|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#101 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Konfirmasjonsgave til eget barnFerdig snakka, både fordi jeg har rett, og fordi jeg ikke gidder å diskutere med deg når du (forhåpentligvis) gjør deg dummere enn du er og later som om du ikke skjønner ka det går i. |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Konfirmasjonsgave til eget barnJa, jeg tror vi er ferdig snakka, i og med at du er så utrolig lite saklig og bruker latterlig mange hersketeknikker mens du snakker mot deg selv og gjemmer deg bak sårbare ungdommer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
frakoblet
|
![]() Sv: Konfirmasjonsgave til eget barn
Det var en bastant påstand som jeg er veldig uenig i. Blant toerns venner er det veldig in med bunad, og alle fikk det til konfirmasjonen.
![]() |
#104 |
© All rights reserved
|
Her er det et enormt bunadspress, og helst av den sjeldne sorten. "Vanlig" bunad fra Fana, Askøy og Masfjorden er ikke nok, her er vinterbunaden fra Hardanger den store slageren. Tror den koster vel 50 lapper på Husfliden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Ja, dette handler helt klart om at jeg er sur for at jeg ikke har råd til å gi 10.000 kr til konfirmanten min, og så bruker jeg konfirmasjonspengepress (som er en problemstilling jeg selvsagt har tatt rett ut av løse luften |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
kan tilsettes alkohol
|
Nettopp!
![]() |
#107 |
ekstremt trøtt
|
I gjengen til jentungen ble det ikke snakk om hvor mye hver enkelt hadde fått til konfirmasjonen før jeg spurte om de hadde fått noe fint.
![]() |
#108 |
© All rights reserved
|
Ingenting av det vi gjør er uproblematisk, uansett om det gjelder iphone til bursdagen, PS4 til jul, K2-ski til skidagen eller penger til konfirmasjonen. Uten at jeg lar alle disse tingene legge føringer for eget forbruk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Konfirmasjonsgave til eget barnJeg syns det er helt sprøtt å gi 10 000 i konf.gave til egne unger, og det irriterer meg grønn at guttenes pappa gir 15000, men han er jevnt over en fjott, og han bruker ikke et rødt øre på dem resten av livene dems, så da gir jeg heller en ok standard til ungene opp gjennom livet.
![]() |
#110 |
maler
|
![]() Sv: Konfirmasjonsgave til eget barnDere som jobber med ungdom, hvor mye diskuteres selve selskapet? Der må det være enorme forskjeller fra digre kalas til små selskap.
![]() |
#111 |
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() Sv: Konfirmasjonsgave til eget barnBunadspress er det helt klart. Her hvor vi bor er det helt ville priser for de "vanligste" bunadene. Beltestakk og Telemarksvariantene. 50 000 for en Vest-Telemarksbunad av det mer nøkterne slaget. Uten sølv og sko. Jeg tør ikke tenke på hvor dyre beltestakkene er, med skjorter i silke/lin og lange, brede håndvevede belter. Jeg tar meg ofte i å lure på hvordan så mange kan bruke 50 000 og oppover på bunad til konfirmanten, i TILLEGG til lokaler, blomster, catering og gjerne en pen gave(sum) på toppen av det hele.
![]() |
#112 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Konfirmasjonsgave til eget barnJeg har liksom tenkt at vi "må" gi ungene en liten formue i tillegg til selskapet og alt. Begge gutta har litt penger på bok som vi sparer til de. Men det er jo mange måter å gi det til de utenom konfirmasjon. |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
© All rights reserved
|
Her diskuteres selskapet ned til minste detalje hos jentene og litt mer overfladisk av guttene. De er opptatt av mat, kaker (guttene vil ofte ha kule kaker) og antall gjester. Jeg får vondt av de med liten familie eller de som "bare" skal ha et lite selskap hjemme - her vi bor skal det Feires med stor F. Overraskelsesgaver gir også status, helst noe ingen andre får. Penger gir ikke samme statusen her som de kule, spesielle gavene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Konfirmasjonsgave til eget barnEldste , konfirmert i år, fikk ikke pengegaven av oss. Han fikk ny sykkel til ca 6000. iten familie gjorde at han var blant dem som fikk minst i venneflokken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
© All rights reserved
|
På reisefronten: Fotballturer, storbyferier, språkreise til USA, rideleir, fotballskole i England/Italia/Spania Sist redigert av 007 : 22-09-15 kl 22:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
maler
|
![]() Sv: Konfirmasjonsgave til eget barnHm. Jeg bor i en annen del av landet skjønner jeg.
![]() |
#118 |
Elsker gamlis- godis
![]() Sv: Konfirmasjonsgave til eget barnBåt?!! :bidrar:
![]() |
#120 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Konfirmasjonsgave til eget barnVondt av de som har lite selskap hjemme? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|