Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Tanker rundt en julekrybbe

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-12-16, 09:34   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.462
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tanker rundt en julekrybbe

I går så jeg for første gang en julekrybbe jeg likte ganske godt. Vi er ikke kristne, og som dere sikkert har fått med dere; virkelig ikke i det hele tatt. Vår julefeiring er en kulturell greie; vi feirer ikke noe Jesusbarn, men heller samvær, familie, lys og glede. Og vi sier da aldri nei til en fest!

Noen av julegreiene våre er selvsagt basert på kristen symbolikk. Vi har både julestjerne i vinduet og i toppen av treet, og jeg har en hellige tre kongers-røkelsesbrenner. Men dette er allikevel ganske abstrakt symbolikk (for meg). Vi har derfor ingen krybbe. Det har vel egentlig ikke vært et veldig aktivt valg; jeg har ikke noe forhold til det, jeg har aldri sett en jeg har likt, men jeg kommer ikke unna at det føles feil også. Krybben er så direkte lenket til religion at det blir ubehagelig for meg, det går forbi estetisk symbolikk (sier hun, som har en én meter høy Jomfru Maria-figur i stuen. Og to Jesusbilder i gangen. Konsekvent er jeg virkelig ikke). Ikke misforstå; jeg liker historien, fin moral og greier, men det blir et religiøst valg i mye større grad enn julestjerne i toppen av treet (for å ikke snakke om at de aller fleste julestjerner som henger i vinduet til folk henger "opp-ned" og tar form av et pentagram. ).

Men i går så jeg denne adventstakekrybben; er den ikke fin?


Så jeg møtte meg selv litt i døra og har en fortsatt pågående diskusjon med meg selv om jeg kan ha den eller ikke. Jeg har vel egentlig landet på ikke, symbolikken blir for sterk for meg, men jeg elsker virkelig utrykket i den. Etter å ha tittet litt på den begynte jeg også å undre meg: denne mannen med glorie som titter ned på Jesusbarnet, er det Gud? Josef? Om det er Josef, hvorfor har han glorie og ikke Maria?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-16, 09:38   #2
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.900
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tanker rundt en julekrybbe

At Josef har glorie og ikke Maria, er en dealbreaker for meg.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-16, 09:41   #3
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.657
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tanker rundt en julekrybbe

Den må vel være Gud, vel? Siden bare han og Jesusbarnet har glorie, så gjetter jeg at det er de guddommelige som har det.

Den var kjempefin! Om du har en stor jomfru Maria i stua, så er vel denne ok også?

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-16, 09:42   #4
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.900
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tanker rundt en julekrybbe

Det kan evt. være en engel. Men de snakket jo i prinsippet bare med gjeterne og hadde ingenting i stallen å gjøre.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-16, 09:44   #5
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.912
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tanker rundt en julekrybbe

Det pleier vel å være omvendt, så kanskje noen slår et slag for Josef.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-16, 09:45   #6
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.349
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tanker rundt en julekrybbe

Jeg tenkte at det sikkert er Gabriel, men det er jo ikke (høhøhø) historisk korrekt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-16, 09:47   #7
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.912
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tanker rundt en julekrybbe

Kanskje det bare er et bærehåndtak.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-16, 09:47   #8
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.349
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tanker rundt en julekrybbe

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Kanskje det bare er et bærehåndtak.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-16, 09:52   #9
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.912
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tanker rundt en julekrybbe

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

På min julekrybbe stod det en advarsel på Josef: "Ikke løft ham etter staven." #ikkebærehåndtak

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder

Sist redigert av Niobe : 08-12-16 kl 09:59.
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-16, 09:54   #10
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.892
Blogginnlegg: 348
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tanker rundt en julekrybbe

Fantastisk krybbe, tally! Hvor får jeg kjøpt en slik?

Og så er ikke jeg rette personen å spørre. Jeg synger jo i et kor som stort sett synger religiøs musikk. Jeg ELSKER julekrybber og Maria-figurer - har en stor en i stuen selv - med en anselig samling rosenkranser rundt halsen. Jeg synger polyfonisk liturgi med stor innlevelse. Jeg blir rørt av vakre kirkebygg og har bilde av både Jesus og Maria på veggen i sommerhuset mitt, En av favorittgreiene min er en liten reisestatuett i tre av jomfru Maria. Men jeg er ikke bekjennende kristen. Jeg bare elsker estetikken. :shallow: Så jeg sier Go for it!

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-16, 09:54   #11
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.462
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tanker rundt en julekrybbe

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

At Josef har glorie og ikke Maria, er en dealbreaker for meg.

Ja, jeg tror det egentlig var det som gjorde det for meg. Er det pent nok kan jeg godt ta litt religion, men ikke antifeminisme!

Opprinnelig lagt inn av Storm, her.

Den var kjempefin! Om du har en stor jomfru Maria i stua, så er vel denne ok også?

Ja, det er jo noe med det. Jeg elsker jo religiøs kitsch estetikk, jeg har en diger Elvis-Jesus, jeg har denne Jomfru Mariaen, jeg har et gammelt sånn kveldsbønn-jesusbilde, jeg har et knallrødt, naivistisk Jeusmaleri fra Zambia hvor det står I LOVE JESUS med DIGRE bokstaver, jeg har en plastflaske formet som jomfru Maria fylt med hellig vann, og jeg har et hinduistisk gudehjul.

Kanskje denne julekrybben føles mer "ærlig"? Den er ikke så kitschy at man får den ironiske distansen mitt forhold til religion krever?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Kanskje det bare er et bærehåndtak.


Save
Save

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-16, 09:54   #12
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tanker rundt en julekrybbe

Det ser ikke ut som en glorie for meg - mer en slags hatt/turban/tørkle.

Nevermind ser at Jesusbarnet har det samme. Kanskje Maria sin er skjult av hennes tørkle?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-16, 09:55   #13
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.900
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tanker rundt en julekrybbe

Niobe!

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-16, 09:58   #14
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.462
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tanker rundt en julekrybbe

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

På min julekrybbe stod det en advarsel på Josef: "Ikke løft ham etter staven." #ikkebærhåndtak

Høhøhøhø.

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Fantastisk krybbe, tally! Hvor får jeg kjøpt en slik?

Enten i julebutikken på Norway design, eller her.

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Og så er ikke jeg rette personen å spørre. Jeg synger jo i et kor som stort sett synger religiøs musikk. Jeg ELSKER julekrybber og Maria-figurer - har en stor en i stuen selv - med en anselig samling rosenkranser rundt halsen. Jeg synger polyfonisk liturgi med stor innlevelse. Jeg blir rørt av vakre kirkebygg og har bilde av både Jesus og Maria på veggen i sommerhuset mitt, En av favorittgreiene min er en liten reisestatuett i tre av jomfru Maria. Men jeg er ikke bekjennende kristen. Jeg bare elsker estetikken. :shallow: Så jeg sier Go for it!

Jeg elsker også estetikken, men som sagt; jeg tror jeg trenger mer ironisk distanse i den enn denne krybba gir. Jeg er usikker.

Save
Save

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-16, 09:59   #15
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.495
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tanker rundt en julekrybbe

Å, herre, der endelig tok jeg vitsen til Niobe.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-16, 10:00   #16
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.821
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tanker rundt en julekrybbe

Åh, den var stilig!

(Og jeg syns Josef strengt tatt fortjener en glorie, som knapt uten å mukke tar på seg ansvaret for en unge som ikke er hans og som kommer med en syltynn farskapsforklaring. )

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-16, 10:03   #17
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.912
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tanker rundt en julekrybbe

For de som trenger en oppfriskning på hendelsesforløpet, så er denne en av de bedre:


(Kilde: youtube.com)

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-16, 10:07   #18
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.938
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tanker rundt en julekrybbe

Jeg sier go for it, om du liker den.

Jeg setter med stor glede frem julekrybbe hvert år. Nå har min også affeksjonsverdi. Den er en arv fra min bestemor og den ene tingen jeg ønsket meg i arv da hun døde. Den er egentlig ganske kitschy, innkjøpt i Betlehem på 70 tallet og pastellpreget. Men den hører hjemme i min jul. Særlig nå når den har fått en stor økning i antall engler av jentenes produksjon opp gjennom årene.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-16, 10:10   #19
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.462
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tanker rundt en julekrybbe

Haha, den var søt, Niobe!

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

(Og jeg syns Josef strengt tatt fortjener en glorie, som knapt uten å mukke tar på seg ansvaret for en unge som ikke er hans og som kommer med en syltynn farskapsforklaring. )

Poeng!

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Jeg setter med stor glede frem julekrybbe hvert år. Nå har min også affeksjonsverdi. Den er en arv fra min bestemor og den ene tingen jeg ønsket meg i arv da hun døde. Den er egentlig ganske kitschy, innkjøpt i Betlehem på 70 tallet og pastellpreget. Men den hører hjemme i min jul. Særlig nå når den har fått en stor økning i antall engler av jentenes produksjon opp gjennom årene.

Hadde jeg arvet en, så hadde jeg garantert brukt den.

Save

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-16, 10:13   #20
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.938
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tanker rundt en julekrybbe

Jeg har for øvrig også kjøpt en julekrybbe. Men den ga jeg til min mor (som er like lite kristen som meg). En nydelig trekrybbe fra Malawi.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no