Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ting som irriterer, vol II

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-12-16, 19:57   #541
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ting som irriterer, vol II

Priskrigen, som gjør at man ikke får tak i det man trenger fordi folk på død og liv skal hamstre de rareste ting.

Gammel 02-12-16, 20:22   #542
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Serafin, her.

Igjen.

Lillesøster sendt i retur fra avlastere. Som jeg skjønner godt, da det ble oppdaget lus da hun var der for to uker siden. Som betyr at hun ble kuret for 14 dager siden, 7 dager siden og 5 dager siden. (for jeg ville være BOMBESIKKER).
Og hun ble kammet senest i går kveld. Og jeg fant ingen.
Og hadde en grundig sjekk på onsdag. Jeg tilter snart.

Så nå er ungen kuret og kammet, jeg er kuret, alle sengene er skiftet på, Storebror er undersøkt med lommelykt og lupe.

Og i morgen tidlig får jeg heldigvis levere tilbake, den da lusefrie ungen.

Men det MÅ være en eller annen rundt oss som ikke sjekker.

Det hørtes helt utrolig ut, vurdert å koble helsesøster/skole/ whatever for å sjekke. Det er jo ikke vanlig å ha lus så ofte og særlig ikke om du sjekker så ofte.
Du har min sympati.

Gammel 02-12-16, 21:59   #543
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Priskrigen, som gjør at man ikke får tak i det man trenger fordi folk på død og liv skal hamstre de rareste ting.

Hva er det priskrig på nå? Har visst ikke fått med meg det i år.

Gammel 02-12-16, 22:00   #544
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Ikke jeg heller.

Gammel 02-12-16, 22:01   #545
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Det hørtes helt utrolig ut, vurdert å koble helsesøster/skole/ whatever for å sjekke. Det er jo ikke vanlig å ha lus så ofte og særlig ikke om du sjekker så ofte.
Du har min sympati.

Enig, ikke vanlig. Eldste er snart 12, yngste 8. Vi har hatt lus en gang (alle tre hadde det, dvs begge barna og jeg) siste året da yngste gikk i bhg. Jeg mistenker det da kom fra skolen hvor eldste gikk, for hun hadde flest.

Gammel 02-12-16, 22:03   #546
millact

Standard

Opprinnelig lagt inn av Serafin, her.

Igjen.

Lillesøster sendt i retur fra avlastere. Som jeg skjønner godt, da det ble oppdaget lus da hun var der for to uker siden. Som betyr at hun ble kuret for 14 dager siden, 7 dager siden og 5 dager siden. (for jeg ville være BOMBESIKKER).
Og hun ble kammet senest i går kveld. Og jeg fant ingen.
Og hadde en grundig sjekk på onsdag. Jeg tilter snart.

Så nå er ungen kuret og kammet, jeg er kuret, alle sengene er skiftet på, Storebror er undersøkt med lommelykt og lupe.

Og i morgen tidlig får jeg heldigvis levere tilbake, den da lusefrie ungen.

Men det MÅ være en eller annen rundt oss som ikke sjekker.

Fremover, om du ikke allerede gjør det, så flett håret hennes eller ha det i hestehale. Har lest at det gjør det vanskelige for lusen da.

Informer skolen og be om at de varsler de andre foreldrene. Ville også varslet foreldre til barn dere har vært sammen med den siste tiden.

Gammel 02-12-16, 22:18   #547
Serafin

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Fremover, om du ikke allerede gjør det, så flett håret hennes eller ha det i hestehale. Har lest at det gjør det vanskelige for lusen da.

Informer skolen og be om at de varsler de andre foreldrene. Ville også varslet foreldre til barn dere har vært sammen med den siste tiden.

Håret flettes allerede. Hun har ikke lov til å gå med håret utslått.

Skolen er varslet, samme er klassen på fb. Og de andre rundt oss.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv  
Gammel 03-12-16, 11:05   #548
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Hva er det priskrig på nå? Har visst ikke fått med meg det i år.

Tror det er en del typiske julevarer, grøtris, kanel o.l. Jeg får aldri slikt med meg, bare oppdager det når hyllene er tomme eller folk triller forbi med 10 pakker grøtris og 15 pakker surkål.

Gammel 03-12-16, 11:34   #549
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

X, igjen

Sist redigert av star : 03-12-16 kl 11:43.
star er ikke aktiv  
Gammel 03-12-16, 11:50   #550
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Influensa, eller hva denne virusinfeksjonen nå er for noe. Frostrier, kvalme, vond kropp og null energi, i alle fall. Jeg har virkelig ikke tid til dette nå! Litt vanskelig å rette stiler når man er våken ti minutter, sover i tjue og så videre. Og elevene mine har ny vurdering i morgen og skulle ha fått kommentar på denne forrige for lenge siden, ungene savner meg og jeg hadde lovt dem at etter denne helga, så skulle vi begynne å forberede jul. Jeg som elsker julemagi mer enn det meste annet, og så klarer jeg ikke lage den for ungene mine...

Gammel 03-12-16, 15:37   #551
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Standard

Alt.

Gammel 03-12-16, 15:43   #552
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Alt.

Gammel 03-12-16, 17:34   #553
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Standard

Min egen feil, for seint i seng igår og da tåler jeg ikke så mye dagen etter.

Gammel 04-12-16, 11:50   #554
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja, kropp igjen. Julebord i går, og jeg er ikke frisk nok til å slå meg helt løs og «ta av». Så det ble ikke noen senkveld akkurat Og når jeg går tidlig så er det ikke alltid ideelt å være så «synlig» som jeg er, for alle ser meg Men samtidig helt legitimt å bare si at jeg ikke følte meg hent 100 %. Noe godt med å være åpen om sykdom.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv  
Gammel 04-12-16, 12:06   #555
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Foreldregenerasjonen.

Gammel 04-12-16, 12:16   #556
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Foreldregenerasjonen.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv  
Gammel 04-12-16, 12:17   #557
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 53
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Jeg lar meg dessverre irritere over folk som skriver om den tapte norske kulturarven pga skolegudstjenester og som spyr ut tirader om de fæle muslimene som skal diktere hva hvert enkelt menneske skal gjøre i sitt eget hjem. Eller hva faen det nå er folk er redd for. Helt koko hele gjengen som lar seg styre av tabloide overskrifter fra mer eller mindre obskure kilder.

Gammel 04-12-16, 17:47   #558
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sinnsyk Pokemon-sang på Youtube som alle ungene elsker, men som jeg hater intenst. Hva er det med japanere, kostymer og det å synge i fistel?

Einhyrningur er ikke aktiv  
Gammel 04-12-16, 18:31   #559
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Mellomste som SMSet at hun skal feire jul med kjæresten og familien der. Hun kunne i det.minste ringt eller sagt det ansikt til ansikt. :deppa:

Strå er ikke aktiv  
Gammel 05-12-16, 13:05   #560
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

"Venner" som bruker hele vennskapet på å sutre om sykdommene sine.

Einhyrningur er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:45.