|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#101 |
kamerat
|
![]() Sv: Hvor fornøyd hadde du blitt?
Vår borg har et veldig tydelig og eksplisitt lovverk, da. Det er vel først og fremst når det er masse uuttalte forventninger i omløp, at det blir krøll. Vi er mer sånn:
![]() |
#102 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor fornøyd hadde du blitt?Roommate agreement
![]() |
#104 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Hvor fornøyd hadde du blitt?Dere som blir sure over gaver (altså de fleste... |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
I mål
|
Nei. |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
can-jur
|
Ja. Om den viktigste gaven, feks foreldregaven var en pose gulrøtter så synes jeg det er innafor å bli litt lei seg. For det er jo det det først og fremst handler om. Hvor utrolig lei meg jeg ble da julaften var over og det faktisk ikke var noen gave til meg. Fra mannen min. Fordi han ikke synes gaver er viktige.
![]() |
![]() |
#107 |
Dragedytteren
|
Hvis vi hadde gitt henne noe hun spesifikt hadde sagt at hun ikke ville ha, hadde jeg skjønt det om hun hadde blitt lei seg og sint. Jeg synes det er forskjell på gaver man får fra de nærmeste, som bør ha en viss anelse om hva man vil sette pris på, og gaver fra andre. Ellers prøver jeg (som sikkert de aller fleste andre) å lære henne at det er tanken som teller, og at man skal takke pent uansett - og at gaver som blir helt feil ofte kan byttes.
![]() |
#108 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Hvor fornøyd hadde du blitt?Rine: Det er forskjell på å bli sur og lei seg. Det er mange her i tråden som skriver at de ville blitt lei seg eller skuffet, og som overhodet ikke har brukt ordet sur.
![]() |
#109 |
Dig for victory!
|
Hvis de fikk en gave som ikke var til dem, så ja. Jeg lærer dem at de skal takke pent for det de får av andre, men at det er lov å snakke om skuffelser med oss foreldre. Hvis de får alt for store, kløete votter av tante Olga, så sier man takk og snakker om det seinere. Hvis man får alt for store, kløete votter av mamma, så kan man gjerne si fra med en gang. Det er relasjonsavhengig, og som Toffen sier handler det om brudd på kontrakten. Jeg synes ungene mine kan forvente av meg at jeg kjenner dem såpass at jeg gir dem noe de enten trenger eller setter pris på - i det minste at jeg prøver. De kan selvsagt ikke forvente at andre kjenner dem like godt.
![]() |
![]() |
#110 |
Halloen!
Men slik kan det jo absolutt være med barn også, det er ikke alltid mine får det de ønsker seg til jul/bursdag. Det er nok av ganger at de har himlet med øynene over gaver de har fått av besteforeldre o.l. Ikke greit i min bok, og da kan jeg heller ikke oppføre meg slik selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Hvor fornøyd hadde du blitt?Gratulerer masse med dagen din. Håper dagen blir litt fin allikevel.
![]() |
#112 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() Sv: Hvor fornøyd hadde du blitt?Om en av ungene hadde blitt lei seg over å få en fellesgave den andre ungen hadde ønsket seg (og ikke han) så skulle han fått lov til det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Å bli skuffet er jo noe annet, men det er jo faktisk mange i tråden som sier de ville blitt drittsure. Veldig lenge. Og kommer med forslag til hevngaver.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 08-04-16 kl 08:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Introvert optimist
|
Nei, det er ikke hyggelig at de blir det, men de skriver som regel ønskelister og så forholder jeg meg til dem, så det skjer neimen ikke ofte at de får noe de virkelig ikke hadde ønsket seg. Jeg skjønner jo at de ville reagert om de fikk en miksmaster eller noe annet til huset for det trengte vi jo.
![]() |
#115 |
Halloen!
![]() Sv: Hvor fornøyd hadde du blitt?Noen eksempler på innlegg som i alle fall jeg tolket i en litt annen retning enn "Jeg hadde blitt litt lei meg inni meg."
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hvor fornøyd hadde du blitt?Jeg hadde blitt lei meg og ikke klart å skjule det. Kona til en kompis fikk kupe'-varmer en bursdag. Hun ønsket seg ikke det, for å si det sånn. Hender likevel ofte at jeg ønsker meg ting til huset, men en micro jeg ikke hadde nevnt? Det hadde blitt dårlig stemning.
![]() |
#118 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Om ungen min får en micro i gave synes jeg det er helt ok at han blir lei seg eller sur, ja. For min del er det ingen forskjell på om microen er til barn eller voksen, poden har sannsynligvis mer nytte av den enn meg uansett.
![]() |
![]() |
#119 |
I mål
|
![]() Sv: Hvor fornøyd hadde du blitt?Vi har gitt hverandre mange huslige gaver og har ikke et spesielt idyllisk forhold til akkurat det. Jeg fikk kaffetrakter da jeg ble 30 og ble kjempeglad for det, for vi trengte den. Jeg har også fått en rekke andre huslige ting. Mange har jeg blitt glad for, noen har jeg blitt litt lei meg over. Da det etter hvert ble type bakeboller gav jeg beskjed om at nå holdt det av ting til kjøkkenet (men jeg sa det i forkant av neste happening, ikke som en takk for gaven). Sur har jeg aldri blitt. Men akkurat mikro hadde jeg blitt sur for siden mannen min VET at det er noe av det jeg virkelig IKKE vil ha inn i huset. Ikke har vi noe sted å ha den heller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() Sv: Hvor fornøyd hadde du blitt?Gratulerer med dagen! Han har ikke overrasket deg med trompet eller skalljakke i dag? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|