|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Hva stemmer du i årets stortingsvalg? | |||
| Rødt |
|
14 | 8,48% |
| MDG |
|
8 | 4,85% |
| Arbeiderpartiet |
|
48 | 29,09% |
| Høyre |
|
24 | 14,55% |
| Venstre |
|
19 | 11,52% |
| KrF |
|
5 | 3,03% |
| FrP |
|
0 | 0% |
| SV |
|
41 | 24,85% |
| Piratpartiet |
|
0 | 0% |
| NKP |
|
0 | 0% |
| Samfunnspartiet |
|
0 | 0% |
| Demokratene |
|
0 | 0% |
| Liberalistene |
|
0 | 0% |
| Alliansen |
|
0 | 0% |
| Feministisk Initiativ |
|
0 | 0% |
| Helsepartiet |
|
0 | 0% |
| De Kristne |
|
0 | 0% |
| Pensjonistpartiet |
|
0 | 0% |
| Senterpartiet |
|
5 | 3,03% |
| Jeg stemmer blankt! |
|
1 | 0,61% |
| Deltakere: 165. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Valg 2017 - hva stemmer du?
Nei. OVerhode ikke. Men jeg synes ikke det er greit å tenke at vi skal hive ut eller nekte arbeidsinnvandring. Jeg har enda til gode å møte en SVer på stand som sier noe annet og det synes jeg er helt forkastelig. Solidaritet indeed!
|
|
|
#2 |
|
|
Jeg lønner øst-europeere (og alle andre folkeslag) på lik linje med nordmenn, og ser ingen grunn til at ikke alle andre skal gjøre det samme. Jeg tror du forveksler "gi like lønnsvilkår" med "kaste ut av landet", og lurer på om du har vært på standene til Alliansen, ikke SV. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
anglofil
Nei, SV OG Alliansen er begge motstanderer av EØS. Du kan jo lure på og anta at jeg er en idiot men kan altså forsikre deg om at jeg går på nok debatter på Litteraturhuset og Kulturhuset og i tillegg har nok av SV politikerer i vennekretsen til at jeg utmerket godt vet hva de står for og hvem jeg snakker med på stand. Du følger vel Lysbakken, Hasle og andre SV politikere på FB? hva synes du om kommentarfeltet når tema er arbeidsinnvandring? Å være mot EØS avtalen drives jo ene og alene på argumenter mot sosial dumping - det innebærer å stenge grenser for arbeidsinnvandring. Ganske ekstremt og usolidarisk, for ikke å snakke om døden for norsk næringsliv.
|
|
|
#4 |
|
|
Vet ikke helt hvorfor du trekker frem Kulturhuset og politikervenner egentlig, det er en litt interessant kildebruk i hvertfall, men det blir fortsatt litt spesielt å mene at Rødt og SVs politikk rundt arbeidsinnvandring kan oppsummeres med at østeuropeere bør kastes ut, selv om jeg har registrert at dette er en gjenganger i retorikken til Venstre-folk for tiden. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
|
Sv: Valg 2017 - hva stemmer du?For å klargjøre - Allianse/SV-kommentaren var for å illustrere at det ikke pleier å være venstresiden som går til valg på å kaste ut folk av landet. Jeg har for øvrig ikke kalt deg idiot, det er dine ord. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
anglofil
Overhode ingen grunn til å klargjøre, du er tydelig som du alltid er. Og poenget mitt var nettopp at mange partier på venstresiden går til valg på å hive folk ut av landet - de partiene som ønsker oss ut av EØS gjør nettopp det. Fordi å gå ut av EØS betyr at vi stenger grensene til arbeidsinnvandrere. EØS avtalen er helt klar og tydelig på dette, derfor blir svada i partiprogrammet til SV helt uten betydning når realpolitikken sier noe helt annet. Det hjelper lite med "ønsketenking" da.
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett) Sist redigert av Lisa : 30-08-17 kl 00:25. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
saftig
|
Nope, Arbeiderpartiet.
Akkurat, der har du det. Pføy!
|
|
|
#8 |
|
|
Sv: Valg 2017 - hva stemmer du?Venstre-velgere flykter til MDG, i følge Lars Nehru Strand, leste jeg nettopp på NRK. Og Arbeiderpartiet mister til SV og Rødt. Og Høyre og FrP går frem på siste Norstat-måling. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Valg 2017 - hva stemmer du?Jeg pleier å vakle mellom A og SV, og ender som oftest på SV, men jeg bestemmer meg ikke før like før.
|
|
|
|
#11 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Valg 2017 - hva stemmer du?Det er selvsagt lov til å mene noe annet enn fasiten. Men fasiten finnes like fullt. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Valg 2017 - hva stemmer du?Jeg tok en sånn valgomat i natt, og jeg havner på SV og rødt, uansett hvilken jeg tar.
|
|
|
|
#14 |
|
can-jur
|
Joda. Tanken er at man skal kunne ta ut lønnsøkning i redusert arbeidstid. Mange i Norge ønsker seg mer tid, ikke mer penger. Og jorda vår har SVÆRT godt av at vi her litt mindre penger mellom hendene.
|
|
|
|
#15 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Valg 2017 - hva stemmer du?Altså - fasiten sier ikke at grensene MÅ stenges dersom vi sier opp EØS. Just sayin'.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Valg 2017 - hva stemmer du?6 timers arbeidsdag er prøvd ut i Sverige, med godt resultat. http://www.side2.no/helse/i-ett-ar-j...423216642.html
|
|
|
|
#17 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Så da er vi enige om å holde Sp ute av regjering, med alle midler?
|
![]() |
|
|