Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Blir du mormor/farmor/morfar/farfar eller bestemor/bestefar?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-07-17, 09:31   #1
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blir du mormor/farmor/morfar/farfar eller bestemor/bestefar?

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Da finner man jo måter å skille det på. Jeg hadde 3 mor og 2 far, det var aldri noe problem å vite hvem jeg snakka om siden jeg heiv på stedsnavn etter helt automatisk. Det gjør niesa mi også.

Ja, selvsagt, men det var snakk om hva som er enklest, og det kommer jo an på perspektivet. Det er enklere for meg at alle kaller meg bestemor, sånn sett; både de jeg er farmor til og de jeg er mormor til, men for meg som barn var det enklere at alle hadde sitt eget begrep.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-17, 09:32   #2
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Det er vel mer det at det kan være forvirrende for barnet hvis både mors mor og fars mor kalles bestemor.

Unger takler jo helt fint at flere mennesker har samme navn.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-17, 10:04   #3
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 53
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Mine foreldre er mormor/morfar og farmor/farfar. Ingen problem i hele tatt. I verste fall sier de selv feil en sjelden gang, og ingen skade skjedd. Når søskenbarna er sammen og vi snakker om besteforeldrene brukes gjerne mormorfarmor og morfarfarfar, så er det ingen tvil hvem det er snakk om.

Gammel 23-07-17, 10:39   #4
Rabbit
Langøret

Rabbit sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Jeg har fire døtre og vil jo dermed aldri kunne bli farmor. Jeg er mormor og barnebarnet mitt kaller meg mommo. Jeg synes det er koselig, jeg da.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:39.