|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Hvor mange timer sover du ei gjennomsnittlig hverdagsnatt? | |||
Under 4 timer |
![]() ![]() ![]() ![]() |
1 | 0,42% |
4 timer |
2 | 0,84% |
4,5 timer |
3 | 1,26% |
5 timer |
14 | 5,86% |
5,5 timer |
17 | 7,11% |
6 timer |
45 | 18,83% |
6,5 timer |
52 | 21,76% |
7 timer |
58 | 24,27% |
7,5 timer |
31 | 12,97% |
8 timer |
8 | 3,35% |
8,5 timer |
4 | 1,67% |
9 timer |
0 | 0% |
9,5 timer |
1 | 0,42% |
10 timer |
0 | 0% |
Mer enn 10 timer |
3 | 1,26% |
Deltakere: 239. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mange timer sover du ei gjennomsnittlig hverdagsnatt?Legger meg som regel før klokka 23 og sovner ganske fort. Klokka ringer 5.45. Det er 7 timer. Føler meg sjelden uthvilt.
![]() |
#42 |
villende
|
![]() Sv: Hvor mange timer sover du ei gjennomsnittlig hverdagsnatt?
Dette er meg hvis jeg klarer å komme meg i seng. Jeg trenger 7-7,5 timer. Får jeg det er det ikke like vondt å stå opp. Selv om det alltid er vondt å stå opp. Alltid! |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Fluctuat nec mergitur
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mange timer sover du ei gjennomsnittlig hverdagsnatt?Ifølge SleepCycle-appen min er gjennomsnittet (hverdag og helg) 7,5 timer. Men det er den tiden jeg tilbringer i senga, det tar ofte mer enn en time å sovne. Så jeg svarte 6,5 timer, det er nok enda litt mindre når ikke helgene regnes med. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hvor mange timer sover du ei gjennomsnittlig hverdagsnatt?Jeg sover ca. 6 timer hver natt - midnatt til 6. Tar det igjen i helgene.
![]() |
#45 |
biffvase
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mange timer sover du ei gjennomsnittlig hverdagsnatt?Er B-menneske, så kommer meg svært sjelden i seng før midnatt. Legger meg stort sett til å sove 00.30-01 (sovner raskt), og står opp ca 06.30, så 5,5-6 timer. Det er litt for lite, optimalt er ca 7 timer i ukedagene. I helgene sover jeg 8-9 timer iallefall én natt og i feriene går jeg i dvale og kan fint sove 10 timer hver natt.
![]() |
#46 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Hvor mange timer sover du ei gjennomsnittlig hverdagsnatt?Prøver å legge meg innen midnatt, helst må lyset av 23.30. Står opp 6.30.
![]() |
#47 |
koko
|
![]() Sv: Hvor mange timer sover du ei gjennomsnittlig hverdagsnatt?Snittet ligger vel rundt 7,5 timer. Jeg har alltid hatt stort søvnbehov og skulle gjerne hatt nærmere 10 timer for å bli helt lykkelig.
![]() |
#48 |
Kjernesnill
|
![]() Sv: Hvor mange timer sover du ei gjennomsnittlig hverdagsnatt?Jeg må ha over 7 timer for å ikke bli ulykkelig og trøtt. Helst 8 timer. Svarte 7,5. Kompenserer litt i helga, men oftest sover jeg ca 1 time mer natt til fredag og lørdag.
![]() |
#50 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Hvor mange timer sover du ei gjennomsnittlig hverdagsnatt?5-6 timer. Vanligvis fra rundt 2 til 7-8 tiden.
![]() |
![]() |
#52 |
Livsnyter
|
![]() Sv: Hvor mange timer sover du ei gjennomsnittlig hverdagsnatt?Jeg svarte 5,5 timer. Tar igjen i helgene for at det ofte er kun 4 timers netter i ukedagene. Jeg er uhelbredelig nattmenneske med sterk lakenskrekk. Er fortsatt helt på bærtur nå etter ferien og klokken blir gjerne 02.00 eller 03.00 før jeg kommer meg i seng og jeg står dermed ikke opp før kl. 07.15 når resten av familien står opp. Galskap, så jeg har et stadig forsett om å komme meg i seng ved midnatt slik at jeg kan stå opp kl. 05.45 og rekke trening før jobb. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Hvor mange timer sover du ei gjennomsnittlig hverdagsnatt?Jeg vil tippe 6,5-7 timer, og behøver egentlig 9. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Omtrent det samme her; Jeg prøver å legge meg 22.30 og stå opp 06.30. Sovner sjelden før 23, så det blir sånn 7-7.5 timer søvn per natt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hvor mange timer sover du ei gjennomsnittlig hverdagsnatt?Begynner å legge meg ca 23 og er som regel under dyna 2330 og står opp 07. Blir av og til vekt på natta av 1-åringen.
![]() |
#56 |
lettere utlada
|
Det kunne vært meg som skrev, for det er nøyaktig likt her. 4 timer og samme problemstilling.
![]() |
#57 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
![]() Sv: Hvor mange timer sover du ei gjennomsnittlig hverdagsnatt?.... Sist redigert av Odelia : 08-08-18 kl 16:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mange timer sover du ei gjennomsnittlig hverdagsnatt?Krysset av for 7 timer, varierer fra 7-8 timer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() Sv: Hvor mange timer sover du ei gjennomsnittlig hverdagsnatt?Jeg trenger pinlig mye søvn, jeg sover fra ca 22.30-07 i hverdagene og fra 23.30- 9-9.30 i helgene. Trykket på 8,5 time i snitt.
![]() |
#60 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Hvor mange timer sover du ei gjennomsnittlig hverdagsnatt?Jeg sover mellom 23.00 og 06.10 på hverdager, altså litt mer enn 7 timer. Det er litt lite for meg (hvilket mareritt å ha småbarn som både våknet kl. 05 og våknet flere ganger hver natt, fatter ikke hvordan jeg overlevde). Hvis barna er bortreist eller har ferie, sover jeg gjerne til 07, prioriterer søvn foran lengre frokost og sånt - må gå hjemmefra 07.20.
![]() |
|
|