|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?
Nuvel. Jeg tror du vil finne mye i andre miljøer også. Nå er fokuset veldig på politikk, men det betyr ikke at det ikke skjer andre steder. Korps, idrett, annen frivillighet... Men helt klart forkastelig det som kommer frem, og selvsagt ikke forsvarlig en plass. Men det er mange ungdommer i norske ungdomsparti som GSR hatt det trygt og godt, lært masse og fått minner for livet av den gode sorten. Etter 17 års fartstid i ungdomsparti og andre organisasjoner har jeg heldigvis sett mye mer av det enn noe annet. Det er ikke sånn at flertallet av politikere holder på sånn, det er bare noen som er ekstremt kjipe/dumme/arrogante og ødelegger for både folk og partiet sitt.
|
|
|
|
#2 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?Fra fotballens verden: https://www.nrk.no/rogaland/fotballs...ben-1.13862314
Guttene 02 og 05. On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier. Sist redigert av Karamell : 13-01-18 kl 00:54. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Bedreviter
|
Det er det ingen grunn til å anta. Jeg kjenner til flere tilfeller fra for eksempel ungdomskorps, ungdomsidrett og videregående skole. Det er all grunn til å anta at dette er et problem på en rekke arenaer der ungdommer og voksne (menn) omgås. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?Enig. Dette er jo langt verre enn det som har kommet ut så langt på Giske. Fy faen.
|
|
|
#5 |
|
Off the map.
|
Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?Problemet med giskesaken er vel at vi egentlig ikke vet så mye o
|
|
|
#6 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?Desillusjonert. Hvordan KAN alle rundt ikke ha gjort noe med dette? En ting er den fullstendige mangelen på selvinnsikt og selvkontroll disse mennene utviser, men hva med alle som har observert eller fått beskjed om alle disse tilfellene?
|
|
|
#7 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?Og hvorfor i helvete sjenker man 16-åringer på partiarrangement?
|
|
|
#8 |
|
Usedvanlig begavet
Ja, du snakker om forskjell på liv og lære... Jeg er vel egentlig ikke sjokkert, bare oppgitt over alt grumset.
|
|
|
#9 |
|
Peppy!
|
Jeg er så enig. Det er helt ufattelig hvor uansvarlig dette er. Og forklaring at de to voksne som var ansvarlige bad Unge Høyre-lederen passe på henne mens de måtte følge en annen person til legevakten - hallo! Hva med å ringe BARNETS foreldre? Det var en overstadig beruset 16-åring, som i stedet endte med å bli voldtatt. Kulturen var tydeligvis at barn som ble skjenket ble passet på. Helt normalt, liksom. Dette er så ille. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?Jeg er på grensen til sjokkert over at en fyr kan begå et så alvorlig overgrep at det grenser mot voldtektsparagrafen, med vitner, og beviselig har gitt en svært beruset 16-åring mer alkohol - og så blir valgt til leder. Etter varsel. Det er jeg faktisk.
|
|
|
#11 |
|
Sånn passe sane
|
Jeg er over grensen sjokkert. Altså...??! Jeg er egentlig helt målløs.
|
|
|
#12 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Jeg kan skjønne at man kan lire av seg noe sånt hvis hun var voksen (og man selv er idiot), men det går ikke an å være så dust at man legger noe av skylden på en 16-åring som har blitt sjenket på et internt arrangement. Faen.
|
|
|
#13 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?Jeg er helt enig. Det er overhodet ikke 16-åringens skyld. Jeg tror bare ikke alle har tenkt slik, det er jo en grunn til at folk har kunnet holde på slik. Det har ikke vært bare enkelt å varsle heller.
|
|
|
#14 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?Jeg tror mange kan ha tenkt at dette var ille og ikke lagt skylden på 16-åringen. Men at de allikevel har vært opptatt av å skjule fordi det ellers ville skade partiet og en fremadstormende politiker.
|
|
|
#15 |
|
på slep
Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?Det dreier seg om å dekke over også. Det er sant. Møkkafolk.
|
|
|
#16 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?Trist.
|
|
|
#17 |
|
Semiaktiv
Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?Vi må huske at vitnene også var veldig unge, og underlagt det samme maktforholdet som jenta. Den eldste utenom Tonning-Riise var vel 19 år. Klart de burde ha anmeldt, men forståelig at det ikke er bare lett for (fulle) tenåringer, å anmelde den innleide foredragsholderen fra det sentrale ungdomspartiet. En som er mye eldre, og som de har sett opp til.
|
|
|
#18 |
|
Usedvanlig begavet
I denne saken kan det kanskje forklares med ung alder og mangel på livserfaring, men hva med alle de andre tilfellene? Nei, jeg skjønner det ikke. Jeg er dog heller ikke med i noen settinger hvor jeg må vokte meg for å tråkke noen på tærne for å klatre eller bli valgt til viktige verv. Den dynamikken er fremmed for meg. Jeg er selv sjef og veldig bevisst på min egen rolle, det skulle bare mangle.
|
|
|
#19 |
|
Semiaktiv
Jeg er helt enig med deg altså. Bare en forståelig forklaring i akkurat den ene saken. Tanken på at min leder skal drikke seg full på jobbarrangement og legge an på yngre, nyansatte jenter er helt absurd. At han skulle bli synlig beruset i det hele tatt egentlig. Kulturen er rett og slett ikke slik, det ville vært utenkelig.
|
|
|
#20 |
|
på slep
Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?Hvis de unge også opplever at det er vanskelig å varsle og at moderpartiet og de lenger opp i systemet heller ikke tar tak så er det ikke enkelt å ta dette videre. De har hatt sine egne saker de ikke har tatt. Det er jo også veldig ubehagelig for den man varsler om. Det er klart det ikke er enkelt for et ungt menneske.
|
![]() |
|
|