Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Har du bunad

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Se resultatene: Har du bunad
Ja, jeg har bunad(er) 181 80,44%
Nei, jeg har ikke bunad, men jeg vil gjerne ha en 22 9,78%
Nei, jeg har ikke bunad, og vil heller ikke ha en 22 9,78%
Deltakere: 225. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-05-16, 22:52   #1
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du bunad

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Noen ganger føler jeg meg litt formløs i bunad. Det skal liksom ikke så mye til før jeg er like bred som jeg er lang. Men det er i grunn verd å ta den på seg, bare for å være en torn i kjødet for dem som ikke liker utlendinger i bunad. Jeg burde sånn sett gå mer i den.

Formløs? Jeg blir så formfull i min bunad at jeg av og til føler det er på kanten til vulgært. Det velter jo pupper ut av vesten. (Det er et optisk bedrag av vadmelsstoff, støler og sølvbånd og fandens oldemor. Jeg er egentlig like veldreid som en bjørkestamme.)

Så ja, jeg har bunad.

Og døtre. Og bodenkjoler.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-16, 23:37   #2
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Formløs? Jeg blir så formfull i min bunad at jeg av og til føler det er på kanten til vulgært. Det velter jo pupper ut av vesten. (Det er et optisk bedrag av vadmelsstoff, støler og sølvbånd og fandens oldemor. Jeg er egentlig like veldreid som en bjørkestamme.)

Så ja, jeg har bunad.

Og døtre. Og bodenkjoler.

Nordmørsbunad?
Døtre og Bodenkjole her også gitt.

Gammel 22-05-16, 00:12   #3
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Høres ut som nordmørsbunad Cuya . Jeg har den ikke, men har hjulpet mang en venninne med å "hæmse" på seg bunaden. Sittende skrevs over dem og tvinge vesten sammen med den fiffige pupper-på-vei-ut-av-vesten-effekten som resultat.

Jeg har ikke bunad med Kystdrakt. Den har jeg ikke brukt på veldig mange år. Den er for liten (ja, jeg må bare innse at jeg ikke blir noen størrelse 34 ever igjen) og selv om jeg sikkert hadde kunnet legge den ut, gidder jeg ikke da jeg ikke føler meg noe fin i den uansett lengre. Jeg synes den var veldig kledelig på meg da jeg var konfirmant og frem til starten av 20-årene, men etter det ble det veldig trultete og kjipt. Jeg tror rett og slett ikke at jeg synes Kystdrakten er så veldig kledelig på voksne damer . Men jeg har ønsket meg, og ønsker meg, nordmørsbunad da. Med grønn vest, blå stakk, hvitt forkle og hodeplagg . Jeg kommer helt sikkert til å kjøpe en slik etter hvert.

Videre har jeg ingen døtre og dermed ikke noe prinsesserom, jeg har en mann som ville sett ut som Smørbukk (eller Arne Hjeltnes/Klaus Sonstad) i bunad. Jeg er ferdig med eksamener for i år og sikkert noen år fremover (takk gud for det) og jeg eier ikke en eneste Bodenkjole. Men jeg hadde på meg et snasent, superklassisk, nummer i den fineste tynne ull fra Tory Burch denne 17-mai da. Følte meg fin selv om jeg manglet selve stasplagget.

Gammel 22-05-16, 00:12   #4
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av isola, her.

Nordmørsbunad?
Døtre og Bodenkjole her også gitt.

Ja.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-16, 00:22   #5
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Formløs? Jeg blir så formfull i min bunad at jeg av og til føler det er på kanten til vulgært. Det velter jo pupper ut av vesten.

...mens jeg må bruke panser-pushup av tyngste sort under bunadsvesten for ikke å se ut som en 8-åring.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-16, 09:42   #6
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Formløs? Jeg blir så formfull i min bunad at jeg av og til føler det er på kanten til vulgært. Det velter jo pupper ut av vesten. ...

Det avgjør saken. Neste 17 mai blir det bunad.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-16, 15:10   #7
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det er vel ikke nødvendigvis røttene det går på, men mer feil hudfarge. En hvit svenske eller engelsk dame ville nok gå gått fint.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-16, 17:02   #8
Sissel
Bør lage seg en tittel selv

Sissel sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har ikke bunad, men etter hver 17. mai og konfirmasjon, så har jeg lyst til å kjøpe. Kanskje til neste år? Skal i konfirmasjon igjen da.

Gammel 21-05-16, 17:08   #9
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette ble en artig tråd!

La meg se: Jeg har ikke bunad, ikke Boden-kjole, ikke datter, ikke prinsesserom - men jeg har tilgang til ei hytte og skal aldri ta en eksamen mer i mitt liv (tror jeg), så jeg tør påstå at livet mitt er helt all right.

Lykke til med eksamen, både Filifjonka og 007!

Gammel 21-05-16, 17:16   #10
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja lykke til med eksamen 007!

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-16, 17:18   #11
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Ja lykke til med eksamen 007!

Takk det samme.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-16, 17:33   #12
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Null bunad, men jenter og tilgang til hytte ved sjøen. Tror sågar jeg har en Boden-kjole også - eller kanskje bare skjørt? (men jeg har eksamen, noe som forklarer hvorfor jeg svadapreiker her. :himler: ).

Gammel 21-05-16, 17:33   #13
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har hatt. Jeg fikk til konfirmasjon. Grønn trønderbunad.
Jeg solgte den for et par år siden, den passet ikke lenger, og det var ikke mer å gå på ift legge ned etc heller.
Jeg tror ikke jeg kommer til å kjøpe meg en ny. Jeg har aldri vært så veldig bunadsglad egentlig, selv om jeg synes det er fint.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-16, 19:22   #14
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er guttemamma, men det hender jammen meg at jeg har prinsesser i hus likevel. (Videre har jeg altså en Grafferdrakt som ikke passer, null boden-kjoler, eget anneks ved familiehytta og nada eksamener i sikte.)

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-16, 19:47   #15
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Ja, fikk sydd en ny Lundeby i 2007, det er min første og eneste. Bor i bunadstett område, men kommer fra familie uten bunadstradisjon. Jeg tenker en sjelden gang at jeg burde hatt bunad fra Sør Trøndelag, men synes min er veldig pen, og mamma hadde Lundeby og den har jeg alltid ønsket meg.

Gammel 21-05-16, 20:01   #16
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har strengt talt tre bunader hvis jeg skal telle med barnebunaden min, og den jeg arvet av mormor som mamma bruker. Jeg har en boden-kjole, kommer aldri til å bli mormor, har ikke hytte, og har eksamen i juni.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-16, 21:09   #17
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg har mann, som ser bra ut i bunaden sin synes jeg. OG ingen planer om eksamen. Det veier muligens opp for manko på hytte og bodenkjoler?

Gammel 22-05-16, 09:16   #18
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Jeg har altså en bunad jeg ikke bruker (den krever omtrent 10 minutters vedlikehold i året, sjøl når den er i bruk - null stress), ingen egen hytte, ingen Boden-kjole og huset fullt av smågutter. Han på snart to er mer enn gjerne "sesse", så det er i alle fall ikke noe savn.

Jeg har veldig lite følelser rundt andres bunadsbruk, utover at jeg synes det er artig å se hvor folk har røtter, synes stryking av duker er mye mer pes enn å glatte over ei bunadsskjorte, og har vel knapt nok aldri vært vitne til prat om bunader utenfor forumet her. Bunaden sitter mye penere over tresvangerskapsmagen enn noen annen kjole jeg har prøvd, så jeg håper det går an å legge den ut. Ellers må det bli PT. (Og DET er jo pes.)

Gammel 22-05-16, 21:54   #19
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde tenkt å si at jeg har sett mange kjekke menn i bunad, men tenker alltid at de hadde da vært ENDA kjekkere i dress, men nå har jeg tråkket i salat både her og der i dag, så det skal jeg jaggu passe meg for å si høyt. Puh, det var nærme øyet!

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-16, 22:00   #20
Strutsen
TittelTøs

Strutsen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Blogginnlegg: 41
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Ja, jeg har bunad - en Sunnmørsbunad. I år ville den ikke bli med på 17. mai-feiringen. Den krympet seg over tanken på å ikle meg.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:57.