Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-01-18, 19:07   #1
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

#metoo handler om seksuell trakassering. Selvom det gjennom tidende har vært utnevnt statsråder som jeg virkelig har lurt på tanken bak, så synes jeg det er en vesentlig forskjell på å systematisk bruke egen posisjon til å begå trakassering, og å tråkke feil eller gjøre en hårreisende vurdering av en situasjon. Det være seg strippeklubber, tematskjorter, glemte e-mailer, bryggebygging, svart arbeidskraft eller prikker i sertifikatet.

Jeg er ikke fan av Hagen, men å anta at han EGENTLIG er en Giske, synes jeg faktisk er litt drøyt. Det er mange mennesker jeg ikke liker eller som har meninger og uttalelser jeg overhodet ikke kan forstå - men inntil noen varsler på ham - må vi nesten anta at så ikke har skjedd, eller?

Gammel 09-01-18, 19:11   #2
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvem er det som antar at Hagen er en Giske, Billa?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-18, 19:37   #3
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Menn må sørge for å ha en anstand med seg til en hver tid. Eller "kone", som det også heter. Ellers kan de finne på å stikke tungen sin på steder som de ikke burde. F.eks. på iskalde lysstolper eller ned halsen på uvillige 20-åringer.

Opprinnelig lagt inn av Java, her.

Carl I Hagen snakker om nye regler som får tilbakevirkende kraft. Ja, for i sommer visste ikke en mann på 50 at det var dumt å stikke tungen sin ned i halsen på 20 år gamle jenter som ikke ønsket det.

Carl I Hagen mener også at han er heldig som har vært gift med Eli som har passet på ham hele tiden. Gjør han alt mulig rart hvis ikke Eli er der? Som å stikke tungen sin ned i halsen på mange unge jenter.

Dette. Mulig jeg tolker feil.

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Hvem er det som antar at Hagen er en Giske, Billa?

Gammel 09-01-18, 21:43   #4
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Dette. Mulig jeg tolker feil.

Ja, du tolker feil, og jeg lurer på om du gjør det med vilje.

Jeg har bare gjengitt hva Herr Hagen selv sa på Nytt på nytt. Han er glad Eli alltid har vært tilstede og passet på ham. Jeg har ikke beskyldt ham for å drive med seksuell trakassering selv om jeg har stilt spørsmålstegn ved hvorfor han trenger noen til å passe på seg.

Det er også hans egne ord at holdningene vi nå har etter #metoo har tilbakevirkende kraft. I min verden var ikke det å stikke tungen i andre hals ok oppførsel før #metoo heller. Det har aldri vært ok.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-18, 22:52   #5
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Java, her.

Ja, du tolker feil, og jeg lurer på om du gjør det med vilje.

Jeg har bare gjengitt hva Herr Hagen selv sa på Nytt på nytt. Han er glad Eli alltid har vært tilstede og passet på ham. Jeg har ikke beskyldt ham for å drive med seksuell trakassering selv om jeg har stilt spørsmålstegn ved hvorfor han trenger noen til å passe på seg.

Det er også hans egne ord at holdningene vi nå har etter #metoo har tilbakevirkende kraft. I min verden var ikke det å stikke tungen i andre hals ok oppførsel før #metoo heller. Det har aldri vært ok.

Kanskje, jeg så ikke Nytt på Nytt, og vet ikke hva han sa. Jeg er heller ikke oppdatert på Eli Hagens sjalusi. Nytt på Nytt er vel uansett satt på spissen (gjerne litt instruert i følge en bekjent som har vært med), og jeg vil vel anta at enhver politiker i samme alder og med samme historikk kunne spøkt om det samme? Hvorfor tror dere CIH var med akkurat nå? Hele vitsen er jo å være politisk ukorrekt, og CIH har jo ikke akkurat noe problem med å passe inn i den rollen.

Ingen har beskyldt Hagen for å faktisk bedrive seksuell trakassering, kanskje har han ikke gjort noe heller - selv om han sikkert hadde gjort det uten Eli på slep.

Gammel 09-01-18, 21:41   #6
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Takk til Nenne og Guava. Selv leser jeg ikke så mye mer enn advarsel om makrkamp i linkene. DN får jeg har jeg ikke tilgang til nå, hvis det ikke er på nett.

Ad CIH Billa, jeg klarer ikke lese innleggene dithen at han mistenkes for å være en Giske, men som harselering over hvordan på sett og vis forsvarer Giskes handlinger.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-18, 21:20   #7
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Det er jo kjent at Eli ikke lar Carl reise noe sted uten henne pga sterk sjalusi.

Gammel 09-01-18, 21:38   #8
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var jo han selv som sa dette da. At han alltid hadde med seg kona, så ble han ikke "fristet". Så det burde flere gjøre. Sagt litt spøkefullt riktignok (på Nytt på Nytt). Litt mer alvorlig sa han det om at det er galt å dømme folk for ting som har skjedd tidligere, etter nye regler som gjelder nå. For det er først etter #metoo at det ikke lenger er akseptert å oppføre seg slik Giske har gjort. Før dette var regelen bare at man skal ta et nei for et nei. Det er vanskelig å tolke det annerledes enn at han mener at oppførselen var ok før. Og at det ikke var aktuelt for han, siden han alltid har hatt med seg Eli, og da synes jeg ikke spørsmålet om hva han ville ha gjort om hun ikke var der er så veldig drøyt.

Gammel 09-01-18, 23:11   #9
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå er det ikke bare i Nytt på Nytt at Hagen antyder dette. Her er sitat fra annet intervju:

Sitat:

Men vi må huske at Metoo har endret spillereglene for hva vi syns er akseptabelt. Nå blir ting Giske gjorde for 15 år siden, vurdert opp mot dette regelverket. Det som før var normalt, er nå urimelig, sier Hagen

https://www.dn.no/nyheter/2018/01/09...iske-i-forsvar

Han går altså langt i å hevde at disse tingene Giske har gjort tidligere har vært normalt og akseptabelt, og kaller det for bagateller, og at det først er nå, etter #metoo at dette blir sett på som urimelig. At Giske dermed handlet helt etter det som var grei skuring på den tida det ble gjort. Men det eneste som er endret etter #metoo er at det har blitt akseptabelt å si ifra, og at bedriten oppførsel får konsekvenser. Greit har det aldri vært.

De som har levd i den trua at dette var akseptabel oppførsel har enten hatt en skrudd virkelighetsoppfatning, eller bare ikke brydd seg. Også for 20 år siden.

Sist redigert av My : 09-01-18 kl 23:28.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-18, 17:14   #10
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Det er også litt underlig at det må en #metoo-kampanje til for at dette skal få følger. Hvordan i alle dager slipper man unna med slik oppførsel som stortingsrepresentant og medlem av justiskomiteen? Alt det unge personer som er nye i systemet har funnet seg i fra maktpersoner, uten å tørre å si ifra av redsel for følgene ... Skremmende. Har det vært SÅ vanskelig å si fra altså? Må si det var på tide at den terskelen ble senket betraktelig gjennom #metoo.

Sist redigert av My : 10-01-18 kl 20:02.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-18, 17:46   #11
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh. Herre. Gud. Hva i all verden er det folk tenker med? Jeg blir så utrolig trist av å lese sånt. (På vegne av den unge gutten, altså. Ikke den voksne mannen, som burde visst bedre, uansett hvilken livssituasjon han var i.)

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-18, 20:29   #12
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Åh. Herre. Gud. Hva i all verden er det folk tenker med? Jeg blir så utrolig trist av å lese sånt. (På vegne av den unge gutten, altså. Ikke den voksne mannen, som burde visst bedre, uansett hvilken livssituasjon han var i.)

Ja, enig. På hvilken planet tenker man dette er OK, uansett? Christ.

Gammel 10-01-18, 20:47   #13
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Huff, for en ting å gjøre!

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-18, 11:39   #14
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og så, fra Ulf Lersteins ekle ekle e-poster til Tonning Riise i Unge Høyre som trekker seghttps://www.dagbladet.no/nyheter/tre...hoyre/69331216.

Hvorfor trekker han seg? For å unngå at ting skal komme ut?

Gammel 11-01-18, 11:57   #15
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, det er en kombinasjon av at han har sett selv at det han har holdt på med (som høres ut som om det er sjekking av unge partikollegaer?) ikke er greit, at man ikke kan holde på sånn når man har et tillitsverv, og at partiledelsen også gir klart uttrykk for at det ikke er greit. Det er jo egentlig en ryddig måte å håndtere det på, når man først står i dritten, og unnskyldningen hans er enten utformet av en proff eller så er den oppriktig og god.

Det er jo håndteringen i AP som er mest på trynet i denne saken, ikke at saken som sådan har oppstått, for det er vel ganske stor enighet om at det har skjedd mye uakseptabelt i grensen ungdomspartier/moderpartier over hele fjøla, at det har vært en ukultur og at det må ryddes opp. Men i AP har det gjort vondt, fordi de ikke har VILLET ta inn over seg at sånt må få konsekvenser. Også om du er en veldig, veldig, veldig viktig mann.

Gammel 11-01-18, 12:03   #16
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

(...) Det er jo håndteringen i AP som er mest på trynet i denne saken, ikke at saken som sådan har oppstått, for det er vel ganske stor enighet om at det har skjedd mye uakseptabelt i grensen ungdomspartier/moderpartier over hele fjøla, at det har vært en ukultur og at det må ryddes opp. Men i AP har det gjort vondt, fordi de ikke har VILLET ta inn over seg at sånt må få konsekvenser. Også om du er en veldig, veldig, veldig viktig mann.

Det er veldig sant. Det gjør vondt langt inn i sjela mi at sentrale personer i partiet mitt forsto hvordan man håndterer slike hendelser så inni granskauen seint. Jeg håper virkelig at både holdninger og reaksjoner kan endres og at slikt ikke skjer igjen. Da tenker jeg spesielt på troen om at den type adferd er greit og på reaksjonen overfor varslere og de det varsles om.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-18, 00:06   #17
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Og så, fra Ulf Lersteins ekle ekle e-poster til Tonning Riise i Unge Høyre som trekker seghttps://www.dagbladet.no/nyheter/tre...hoyre/69331216.

Hvorfor trekker han seg? For å unngå at ting skal komme ut?

Nei, det er en kombinasjon av at han har sett selv at det han har holdt på med (som høres ut som om det er sjekking av unge partikollegaer?) ikke er greit, at man ikke kan holde på sånn når man har et tillitsverv, og at partiledelsen også gir klart uttrykk for at det ikke er greit. Det er jo egentlig en ryddig måte å håndtere det på, når man først står i dritten, og unnskyldningen hans er enten utformet av en proff eller så er den oppriktig og god.

Det er jo håndteringen i AP som er mest på trynet i denne saken, ikke at saken som sådan har oppstått, for det er vel ganske stor enighet om at det har skjedd mye uakseptabelt i grensen ungdomspartier/moderpartier over hele fjøla, at det har vært en ukultur og at det må ryddes opp. Men i AP har det gjort vondt, fordi de ikke har VILLET ta inn over seg at sånt må få konsekvenser. Også om du er en veldig, veldig, veldig viktig mann.

Her er det bare å legge seg helt flat. Du hadde helt rett og jeg var naiv.

https://www.aftenposten.no/norge/pol...episode-i-2014

Både i alvorlighetsgrad og det med håndtering. Fyttikatta!

Gammel 13-01-18, 00:48   #18
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Her er det bare å legge seg helt flat. Du hadde helt rett og jeg var naiv.

https://www.aftenposten.no/norge/pol...episode-i-2014

Både i alvorlighetsgrad og det med håndtering. Fyttikatta!

Jeg blir kvalm av å lese om dette. Og den 16 år gamle jenta som føler slik skam og skyld at hun ikke ønsket å gå videre med dette. Jeg håper at dette kan være med på å flytte skylden enda mer bort fra offeret. At man skal slippe føle skam slik. Ansvaret ligger helt og holdent hos en annen. Men det er alltid noen som sier det er frivillig å drikke, det er frivillig å la seg sjekke opp osv. Jeg tror vi ser en endring i synet på dette. Jeg håper i alle fall det. Denne saken er vel egentlig mer enn en varlsersak, dette oppfatter jeg som voldtekt.

Gammel 13-01-18, 00:59   #19
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Jeg blir kvalm av å lese om dette. Og den 16 år gamle jenta som føler slik skam og skyld at hun ikke ønsket å gå videre med dette. Jeg håper at dette kan være med på å flytte skylden enda mer bort fra offeret. At man skal slippe føle skam slik. Ansvaret ligger helt og holdent hos en annen. Men det er alltid noen som sier det er frivillig å drikke, det er frivillig å la seg sjekke opp osv. Jeg tror vi ser en endring i synet på dette. Jeg håper i alle fall det. Denne saken er vel egentlig mer enn en varlsersak, dette oppfatter jeg som voldtekt.

Ren nysgjerrighet hvis det er noen her inne som kan sånn juss og sånt:
De som var vitner til dette - har ikke de plikt til å anmelde forbrytelsen på egenhånd, uavhengig av hva jenta gjør? I følge saken var jo jenta så beruset at de samme vitnene mente hun ikke var i stand til å ta vare på seg selv.

Gammel 13-01-18, 01:09   #20
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Ren nysgjerrighet hvis det er noen her inne som kan sånn juss og sånt:
De som var vitner til dette - har ikke de plikt til å anmelde forbrytelsen på egenhånd, uavhengig av hva jenta gjør? I følge saken var jo jenta så beruset at de samme vitnene mente hun ikke var i stand til å ta vare på seg selv.

Det er akkurat det. Hvordan går det an å ikke gjøre noe. Er det sånn det er der ute, at vi ikke står opp for grov urett fordi det kan skade vår egen sak. Eller andres? Å stå på sidelinjen og observere, men å ikke si eller gjøre noe, da er det noe galt også med eget moralsk kompass. Alle som observerte Giske, eller Tonning-Rise, eller Fylkesordføreren til SP, eller Leirstein... Det er MANGE som burde ha sagt noe eller grepet inn. Jeg skjems og håper inderlig at jeg hadde vært en større person enn at jeg så en annen vei.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:14.