|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Fordeling av husarbeidFor ordens skyld, jeg argumenterer ikke mot biologiske forskjeller og sier de ikke finnes. Jeg sier bare at de ikke nødvendigvis trenger å danne grunnlaget for hvordan vi sorterer mennesker.
|
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fordeling av husarbeidVi har ikke vært noe flinke til å få gutta til å gjøre ting hjemme. Så der kan vi skylde oss selv. Men det er selvsagt ikke for sent å få de til å gjøre litt mer enn de gjør i dag. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Fordeling av husarbeidMannen min er oppvokst på gård med hjemmeværende husmor-mor, og trengte ytterst sjelden bidra inne i huset. Derimot ble han tatt med ut i fjøset og på jordene, og opplært til å bli bonde. Relativt lite hensiktsmessig, siden søsteren hans hadde odelen, men det er jo en annen sak.
|
|
|
|
#5 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Fordeling av husarbeidMannen min måtte aldri løfte en finger hjemme. Virkelig, ikke en finger. Han slo gresset, tror jeg. Da jeg møtte ham var han likevel en helt anstendig ansvarlig fyr som godt kunne både vaske klær, støvsuge og ta oppvasken. Det er da tross alt ikke rakettforskning.
|
|
|
#6 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Sv: Fordeling av husarbeidJeg hadde få oppgaver hjemme siden Mutter'n mente at lillebroren min måtte lære seg alt av husarbeid av hensyn til framtidig partner, mens Helten måtte lære alt da bestemoren/fostermoren fikk slag da han var 12. Han har lært meg mye som jeg har lært videre til barna. Det har fungert veldig fint. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Fordeling av husarbeidHaha, mamma hadde samme strategi for storebroren min. Det var en viktig grunn til at jeg forlot hjemmet som relativt hjelpeløs. Det, og at mamma aldri har vært god til å delegere...
|
|
|
#8 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Dec 2016
![]() |
Sv: Fordeling av husarbeid
Føles det greit for deg at du må gjøre alt det der? Blir utslitt bare ved å tenke på det jeg. Men det er meg da |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Sv: Fordeling av husarbeid
Eg og gjer alt det. Og det slik meg overhodet ikkje ut. Men eg har berre eit barn da. For eg har ingen å dele det med. Utanom dekkskifte, der har eg spandert på meg dekkhotell.
|
|
![]() |
|
|