|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?Nå leser jeg Alle skal ned, og den var jo mest sånn skrekkfilmaktig underholdende så lenge det handlet om valgkampen. Det var spennende og interessant å se et prosjekt kollapse så fullstendig, sånn fra utsiden.
|
|
|
#2 |
|
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?Tajik er altså så smart, henne har jeg dyp respekt for som menneske og som politiker. Hun er en av ganske få.
|
|
|
#4 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?Jeg anbefaler veldig, veldig å lese den boken, altså, den er god, og den er grundig.
|
|
|
#5 |
|
fri
|
Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?Jeg har også lest boka, og kan ikke si jeg synes den er spesielt god og jeg kan egentlig ikke helt skjønne at folk som ikke er spesielt interessert i politiske maktprosesser vil klare å komme gjennom spesielt den første delen. For meg var det ikke så mye nytt i boka, det var mest en oppsummering av hva som skjedde, og jeg fikk en del bekreftelser. Men akkurat det du siterte fra fra Hadia var nok noe av det beste ved boka. Hun fremstår veldig solid og rakrygget, og veldig på varslernes side, samtidig som en rydder unna tvil om at hun skal ha stått bak at varslene kom fram. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?Men for deg var det sikkert mindre nytt, siden mye er kjent fra før.
|
|
|
#7 |
|
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?Fra Bergens Tiende:
Jeg har lurt på dette. Hva har de gjort med de som har blitt beskyldt for #metoo-saker i andre partier enn AP. Vi er jo ikke i tvil om hva Giske har drevet med det siste året lzm. Men jeg er ikke så veldig imponert over Høyre og FrP når jeg leser at deres "bad boys" har vært ordstyrere for hvert sitt fylkesårsmøter... Hva slags signal sender det?
|
|
|
#8 |
|
Leser
|
Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?
Ja, jeg synes dette med Giske er helt på sin plass, MEN de burde ha rom for å følge med på Høyre og FrP også - det var mye mer alvorlig.
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Ja, helt enig. For det finnes faktisk nesten ikke grenser for hva folk er villige til å gjøre for å sverte andre i slike prosesser. Jeg tror null og niks på at det siste varselet på Giske handler om hans oppførsel der og da og oppriktig bekymring. Jeg kjenner ganske mange av folk på begge sider i denne maktkampen i partiet og kjenner jeg er glad jeg ikke er en del av det for det er mye som virkelig ikke er greit. Ikke det at det spiller så stor rolle i akkurat denne saken, for Giske viser usedvanlig dårlig dømmekraft når han i det hele tatt stiller seg i en slik posisjon i hans situasjon. Han er også klar over at han følges med argusøyne og vet at det minste feilskjær vil bli blåst opp. Allikevel sier han ja til bilder og fjas med yngre damer på bar midt på natta. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Leser
|
Helt enig i at det Giske har gjort (i forhold til videoen) var teit (langt mer enn teit, da, men teit er dekkende), men at den som har levert varslet er alvorlig bekymret - no way! Blir vanskelig i slike saker fordi "alt" blir feil. Giske er teit (i dette tilfelle), Giske har drevet med seksuell trakassering (sakene fra i fjor) OG dette blir brukt politisk. Alle tre er feil - finnes det da ett riktig svar? Kan man få noe riktig ut fra bare galt?
|
|
|
#11 |
|
Glamorøs
|
Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?Jeg er så oppgitt. Forsvaret hevder de ikke har en ukultur. Burøe har utsatt kvinner for så jævlig mye dritt og unnskylder seg for flørting. Giske skjønner ikke greia. #metoo har virkelig ikke gått inn.
|
|
|
#12 |
|
Boler'o?
Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?En ungdomsskole i kommunen skal arrangere en dag med underholdning mm til inntekt for et godt formål og har fått diverse personer til å bidra. Ørjan Burøe skal være konfransier... Jeg har veldig lyst til å spørre noen om det er innafor at han bidrar, samtidig som folk må kunne gå videre....
|
|
|
#13 |
|
Boler'o?
Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?Men forsvaret sier vel at de har en ukultur? I hvert fall siden for et par dager siden?
|
|
|
#14 |
|
Glamorøs
|
Nei, de sier de har utfordringer, men nekter for at det er en ukultur. Skal finne igjen artikkelen.
Sist redigert av Tallulah : 22-02-19 kl 20:11. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#16 |
|
Glamorøs
|
Ja, og det helt og holdent Burøes egen feil. Hadde han oppført seg ordentlig hadde det ikke vært noen sak.
|
|
|
#17 |
|
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Selvfølgelig, og det er jo akkurat derfor det er trist. De har jo ikke noe ansvar i dette, de har jo ikke noe ønske om å ha en far som ikke kan oppføre seg.
|
|
|
#18 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Selvsagt er det det, men helt uten sammenligning for øvrig, i tråden om IS-brudene skriver mange at barna ikke kan bli straffet fordi foreldrene har oppført seg dumt, derfor må de få returnere til hjemlandet. Vel, ØB sine barn blir straffet så det holder om dagen, og har vel egentlig blitt det i årevis siden dumhetene hans har blitt diskutert jevnlig på en del podcaster og noen ganger referert til i andre media også. Mannen har oppført seg helt sjokkerende dustete og respektløst, ingen tvil om det, men må den ene etter den andre av kollegene hans gå ut og fordømme han offentlig? Hvis ikke du har noe nytt å tilføre saken, tenk på at vedkommende har familie- og små barn- og ti stille. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Boler'o?
Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?Hah, der slapp jeg å si noe om ØB. "....dropper kjent komiker-konferansier etter medieoppslag om seksuell trakassering." - oppslag i lokalavisa.
|
|
|
#20 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?... Sist redigert av Snippa : 24-02-19 kl 17:09. |
|
|
|
![]() |
|
|