02-01-18, 22:23 | #1 |
lider av tastleksi
|
Hybridbil, outlander feks.Kan noen fortelle meg om fordeler og ulemper med hybrid?
02-01-18, 22:38 | #3 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
|
Sv: Hybridbil, outlander feks.Vi har outlander og er fornøyd. Kjører mye lokalt. Den går ca 20 km på strøm.
03-01-18, 09:05 | #4 |
Dragedytteren
|
Sv: Hybridbil, outlander feks.Prøvekjør! Vi prøvde både Outlander, Tesla, Audi A3 og VW Passat før vi endte opp med den siste. Jeg syntes ikke Outlanderen var særlig god å kjøre, Teslaen ble for bred for parkeringsplassen vår (og mange andre steder vi parkerer), A3 ble for smått som eneste bil - og da ble det Passat. Den har strømkapasitet nok til det meste av hverdagskjøringen, og nok plass til det meste.
03-01-18, 10:06 | #5 |
ctrl+z
|
Sv: Hybridbil, outlander feks.Vi vurderer Outlander og har gjort det lenge. Ulempen for oss er at det kun er den nyeste modellens om går langt nok på strøm for vårt bruk og den koster mye mer enn vi gidder å gi.
03-01-18, 10:12 | #6 |
Ad astra
|
Sv: Hybridbil, outlander feks.Vi hadde Outlander hybrid før, og har nå Tesla X. Outlanderen (ikke modellen som er kommet nå) gikk ca 2,5 mil på strøm, kanskje 3 på sommertid. Etter det kom bensinmotoren inn, og vi pendler to timer hver dag (12 mil ca) tur retur jobb/hjem. Det er jo en SUV, og ligger kanskje på 0,8-0,9 på mila? Den nye modellen har vel større batteri, men generelt kan du trekke fra 10 % på oppgitt batterilengde, og da har du en troverdig lengde på godt sommerføre igjen. Vinter tapper lengde enda mer. Hva er daglig kjørebehov for dere? Tesla er dyrt, men har suveren kjørelengde, men det finnes billigere elbiler med lengre kjørelengde enn Outlanderen.
03-01-18, 10:33 | #7 |
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hybridbil, outlander feks.Vi er nå på utkikk etter en helelektrisk bil med lang rekkevidde. Det kommer nye bomringer i Oslo i 2019, og selv med minimal bilbruk så har det blitt ganske så dyrt. Å transportere fotballaget til to lag på buss og t-bane er ikke et alternativ, dessverre.
03-01-18, 10:35 | #8 |
Ad astra
|
Sv: Hybridbil, outlander feks.Opel Ampera skal jo ha lang rekkevidde, men de sliter kanskje fremdeles med produksjonen? En venninne av meg er kjempefornøyd med sin e-golf, men usikker på rekkevidden til den - har dere lademuligheter underveis/på hytta?
03-01-18, 10:37 | #10 |
Ad astra
|
Sv: Hybridbil, outlander feks.Her er en liste; https://www.motor.no/artikler/2017/f...st-rekkevidde/
03-01-18, 10:38 | #11 |
Hertuginne
|
Sv: Hybridbil, outlander feks.Jeg har Outlander, 2015-modell, og min går ca. 3 mil på vinteren og 4- 5 mil på strøm på sommeren, da kjører jeg lite motorvei, mest 60-70 km/t-soner. Den tar jo litt tid å lade igjen, må regne med 4-5 timer til fullt batteri igjen.
03-01-18, 10:46 | #12 |
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hybridbil, outlander feks.Opel Ampera sliter med leveranse/produksjon. En kollega bestilte i september 2017, og har nå fått beskjed om at forventet levering er september 2018. Det går ikke.
03-01-18, 11:29 | #13 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
|
Sv: Hybridbil, outlander feks.Vi ser på Kia Niro plug-in hybrid. Billig, 300 000,- ny. Lades med kabel, og går 58 km på strøm. Kia har 7 års garanti. Kjedelig, billig og fornuftig bil med kraftig bensinmotor. Jeg tror og håper det blir nesten like fordelaktig med plug-in hybrid som el. For oss betyr det el-bil fordeler og langtur bil i en.
16-01-18, 13:31 | #14 |
ctrl+z
|
Sv: Hybridbil, outlander feks.Jeg drar opp denne igjen, fordi vi fremdeles vurderer å bytte inn to fossile biler til en hybrid. Det er vanskelig å navigere i jungelen, synes vi, men foreløpig har vi sett på Outlander som det beste alternativet. Vi skulle gjerne hatt Rav4 hybrid, men den utgår pga pris.
16-01-18, 13:48 | #15 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
|
Sv: Hybridbil, outlander feks.Jeg har prøvekjørt Outlander. Stort sett grei å kjøre, men jeg likte ikke rattet. Var ekkelt å holde i. Også syns jeg den var litt vel plastic fantastic inni til den prisen. Men jeg er litt sær. Jeg kjenner mange som har den, alle er superfornøyde. |
16-01-18, 15:42 | #16 |
lider av tastleksi
|
Sv: Hybridbil, outlander feks.Vi endte på en Toyota prius +seven, helt fantastisk nydelig å kjøre!
16-01-18, 15:47 | #17 |
ctrl+z
|
Sv: Hybridbil, outlander feks.Vi har så store barn nå, så vi tenkte å bytte vekk 7-seter. Vanlig Prius finnes kanskje også i hybrid? Må sjekke. Vi liker Toyota veldig godt.
16-01-18, 15:48 | #18 |
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hybridbil, outlander feks.Takk for tips. Jeg har skjønt at dette er en vi også bør teste ut. Vi skal bare flytte først sånn at vi får lader. Eller er det laaaaaang leveringstid på denne også slik som på Opel Ampera?
16-01-18, 15:49 | #19 |
Hertuginne
|
Sv: Hybridbil, outlander feks.Outlanderen min var helt rå på dagens føre, satt som støpt på ekstremt dårlig underlag og veldig høy snø.
16-01-18, 15:59 | #20 |
lider av tastleksi
|
Sv: Hybridbil, outlander feks.Priusen trenger ikke lader. 😁