|
|||||||
| Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm. |
| Se resultatene: Har du bunad | |||
| Ja, jeg har bunad(er) |
|
181 | 80,44% |
| Nei, jeg har ikke bunad, men jeg vil gjerne ha en |
|
22 | 9,78% |
| Nei, jeg har ikke bunad, og vil heller ikke ha en |
|
22 | 9,78% |
| Deltakere: 225. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Superaktiv
Medlem siden: May 2013
Hvor: Tromsø
![]() ![]() |
Sv: Har du bunadJa, en nydelig nordlandbunad som ikke passer lengre siden kroppen min ikke er som den var når jeg var 15. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du bunadJa, jeg har konfirmasjonsbunaden etter svigermor. Hun kjøpte seg ny da mellomste hennes konfirmerte seg. Så den hang lenge i skapet før jeg kom. Den er tilpasset meg.
|
|
|
#3 |
|
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Sv: Har du bunadJeg fikk bunad til konfirmasjonen min. I fjor var første året den passet meg igjen siden slutten av 90-tallet. Og den passet fortsatt i år. Jeg føler meg kjempefin i den! Eldstejenta fikk bunad til sin konfirmasjon for 5 år siden. Ifjor var hun russ, og brukte ikke bunaden. Hun hadde den på igjen i år, og ga tydelig uttrykk for at hun virkelig var glad for bunaden sin, og nå ønsker hun seg en cape til den |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Har du bunadJeg har bunad og har hatt det i mange år.
|
|
|
#5 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Har du bunadHar ikke og har aldri ønsket meg bunad, men nå har jeg fått litt lyst på festdrakt/fantasistakk herfra http://www.evalie.no/fantasistakker
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Sv: Har du bunad
Jeg kunne hatt en sånn også jeg. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Ja, fantastisk, tenk å kunne kle seg i noe sånt! Sist redigert av Madicken : 21-05-16 kl 00:16. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Den så jeg på og! |
|
|
|
|
|
#9 |
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Fortynnet
|
Sv: Har du bunadHar vel i og for seg forklart det allerede, men: Jeg har ikke sagt at ingen bunader er fine på noen som helst måte. Jeg ser jo det vakre i stoff, farger og broderier på mange av dem. Og en ung vakker jente med smekkert liv er jo flott i sånne plagg. Men helheten, å gå i lang stakk og forkle og linskjorte og alt sammen syns jeg ikke alltid er så veldig fint eller kledelig rett og slett, og jeg hadde ikke trivdes i det. Det er litt too much og museumsaktig for meg. Det betyr ikke at jeg synes alle bunader er kjempestygge uansett, men de har jo i all sin forskjellighet også noen fellestrekk da. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
© All rights reserved
|
Jeg er helt enig med deg, men likevel synes jeg mange bunader er lite pene. Så lite pene at jeg hadde valgt bort bunad om jeg kom fra det området og ikke hadde hatt andre bunader å velge i ut fra slekttilhørighet. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Ja det er jeg helt enig i. Men fra det til å si at "alle" bunader er stygge, bare fordi det er bunad liksom, det skjønner jeg ikke. Det er helt greit at man ikke ønsker seg bunad selv, men alle er ikke stygge med bunad av den grunn. Selv om det sikkert er folk som mener det og. Bare fordi liksom. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Flawsome
Sv: Har du bunadJa. Sydd til konfirmasjonen til en noenlunde slank femtenåring, og den passer ennå |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Flawsome
Sv: Har du bunadOg så har jeg arvet to bunader fra Telemark (men de må sys litt inn). |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Shake it out!
|
Sv: Har du bunadFikk bunad til konfirmasjonen. Brukte den veldig sjelden. Ga den til datteren min da hun konfirmerte seg i fjor. Hun ser ut til å sette mer pris på den enn meg.
|
|
|
#19 |
|
Flawsome
Sv: Har du bunadFra Fantasistakker |
|
|
|
|
|
#20 |
|
© All rights reserved
|
Jeg kan forstå at noen (ikke her!) kan mene at bunad generelt er et plagg de ikke synes er pent/et stygt plagg. Bunadsplagget er spesielt med stakk, vest, søljer, broderier og skjorte, nesjonaldrakt eller ei. Om man ikke liker den type drakt, så er det logisk at man kan synes alle bunader er stygge. |
|
|
|
![]() |
|
|