Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Belysning i kjøkken uten overskap?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-01-16, 21:25   #1
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.815
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Belysning i kjøkken uten overskap?

I vårt nye kjøkken har vi kjøkkenøy pluss en rekke med underskap som er 4,5 m lang. Det er ingen overskap, og over øya skal vi ha ventilator med god belysning. Spørsmålet er den andre kjøkkenbenken. Det er 2 vinduer langs den veggen, men det bør være noe arbeidslys.

Jeg ser at mange har pendler hengende over benken, men jeg har ikke lyst på det, ser for meg en 3-4 vegglamper som er pene uten å gjøre for mye ut av seg. Noen som har tips til løsninger? Det blir lyst panel på veggene, askeparkett og kjøkkenet er hvitt kvik mano med eikeplate.

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-16, 21:36   #2
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.018
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Belysning i kjøkken uten overskap?

Er i samme situasjon og lurer på det samme.

Her er en løsning:

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-16, 21:40   #3
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.018
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Belysning i kjøkken uten overskap?

Eller noe sånt?

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-16, 22:10   #4
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.699
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Belysning i kjøkken uten overskap?

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-16, 00:21   #5
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.034
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Belysning i kjøkken uten overskap?

Vi holder også på å bygge kjøkken, samme kjøkken som dere. Vi har en spotskinne i taket som belysning. Den hang der fra før, og fungerer bra også til den nye løsningen uten overskap.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-16, 08:43   #6
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.840
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Belysning i kjøkken uten overskap?

Vi har spottskinne. Ikke spesielt fin, men funger greit.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-16, 15:36   #7
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.815
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Belysning i kjøkken uten overskap?

Spotskinne hadde jeg faktisk ikke tenkt på, de kan jo være ganske ok hvis man får tak i noe som er litt diskret. Blir litt mindre elektrikerarbeid også, da slipper vi unna med ett punkt i stedet for 4.

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-16, 15:41   #8
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.018
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Belysning i kjøkken uten overskap?

Men finnes det fine spottskinner? Noen som har lenker til noen pene?

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-16, 12:26   #9
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.815
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Belysning i kjøkken uten overskap?

Opprinnelig lagt inn av LaBanga, her.

Men finnes det fine spottskinner? Noen som har lenker til noen pene?

Jeg har googlet som en gal, og fant noen her som ikke så helt ille ut, jeg har bestemt meg for å gå for spotter i wiresystem.
http://www.lampegiganten.no/Innebely...monteringsklar

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-16, 12:29   #10
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.018
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Belysning i kjøkken uten overskap?

Takk for linkene. Jeg tror jeg får sjekke ut hvor mye det koster med spotter i taket. Jeg bygger jo nytt, så har jo den muligheten. Skal ha vifte innebygd i taket med spotter i over kjøkkenøy, derfor tror jeg det kan være pent å ha spotter rundt også. Men jeg mistenker at det kan bli relativt dyrt, så jeg må vurdere det nøye.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no