|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Konfirmant 2018
45 gjester, 8 kaker + cupcakes: |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Konfirmant 2018Takk 007! |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Konfirmant 2018Trollhassel er flott, Pelen.
|
|
|
#5 |
|
Fjellpiper
|
Sv: Konfirmant 2018Jeg tror ikke jeg har meldt meg på i denne tråden før. Jeg har altså konfirmant i slutten av mai. Så langt har jeg booket lokale, booket tapasbord, har nesten kontroll på alt av invitasjoner og gjesteliste, men ikke helt. Konfirmanten ønsker seg mest mulig miljøvennlig konfirmasjon, så vi skal låne stoffduker, og pynten ser jeg for meg blir enkel, antagelig kjøper jeg inn ulike smale vaser fra bruktbutikk og setter noen få Gerbera i hver, orange og/eller gule/røde, med servietter som passer til, eventuelt tøyservietter men da blir det litt ulike basert på hva vi klarer å skrangle sammen i slekta. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Konfirmant 2018Jeg eier ikke pyntegen og konfirmanten er genuint uinteressert. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Konfirmant 2018
Det blir fint!
|
|
|
#8 |
|
Til tider hjulbeint
|
Sv: Konfirmant 2018Jeg har konfirmant i midten av mai og er så vidt i gang. Innbydelser er sendt ut, noen har svart. Litt pynt har kommet fra wish og ebay og jeg plukket diverse i fjæra i sommer som skal brukes. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
|
Sv: Konfirmant 2018Forventes det mange retter? |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Sv: Konfirmant 2018Alt er lov, Pelen. Husker min bror hadde middag i hans konfirmasjon på nittitallet. Jeg hadde koldtbord.
|
|
|
#11 |
|
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Konfirmant 2018Et lite tips til dere som har konfirmanter som er interessert i skruing: Nye blanke muttere og skruer er kul bordpynt |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Konfirmant 2018Å hente mat sjølv må da vere greit når ein har koldtbord
|
|
|
#13 |
|
Halloen!
Sv: Konfirmant 2018Hvor langt har dere kommet, folkens? Er jeg innafor tidsmessig når jeg "bare" har fått svar på hvor mange som kommer og bestilt mat? Eller bør jeg bli stressa fordi jeg ikke har; Skrevet sanger, laget quiz og/eller film, funnet ut hvor jeg skal låne ekstraserviset jeg trenger, spurt famile/venner om å hjelpe meg med noen av kakene, malt gjesterommet ferdig, kjøpt dress etc. Konfirmasjon i begynnelsen av mai. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
endelig ferdig studert
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Konfirmant 2018rine, så lenge du ikke selv er stresset så Har kommet langt når man vet hvor mange som kommer og har bestilt maten.
|
|
|
|
#15 |
|
i tåkeheimen
|
Sv: Konfirmant 2018Så lenge du vet hva du skal er det vel innafor? Jeg sitter og pludrer med sang nå, mannen samler bilder. Så vi tar et lite raid på sånt i kveld, en ikea-tur til uka, kjøpe dress når det dukker opp tilbud, og så tar vi nok resten når det nærmer seg. Mamma kommer nedover helga før, og er til min dispensasjon.
|
|
|
#16 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Konfirmant 2018Det eneste jeg «stresser» med en bildefremvisningen vi skal ha. Bildene ligger på en ekstern harddisk, fem CD-er, to PC-er og på Fotoknudsen. Jeg gruer meg intenst til arbeidet med å gå gjennom alt og sortere kronologisk. Jeg skal også samle bilder i en fotobok, og det er det kjedeligste jeg vet. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
|
Sv: Konfirmant 2018Vi har konfirmasjon 28. april. Jeg har leid lokale. Og vet hvem som kommer (invitasjon har gått via jungeltelegrafen
|
|
|
#18 |
|
|
Sv: Konfirmant 2018Det er spesielt ved slike anledninger som dette at man virkelig savner at mamma lever. Det hadde vært mye hjelp i henne. Svigermor lever ikke heller, men hun bidro ikke ved slike anledninger. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Konfirmant 2018Pelen: det forventes på ingen måte flere retter. Min konfirmant fikk velge mellom varmrett eller tapasbord og valgte tapas. Og å servere seg selv er selvsagt helt fint. |
|
|
|
![]() |
|
|