Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Har du en favorittparfyme?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-09-15, 13:28   #121
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.034
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Har du en favorittparfyme?

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Jeg har alltid vært på kollisjonskurs når det kommer til parfyme i vennekretsen min, forresten. På videregående hadde mine venninner stort sett samme preferanser og likte det som jeg oppfatter som tunge og damete dufter. De synes min favoritt luktet gammel dame .
Jeg brukte denne:
Parfum d`Ete fra Kenzo

Denne hadde jeg glemt eksisterte. Brukte den for 18-20 år siden

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-15, 13:33   #122
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.030
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du en favorittparfyme?

Opprinnelig lagt inn av Geitrams, her.

Denne hadde jeg glemt eksisterte. Brukte den for 18-20 år siden

Da luktet du også gammel dame i følge mine beste venninner . Men vi vet jo at den der luktet kjempegodt! En fin blanding mellom søt og frisk, mener jeg å huske.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-15, 13:53   #123
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.910
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du en favorittparfyme?

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Har bare en pafyme for øyeblikket, bruker den ikke ofte. Ikke på jobb og ikke når jeg skal trene.

Jeg har fortsatt veldig mye igjen av denne 30 ml flasken, men så har jeg lyst på Little Black dress fra Guerlain. Og egentlig kunne jeg ha klart meg med 5 ml refill flaske fra travalo.
http://www.nordicfeel.no/duft/parfym...e-refill-24269

Opprinnelig lagt inn av Hønni, her.

Min favoritt er Burberry Weekend


Kjøpte denne i sommer

Little black dress fra Guerlain

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-15, 16:35   #124
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.445
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du en favorittparfyme?

Jeg har knapt brukt opp en flaske noensinne, tror jeg. Jo, forresten; et par av sommerduftene fra L'eau D'Issey.

Jeg syns det er vanskelig med parfyme og har endel bomkjøp på samvittigheten.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-15, 17:31   #125
Fuja
Superaktiv
 
Fuja sin avatar
 
Medlem siden: May 2013
Hvor: Tromsø
Innlegg: 465
Fuja er litt kulFuja er litt kul
Standard

Sv: Har du en favorittparfyme?

Favorittene:





Bruker også DKNY Be Delicious, Escada Sentiment.

Fuja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-15, 07:49   #126
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du en favorittparfyme?

Jeg har brukt opp noen (tre) flasker med Happy. Det er på tide å finne meg en annen hverdagsparfyme for en stund kanskje.
Festparfymen min er lilla Poison. Jeg hadde aldri trodd jeg skulle bli en av de som brukte Poison, men det var den som luktet best på meg. Rare greier.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-15, 08:00   #127
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.359
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du en favorittparfyme?

Opprinnelig lagt inn av Varta, her.

Det kan nok stemme, jeg har stort sett handlet parfyme på taxfree eller ønsket meg i gave. Bodyshop har en vannliljeduft som ikke er helt ulik, den tar jeg gjerne med på reiser.

Noterer meg denne, tusen takk! Ble også inspirert til å prøve Green Tea, siden min mor har den og jeg er på besøk hos henne nå, den er nydelig!

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-15, 08:46   #128
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.445
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du en favorittparfyme?

Green tea er en annen parfyme jeg skulle ønske jeg kledde. På meg blir den sur og kattetiss-aktig.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-15, 18:50   #129
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du en favorittparfyme?


Husker denne som kom på slutten av 80-tallet som jeg syns var fantastisk. Den gikk ut av produksjon kort tid etter, så det ut til. Men den er visst å få kjøpt på nett.

Og jeg *ELSKET* Amárige, da jeg luktet den i butikken på 90-tallet. Men ble så lei da jeg hadde den på meg, den var jo overalt hele tiden!

Jeg spurte en dame i drosjekø hjem fra byen en natt om parfymen hennes; og det var Happy. Den duftet virkelig himmelsk rundt henne, men på meg dufter den ikke likedan. Den lukter for "spisst" og for voldsomt.

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein


Sist redigert av Amelie : 01-10-15 kl 20:17.
Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-15, 21:38   #130
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du en favorittparfyme?

Denne tråden har fått meg til å google Tempora Donna - det er flere som selger på eBay, men den gikk jo ut av produksjon på 90-tallet, betyr det at det er 20 år gamle parfymeflasker som er til salgs? Bevarer parfyme lukten så lenge?

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-15, 23:32   #131
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.034
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Har du en favorittparfyme?

Ja, parfyme kan vare lenge. Jeg har hatt ei flaske Hypnotic Poison siden 2000. Den lukter det samme som for 15 år siden, men jeg bruker den så og si aldri lengre.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-15, 08:25   #132
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.873
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du en favorittparfyme?

Jeg gjorde et bomkjøp i sommer. Det er en fra Burberry - Body heter den. Jeg bommet når jeg fløy rundt med luktelapper på Taxfree-en. Trodde det var den jeg likte, men den lukter ihvertfall helt annerledes når jeg åpnet den etter kjøp. Anyway, den lukter helt annerledes enn alle de andre parfymene mine og lukter ikke godt av flasken, men jeg bruker den likevel for når den kommer på så lukter den godt likevel. Tror jeg. Jeg spruter litt i rommet og "valser" igjennom", og da kjenner jeg ikke lukten på meg selv. Jeg liker ikke parfymer jeg kjenner lukten på selv, så da er denne perfekt. Kanskje den egentlig lukter fælt da.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-15, 10:58   #133
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.948
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du en favorittparfyme?

Jeg kjenner aldri lukten på meg selv. Og det er ganske skuffende, for det er jo hele vitsen med parfyme. Jeg gidder ikke bruke masse penger på folk rundt meg og ikke meg selv, liksom. Bruker parfyme likevel. Det lukter deilig akkurat idet jeg tar den på.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-10-15, 18:25   #134
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.732
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du en favorittparfyme?

Jeg bruker Fame (Black Fluid) fra Lady Gaga. Den er noe tung, såpass at jeg først tenkte at den ville passe moren min. Det var for så vidt riktig, så hun bruker den også. Og søsteren min, og en av mine nærmeste venninner.
Jeg har mange parfymer, men denne har jeg nok brukt mest av på kortest tid. Dvs at jeg har brukt halve flaska, på tre år.

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-15, 21:56   #135
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du en favorittparfyme?

Chanel no5, Chance, kjøpte jeg på Kielfergen.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-15, 23:17   #136
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.319
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du en favorittparfyme?

Opprinnelig lagt inn av Pebbles, her.

"Green tea" Elizabeth Arden.

Den får jeg pustebesvær av når andre har den på.

Jeg bruker denne nå:

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-15, 23:25   #137
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du en favorittparfyme?

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg gjorde et bomkjøp i sommer. Det er en fra Burberry - Body heter den. Jeg bommet når jeg fløy rundt med luktelapper på Taxfree-en. Trodde det var den jeg likte, men den lukter ihvertfall helt annerledes når jeg åpnet den etter kjøp. Anyway, den lukter helt annerledes enn alle de andre parfymene mine og lukter ikke godt av flasken, men jeg bruker den likevel for når den kommer på så lukter den godt likevel. Tror jeg. Jeg spruter litt i rommet og "valser" igjennom", og da kjenner jeg ikke lukten på meg selv. Jeg liker ikke parfymer jeg kjenner lukten på selv, så da er denne perfekt. Kanskje den egentlig lukter fælt da.

Det er min favoritt. Jeg er tom og kjøper den gjerne.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-15, 07:05   #138
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du en favorittparfyme?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Den får jeg pustebesvær av når andre har den på.

Godt vi ikke henger sammen til vanlig, da.

Bare den og ikke parfymer generelt? Er det et spesielt allergifremmende stoff i den? Jeg får forøvrig ellers positiv feedback på den - flere har kommentert at det lukter godt, og det er jo en parfyme av det lette slaget.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-15, 07:48   #139
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du en favorittparfyme?

Mens vi er inne på parfymer - hvor lenge varer en parfyme? Jeg tenker på hvor lenge den er holdbar i flasken sin før den lukter sånn 'gammel-dame-parfyme' som jeg husker mormor brukte; all parfymen hennes luktet nokså likt og var nok veldig gammel.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-15, 08:03   #140
Annki
Englemamma
 
Annki sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 1.584
Annki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populær
Standard

Sv: Har du en favorittparfyme?

Jeg vet huske ikke om jeg har svart her før, men om jeg har, så var nok svaret det samme; Hugo Boss, Deep Red.

Jeg har prøvd flere andre de siste årene, fordi jeg har så lyst til å kunne variere litt, men det er bare denne som er meg og alt annet lukter rart så fort jeg får de på meg...

__________________
1997 - 2009 - 2010 - 2013
Alltid elsket, aldri glemt...
Annki er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no