07-03-18, 13:24 | #32 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
|
Sv: Ting man gjør og ikke gjør i USA?Aldri opplevd å få tørkepapir på do. Og vi har vært der mange ganger. Men det å ikek ha småpenger til bom har vi opplevd. Da sliter man. Du vil få tilbud om bombrikke når du leier bil, men til en skyhøy pris. Vi kjøpte en brikke på Wallgreen. Det kunne vi fylle på etter behov. Fungerte helt fint. |
07-03-18, 13:25 | #33 |
~~~~~~~
|
Sv: Ting man gjør og ikke gjør i USA?Vær høflig, blid og imøtekommende. Lær deg "Thank you", spesielt når noen står og holder døren for deg. Alle i servicebransjen spør hvordan du har det, det er ikke forventet at du spør tilbake, men "Have a nice day" er vanlig å si når man forlater kassapunktet.
07-03-18, 13:25 | #34 |
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Ting man gjør og ikke gjør i USA?Det er faktisk mulig å kjøre rett gjennom bommen når man ikke har penger. Og så kommer det en bot på 200 kr (altså ikke dollar, men kroner) i etterkant - av bilutleier.
07-03-18, 13:28 | #35 |
blid
|
07-03-18, 13:31 | #36 |
Klar
|
Vi fikk med et bankkontonummer vi skulle betale til. Hvilket jeg gjorde. Et halvt år senere kom det likevel regning til meg, i Oslo. På EN dollar. De hadde ikke lagt på utgiftene verken for å oppspore meg eller sende regning. De frafalt kravet da jeg kunne bevise at jeg hadde betalt. Neste gang skal jeg ta ut noen dollar på flyplassen, FØR jeg setter meg i bilen. |
07-03-18, 13:32 | #37 |
~~~~~~~
|
Eller du drar innom en Publix og betaler avgiften der, det koster 50 cent ekstra i tillegg til tollavgiften.
07-03-18, 13:35 | #38 |
Klar
|
Sv: Ting man gjør og ikke gjør i USA?Svinge venstre på rødt er bare tillatt i enkelte stater, altså, greit å sjekke ut om det gjelder California. |
07-03-18, 13:35 | #39 |
ej ikke møjkets heije
|
Jeg har ikke kjørt bil i California, så det vet jeg ikke. I Florida er det mange bomstasjoner.
07-03-18, 13:42 | #40 |
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Ting man gjør og ikke gjør i USA?https://peacefulbend.com/products/re...chart-freebie/
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|