Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Om barns personvern på nett

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-12-16, 12:37   #8
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om barns personvern på nett

Men jeg vet også om noen bestemødre som sutrer over at barna deres ikke lar dem dele noen bilder av barnebarna på facebook, de er jo så stolte at de ønsker jo bare å vise dem fram til hele verden ...

Jeg bruker å sammenligne med tidligere, da bestemødrene hadde skrytealbum i veska. Det var uproblematisk å vise disse bildene til alle man kjente, og på samme måte er det uproblematisk å ta opp mobilen og vise bilder på den til alle man kjenner, eller sende en mms til de man ikke møter så ofte. Men om man tok bildene ut av skrytealbumet og hengte dem opp på oppslagstavla på Samvirkelaget ville det trolig bli bråk. Legger man det ut på facebook når det ut til enda flere, og kan i tillegg hentes fram i alle år framover, i motsetning til på oppslagstavla på butikken, der de bare ville henge noen uker, og ikke nå ut til andre utenfor bygda. Det har fått opp øynene på et par klagende bestemødre.

Her har jeg måttet oppdra min mor, som fortsatt kan gjøre blundere, selv om hun ikke legger ut bilder av ungene uten å spørre (lenger). Som senest forrige uke, da hun la ut skjermdump av en snap min søster sendte, som absolutt ikke skulle nå ut til alle. Ikke pga sensitive bilder eller noe hemmelig, det var bare en gladnyhet for min søster, men fordi ikke alle involverte var blitt informert enda.

Svigermor og pappa er veldig forsiktige med hva de deler (svigerfar er ikke på face).

Men ja, folk har blitt mye flinkere og mer forsiktige. Selv mamma.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:57.