Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Har du bunad

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Se resultatene: Har du bunad
Ja, jeg har bunad(er) 181 80,44%
Nei, jeg har ikke bunad, men jeg vil gjerne ha en 22 9,78%
Nei, jeg har ikke bunad, og vil heller ikke ha en 22 9,78%
Deltakere: 225. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-05-16, 22:05   #1
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du bunad

Jeg har sunnmørsbunad, men i år var det bare ståplass i den, så 17.mai var den på i 2 timer. Neste år skal den passe!

Gammel 23-05-16, 00:10   #2
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å, jeg elsker når fjonka blir fandenivoldsk!!!

Jeg har bunad (konfirmasjonsbunaden), bodenkjoler (i fleng), sønner, hytte og en datter som aldri har villet være prinsesse. Men ikke mann i bunad, og det er helt greit. Noen menn er flotte i bunad, noen i dress, noen i pysjamas. Stort sett syns jeg de som er flotte er flotte i alle kategorier klær, og vise versa.

Gammel 23-05-16, 00:21   #3
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Jeg for min del lurer litt på om mannen min ikke hadde vært ganske fin utkledd som Jack Sparrow. Mulig det hadde blitt mer sånn Pelle og Pysa, så kanskje ikke...

Gammel 23-05-16, 01:25   #4
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Ja, jeg har beltestakk og er svært glad i den Jeg kommer fra en skikkelig bunadsfamilie, og en mor som har brodert flere. Jeg kunne ikke tenkt meg å ikke hatt bunad. Sikkert miljøskadd

Gammel 23-05-16, 20:03   #5
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv

carmenzita sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja,nordlandsbunad. Fikk i konfirmasjonsgave fra mamma.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-16, 08:25   #6
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Ja, og jeg elsker den!

Jeg tenker likevel ikke at de som ikke bruker/har/liker bunad i klassiske bunadsituasjoner er sjusker. Og jeg ville heller aldri skrevet på FB at jeg synes andre sin smak er stygg, enten det var snakk om bunad, interiør eller bil.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-16, 09:40   #7
Rhodo
Fullverdig medlem

Medlem siden: Aug 2015
Hvor: Vestfold
Rhodo har et hav av muligheter foran seg
Standard

Ja

Rhodo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-16, 10:24   #8
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noen morsomme kommentarer her, og kosemos til dere som har eksamen. For et styr.

Ja, jeg har bunad, og jeg er jentemamma, og jeg begynner å hate bunadsstyret noe så inni hampen. For til konfirmasjon har det jo nesten blitt slik at man SKAL ha bunad. Og eldste ønsker seg det, så det blir presangen herfra. Men hva gjør man da, etter x antall runder med kikking og prøving, og jenta er helt forelsket i bunad fra Trøndelag (blå) eller Åmlibunad? Vi har ikke klart å spa opp så mye som en grandonkel fra noen av stedene. Så; Trøndelag og Aust Agder, kan dere vennligst vrenge slektsbøkene deres og se om det er et lite DNA tilhørende oss der.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-16, 13:02   #9
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du glemte et alternativ

"ja, jeg har bunad, og vil gjerne at den passer snart"

Gammel 24-05-16, 13:12   #10
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1283
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er deleier i min mormors gamle bergensbunad, og har litt lyst til å snappe den fullstendig og få den sydd til å passe meg. Nå har jeg dog ingen kropp lagd for å kle bunad, så det er begrenset hvor mye ressurser jeg gidder å legge i det hele.

Skulle jeg funnet på å kjøpe meg en bunad hadde det blitt Oslodrakten. Fin drakt, og jeg liker at drakten viser tilhørighet.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-16, 13:15   #11
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Skulle jeg funnet på å kjøpe meg en bunad hadde det blitt Oslodrakten. Fin drakt, og jeg liker at drakten viser tilhørighet.

Det er jeg helt enig i, selv om jeg er lite tradisjonell av meg egentlig.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-16, 21:39   #12
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bergensbunaden er jo en av de letteste å kle, so to speak, Mavs - den er flatterende innsvinget og lett å regulere uavhengig av hvor kroppen går inn og ut. Jeg er gjerne tvilling med deg på 17.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-16, 11:21   #13
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Bergensbunaden er jo en av de letteste å kle, so to speak, Mavs - den er flatterende innsvinget og lett å regulere uavhengig av hvor kroppen går inn og ut. Jeg er gjerne tvilling med deg på 17.

Har du også den? Den hvite?

Gammel 26-05-16, 08:45   #14
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Har du også den? Den hvite?

Nei, jeg har den mørkeblå, men du hadde vært nydelig i den hvite.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-16, 11:42   #15
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er litt ambivalent. Jeg har bunad fra mitt fylke. Fikk den etter sterkt ønske til konfirmasjonen og veksler mellom å himle over hvordan det har blitt med alt bunadsstyret blant folk flest og å være veldig glad i bunaden min. For det er jeg, bunaden min er det fineste plagget jeg eier, og jeg er sterkt følelsesmessig knyttet til den. Men jeg liker ikke bunadsutviklingen de siste årene, det har tatt altfor mye av og det er et press uten like blant både voksne, barn og ungdom. Jeg liker ikke trendpress uansett hva det gjelder.

Sa jeg at jeg var ambivalent rundt temaet bunad?

Bunad på menn syns jeg heller ikke er så fint. Jeg syns det er et feminint plagg og forstår godt eventyr-sammenligningen en eller annen kom med tidlig i tråden.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-16, 08:34   #16
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Re: Sv: Har du bunad

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Bunad på menn syns jeg heller ikke er så fint. Jeg syns det er et feminint plagg og forstår godt eventyr-sammenligningen en eller annen kom med tidlig i tråden.

Ja, om mannen trer på seg din bunad så blir det litt feminint. Men vest, skjorte og nikkers feminint? Det er jo tradisjonell, staut mannspåkledning?

Gammel 27-05-16, 08:35   #17
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Har du bunad

Opprinnelig lagt inn av Pebbles, her.

Ja, om mannen trer på seg din bunad så blir det litt feminint. Men vest, skjorte og nikkers feminint? Det er jo tradisjonell, staut mannspåkledning?

Hver sin smak vettu.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-16, 11:49   #18
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Jeg tror min mann hadde sett fantastisk ut i bunad, han er typen til å kle slikt, men jeg synes generelt ikke bunad er det mest kledelige plagget en mann kan iføre seg.

Gammel 25-05-16, 13:07   #19
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjæresten min er råflott i bunaden sin. :bidrar:

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-16, 13:12   #20
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Egentlig skulle jeg ønske oss tilbake til romertiden for at jeg kunne se Mannen (bortsett fra at da hadde jeg jo aldri sett ham) tusle rundt i et slikt antrekk til hverdags. Det hadde vært helt perfekt.

:avsporing:

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:36.