|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Blir du mormor/farmor/morfar/farfar eller bestemor/bestefar?
Ja, selvsagt, men det var snakk om hva som er enklest, og det kommer jo an på perspektivet. Det er enklere for meg at alle kaller meg bestemor, sånn sett; både de jeg er farmor til og de jeg er mormor til, men for meg som barn var det enklere at alle hadde sitt eget begrep.
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Blir du mormor/farmor/morfar/farfar eller bestemor/bestefar?
Unger takler jo helt fint at flere mennesker har samme navn.
![]() |
![]() |
#3 |
koko
|
![]() Sv: Blir du mormor/farmor/morfar/farfar eller bestemor/bestefar?Mine foreldre er mormor/morfar og farmor/farfar. Ingen problem i hele tatt. I verste fall sier de selv feil en sjelden gang, og ingen skade skjedd. Når søskenbarna er sammen og vi snakker om besteforeldrene brukes gjerne mormorfarmor og morfarfarfar, så er det ingen tvil hvem det er snakk om.
![]() |
#4 |
Langøret
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Blir du mormor/farmor/morfar/farfar eller bestemor/bestefar?Jeg har fire døtre og vil jo dermed aldri kunne bli farmor. Jeg er mormor og barnebarnet mitt kaller meg mommo. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|