|
Autofil Bilsnakk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Øvelseskjøring - hvor viktig er manuelt gir?Veldig mange unge nå (planlegger å) velge(r) bort manuelt gir helt, sier min 17-åring. Fordi de fleste nye biler nå har automatikk, elbiler feks har automatgir og etterhvert mange bruktbiler. De ser ikke behovet og synes kost/nytte er for lav.
![]() |
![]() |
#2 |
heimføing
|
![]() Sv: Øvelseskjøring - hvor viktig er manuelt gir?Har dere begynt å lære tenåringene deres opp i bil og trafikk da? Følger de med når dere er ute på kjøretur? Får de starte bilen? Fylle bensin? Fylle spylervæske? osv |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Øvelseskjøring - hvor viktig er manuelt gir?
10-åringen har allerede fått opplæring (men ikke prøvd selv) i å fylle spylevæske, peile olje og fylle drivstoff. Og ikke minst skifte dekk, der har hun hjulpet til å flere ganger.
![]() |
#4 |
TittelTøs
|
Vår 17-åring har ennå ikke fått lært alt det praktiske som følger med bilkjøring, som fylle på bensin og slik. Men det skal hun lære, for jeg husker fortsatt den gangen - rett etter jeg fikk lappen, da jeg måtte fylle bensin og ikke ante hvordan.
![]() |
#5 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
To av mine tre barn har valgt bort lappen. Den ene kommer nok til å trenge det i forbindelse med jobb, men jeg gidder ikke mase, jeg bruker nesten ikke bil lenger. Vi holder til på sørøstsiden av Oslo. Jeg skjønner dem. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|