Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvor stort hus har du - og er du fornøyd med størrelsen?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-08-21, 10:10   #1
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor stort hus har du - og er du fornøyd med størrelsen?

Jeg flytter snart fra 63 km² til ca 100 med kjeller og loft i tillegg. Det tror jeg blir akkurat passe.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-21, 10:16   #2
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Vi må bestemme oss i dag for om vi vil legge ut huset for salg og overta min mors hus. De kjøpte leilighet i går. De bor i samme gate. Mindre hage og mindre å måke til vinteren. Koselig hus, men det må gjøres litt inne og på sikt kommer det større ting som å bytte tak, nytt bad mm. Om vi sier ja får vi det travelt de neste ukene med å rydde dette og gjøre det visningsklart. Det er stor mangel på eneboliger i området, så megler sier det vil selges fort. Det har han nok rett i. Vi har fulgt med i flere år, lite aktuelt som dukker opp siden vi vil holde oss i strøket og gatene rundt. Innerst inne når jeg leser dette burde vi gjøre det. Jeg liker jo ikke alt hagearbeidet her.

Gammel 07-08-21, 10:22   #3
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Vi har to etasjer på ca 100 kvm hver, samt full kjeller og garasje. Det er mer enn nok plass for fem og veldig deilig med god lagringsplass. Vi har et bibliotek jeg bruker flittig og et gjesterom som stort sett står ledig.

Vi bodde fem på 116 kvm uten kjeller før dette og det var lagringsplass som var utfordringen. Vi bodde helt fint ellers.

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Nå har jeg nedskalert, både familien og boligen. Etter en drøy måned i leilighet på 77 kvm er jeg fornøyd. Eldste har flyttet ut og jeg er alene annenhver uke, men også med en ungdom og en 11-åring er det fint. Det er gjennomgående lys her og det er mye viktigere enn antall kvadrat. Dessuten går det så fort å vaske!

Dette blir som en tidsreise.
Jeg kjøpte leilighet med hage sommeren 2019 og liker meg egentlig godt. Det er godt lys og fin beliggenhet, uteområdet er supert. Den er på 67 kvm og har kun to soverom, det er en utfordring. Det ene voksne barnet har flyttet hjem, så annenhver uke er det fullt.

På sikt er planen å flytte inn i rekkehuset til kjæresten (jeg deltok i kjøpsprosessen), det er på 119 kvm fordelt på tre etasjer. Da ser vi for oss å bo der med min yngste og hans yngste.

Gammel 07-08-21, 10:47   #4
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har visst også flyttet siden sist. Har ikke planer om å flytte mer. Rekkehuset med bra størrelse var for varmt i solskinn og vi ble alle gale i finvær
Så nå over til tomannsbolig med samme størrelse, dvs ca 160 kvm. Tre soverom, kjellerstue til mellomste, og fasade mot nordøst
Tomten er ganske stor med masse busker og med plass til drømmer.

Gammel 07-08-21, 10:53   #5
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Tja, si det. Vi har 210 kvm boareal, og leier ut 70 av disse kvadratmeterne. Det skulle vel tilsi at vi bor på 140 kvm. Vi har to barn, og merker at eldstemann (snart 12 år) begynner å ta plass. Så vi planlegger å ta over utleiedelen også. Vi ville jo klart oss på mindre plass, men jeg kjenner at jeg trenger muligheten til å kunne trekke meg tilbake og få være i fred av og til, og da er det godt å ha litt plass.

Hah, dette var jo en fin mimretråd. Jeg har også nedskalert familien siden sist, og nå har barna og jeg hver vår etasje, og det er deilig. Men jeg vil over i leilighet etterhvert, og ønsker 110 kvm.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-21, 14:24   #6
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Vi må bestemme oss i dag for om vi vil legge ut huset for salg og overta min mors hus. De kjøpte leilighet i går. De bor i samme gate. Mindre hage og mindre å måke til vinteren. Koselig hus, men det må gjøres litt inne og på sikt kommer det større ting som å bytte tak, nytt bad mm. Om vi sier ja får vi det travelt de neste ukene med å rydde dette og gjøre det visningsklart. Det er stor mangel på eneboliger i området, så megler sier det vil selges fort. Det har han nok rett i. Vi har fulgt med i flere år, lite aktuelt som dukker opp siden vi vil holde oss i strøket og gatene rundt. Innerst inne når jeg leser dette burde vi gjøre det. Jeg liker jo ikke alt hagearbeidet her.

Vi flytter, så her pakkes det.

Gammel 07-08-21, 14:31   #7
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Så spennende. Lykke til!

Gammel 07-08-21, 15:31   #8
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Lykke til med salget og flytting!

Gammel 07-08-21, 16:06   #9
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Spennende! Lykke til med flytting og salg.

Gammel 07-08-21, 17:35   #10
millact

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Spennende! Lykke til med flytting og salg.

Takk. Knapt en enebolig å oppdrive her. Perfekt for meg.

Gammel 07-08-21, 18:05   #11
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Takk. Knapt en enebolig å oppdrive her. Perfekt for meg.

Høres jo helt perfekte ut. Kanskje du kan få med over takst for huset.

Gammel 07-08-21, 19:14   #12
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Gratulerer med avgjørelsen og lykke til. Så zpennende!

Vi bor med fire soverom og hybel. Studenten er i hybelen. Men synes nok det er vel langt til studiestedet. Flytter vi nærmere blir det ikke plass til alle. Hybel i Oslo er utrolig dyrt, ikke sjans til å betale uten inntekt ved siden av studielånet. Inntil videre blir det p bo her.

Gammel 07-08-21, 21:56   #13
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Jeg har gått fra 220kvm til 80kvm med 2soverom og dårlig romløsning. Snart 89kvm og 3 soverom. Er en mann mindre og.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-21, 22:13   #14
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Fotografen kommer for å ta bilder av vårt hus på mandag. Visning om halvannen uke. Forhåpentligvis går det raskt pluss over takst.

Gammel 08-08-21, 08:50   #15
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Så spennende! Skal du pusse opp/gjøre mye med huset du flytter fra?

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-21, 09:50   #16
millact

Standard

Opprinnelig lagt inn av Drømmedama, her.

Så spennende! Skal du pusse opp/gjøre mye med huset du flytter fra?

Si det. Våknet grytidlig. Fryktelig usikker på hele greia. Kan enda ombestemme meg....

Huset er fra 1987. Vi flyttet inn to uker før min konfirmasjon (og holdt selskapet der). På sikt må badet tas (stort, sikkert dyrt), taket må byttes, et par vinduer må skiftes, samme med ytterdør og terrassedør. Sikkert noe mer også.

Nå bør vi bare male tre soverom og legge nytt gulv på to av dem (de har teppe). Så på sikt blir det mye kostnader, ingen tvil om det.

På mitt er mye gjort både før jeg kjøpte for 8 år siden og de siste årene. Det eneste som bør gjøres er å bytte kjøkken om noen år.

Jeg kjøper meg på en måte mer arbeid (ok, bruke håndtverkere), men får det litt lettere mht hage og snøskuffing.

Vanskelig valg. Vi har det jo fint i dette huset også. Eldste begynner på videregående nå, så om tre-fire år flytter hun for å studere. Hun vil nok et stykke unna tror jeg. Yngste skal på u-skolen nå og velger nok yrkesfag. Ser for meg at han da kommer ut i jobb tidlig og kanskje blir boende her i byen?

Det er fordeler og ulemper med begge husene.

Mamma har spurt mange ganger om jeg virkelig er sikker på valget. Nei, jeg er ikke det.

Hva ville dere tenkt?

Gammel 08-08-21, 10:13   #17
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Får dere noen fordel økonomisk av å overta barndomshjemmet, millact?
Tror det hadde vært litt avgjørende for min del, når det er litt forskjell på hva dere må gjøre der, og når dere trives der dere bor nå.

Sist redigert av Appelsin : 08-08-21 kl 11:12.
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-21, 10:43   #18
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva ville dere tenkt?

Jeg ville tenkt at du i mange år har snakket om at du ønsker deg vekk fra det huset dere bor i, så hopp i det.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-21, 12:39   #19
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Huset er fra 1987. Vi flyttet inn to uker før min konfirmasjon (og holdt selskapet der). På sikt må badet tas (stort, sikkert dyrt), taket må byttes, et par vinduer må skiftes, samme med ytterdør og terrassedør. Sikkert noe mer også.

Nå bør vi bare male tre soverom og legge nytt gulv på to av dem (de har teppe). Så på sikt blir det mye kostnader, ingen tvil om det.

Høres ut som du kan ta soverommene først, badet kan være lurt å ta ganske raskt pga tenåringer dusjer mye mer enn eldre, det er lurt å forebygge vannskader. Bad fra 1987 er et gammelt bad, hvis det er så gammelt da. Dører kan du ta når du vil antakelig, tak kan sikkert stå som det er noen år med mindre det er lekkasjer. Huset til din mor høres greit ut sett med vedlikeholdsblikk, litt er det jo alltid.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-21, 09:02   #20
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Lykke til, det høres riktig ut, dere har jo ønsket å flytte lenge. Oppfordrer deg til å pusse opp det meste før dere flytter inn, det er lettere enn å gjøre det når dere bor oppi rotet.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:55.