Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Hva har du bakt i dag?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-12-15, 22:21   #881
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har du bakt i dag?

Jeg har tydeligvis gode ambisjoner, men dårlig gjennomføringsevne. Forsøket på å lage marsipanbrød strandet raskt. Jeg ble lei etter 1/2 kg marsipan. Så de resterende 2 kg marsipan (!) tilsatte jeg noen eggehviter og rullet ut til kransekakestenger. Trengte ikke engang melisglasur!

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv  
Gammel 22-12-15, 22:26   #882
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg bakte myke vannkringler og pepperkaker i går.

Gammel 23-12-15, 18:05   #883
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har laget Marzipanstollen etter oppskriften fra Det Søte Liv som en eller annen lenket til og den ble en suksess! Skikkelig god, men diger! Jeg laget med rosiner og masse tørket aprikos og det ble skikkelig godt.

Også har jeg laget god, gammeldags aspic i dag, med masse reker i. Da er det julefrokost for meg.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 23-12-15, 18:33   #884
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bakt og bakt, jeg har har laget risboller.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 30-12-15, 21:20   #885
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

I dag har jeg bakt fyrstekake. Nam nam.

Gammel 30-12-15, 21:35   #886
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 53
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Jeg har bakt grytebrød nesten hver dag i romjula.

Gammel 30-12-15, 21:39   #887
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Det gjør jeg også veldig ofte!

Nå har jeg bunn til pavlova i ovnen, kom heldigvis og plutselig på at jeg skulle ta med kake til nyttårsmiddag! Hadde vært pinlig å møtt opp uten...

Gammel 30-12-15, 22:01   #888
zinatara

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

I dag har jeg brukt nennes rundstykker-deigen til pizzaboller. Helt fantastisk deig å jobbe med og pizzabollene ble nydelige. Fikk fryst en haug før mann og barn spiste alle, så nå har vi litt på lur til matpakker ol.

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg har laget Marzipanstollen etter oppskriften fra Det Søte Liv som en eller annen lenket til og den ble en suksess! Skikkelig god, men diger! Jeg laget med rosiner og masse tørket aprikos og det ble skikkelig godt.

Jeg lagde oppskriften om til ministollen i år og det funket bra. Delte deigen i 8 og da ble de akkurat store nok til å ta opp av fryseren til besøk og jeg ga også vekk noen.

zinatara er ikke aktiv  
Gammel 30-12-15, 22:02   #889
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Dansk rugbrød - da de var tomme på butikken og Nennes rundstykker - klar for nyttårshelgen.

Gammel 30-12-15, 22:02   #890
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Dette ser jeg mange gjør - kan du forklare hvordan du gjør det? Kan jeg bruke en vanlig jerngryte f.eks.? Tar gjerne en oppskrift også.

Gammel 30-12-15, 22:17   #891
zinatara

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Dette ser jeg mange gjør - kan du forklare hvordan du gjør det? Kan jeg bruke en vanlig jerngryte f.eks.? Tar gjerne en oppskrift også.

Veldig enkelt http://www.matpaabordet.no/2010/05/14/eltefritt-brod/

Og finnes i en masse varianter http://www.matpaabordet.no/category/eltefrittbrod/

zinatara er ikke aktiv  
Gammel 30-12-15, 23:56   #892
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Pavlovabunn her også. Og så lagde jeg vaniljekrem av eggeplommene.

Gammel 31-12-15, 00:00   #893
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Panna cotta. Men det er vel mer koking

Tangerine er ikke aktiv  
Gammel 31-12-15, 09:48   #894
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Jeg har laget Dronning Maud-fromasj som skal bli morgendagens nyttårsdessert.

Gammel 31-12-15, 13:13   #895
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Jeg lagde oppskriften om til ministollen i år og det funket bra. Delte deigen i 8 og da ble de akkurat store nok til å ta opp av fryseren til besøk og jeg ga også vekk noen.

Det noterer jeg bak øret. Jeg tenkte også på at marsipanen i midten ikke behøver å ligge som en pølse, men med hell kan flates litt ut sånn at den kommer i hele deigbredden.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 01-01-16, 22:41   #896
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Vi må bake snart. Det er nesten tomt for julekake. Må jo ha noe i helgen i det minste.

Gammel 03-01-16, 17:39   #897
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Bananpannekaker og 5 ingredient pecan pie fudge.

Milde himmel, det var godt!

Sist redigert av frukt : 03-01-16 kl 18:11.
frukt er ikke aktiv  
Gammel 03-01-16, 18:11   #898
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Eltefritt grovbrød. Første gang jeg prøver meg på noe slikt, og jeg var sikker på at forsøket var mislykket da jeg nærmest måtte øse deigen over i den varme gryta. Men brødet smakte fortreffelig med nydelig skorpe.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv  
Gammel 03-01-16, 18:13   #899
Lyppa

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

6 grove brød

Lyppa er ikke aktiv  
Gammel 03-01-16, 18:13   #900
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Bananpannekaker og 5 ingredient pecan pie fudge.

Milde himmel, det var godt!

Fudgen altså.

frukt er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:29.