|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Leser
|
Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?
Mja ... Jeg tenker at det er umulig å jobbe under denne type forhold så ... Hva tenker du er alternativet? Velferdspermisjon med lønn? Han har jo heller ikke en vanlig jobb, usikker på hvordan det fungerer i praksisk, men i teorien er ikke Støre sjefen til Giske, de er begge valgte ledere (stemt inn, for å si det slik)
|
|
|
#2 |
|
Pauset
|
Det gjør ikke jeg. Kan tenke meg at fyren har det helt forferdelig. Joda, han har oppført seg forkastelig, men for han har nok dette var normalen, så det er nok et sjokk å bli avslørt. Greit, man trenger ikke ha sympati, jeg har ikke all verdens sympati for folk som røyker på seg KOLS og fortsatt røyker heller. Men det betyr ikke at de kan jobbe og ha det bra når ting skjer for det. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Leser
|
Ja, men hva tenker du ville ha vært en bedre løsning?
|
|
|
#4 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Så lenge man ikke har konkludert, kan man ta fra noen livsgrunnlaget på mistanke og påstander? For i en rettsstat så er man ikke dømt før man er det. Det kan man jo ikke i arbeidsrettssaker, heller. Litt avhengig av hva det gjelder. Men de fleste arbeidsgivere vil by på noen mnd lønn også ved exit. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Leser
|
Jeg tenker at som arbeidsgiver er det veldig vanskelig å permitere personer på grunnlag av ting som man ikke er ferdig å undersøke ... Når det gjelder kriminelle ting (ref. din tidligere kollega) er det jo heller ikke arbeidsgiver som skal undersøke (det er politiet) eller bedømme (det er domstolene).
|
|
|
#6 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sympati eller ikke, så er det vel ikke underlig at folk kan bli reelt syke av å stå i en slik situasjon som Giske befinner seg i nå? Det at han har rotet det til selv betyr ikke at det ikke er en tøff situasjon, rent personlig. Og da er vi jo over på en diskusjon om folk generelt skal kunne sykemeldes når de selv har forårsaket egen sykdom ved å gjøre noe dumt. Det er vel en lege som vurderer om han har en helsetilstand som krever sykmelding eller ikke, og den vurderingen er, og bør være, uavhengig av om vi (eller legen, for den saks skyld) har sympati med pasienten.
|
![]() |
|
|