Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

"Skrekkfilm" for 13,5-åring?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-08-15, 15:34   #41
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.390
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Skrekkfilm" for 13,5-åring?

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Haha. Akkurat det med at det var vinklet som en kjønnssykdom kunne de spart seg. Det gjør også at min eldste nok ikke gidder å se den siden hun ikke takler KYSSING på tv engang enda.
Men jeg syntes filmen var helt fantastisk utenom det. Creepy as hell!!

Hm. Jeg syntes den bare var latterlig og forutsigbar - ikke skummel i det hele tatt.

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-15, 15:52   #42
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.540
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Skrekkfilm" for 13,5-åring?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Seven har attenårsgrense, og er helt uaktuell. Nattsvermeren også.

Kan huske jeg så Nattsvermeren på kino, den var da fryktelig skummel?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-15, 16:07   #43
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Skrekkfilm" for 13,5-åring?

Nei det er jo smak og behag når det gjelder alle filmer. Filmer jeg nesten sovner av, er utrolig skumle for andre og motsatt. Man må nesten se an ungene.
Jeg så Nattsvermeren som barn, syntes IKKE den var skummel overhodet. Syntes heller ikke alle Freddie Krügerfilmene eller Jason-filmene var særlig skumle, bare spennende. Mine to eldste (minsta er jo for liten enda, såklart) ser ut til å gå i sin mors fotspor, hehe.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-15, 16:11   #44
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.860
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Skrekkfilm" for 13,5-åring?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Kan huske jeg så Nattsvermeren på kino, den var da fryktelig skummel?

Jeg synes The Shining (som ble nevnt tidligere i tråden) er eklere enn Nattsvermeren. Men dette er nok en av de filmene som gjorde mer inntrykk som voksen enn som tenåring. Den biten med å være isolert fra folk mens et barn var i fare tenkte jeg ikke like mye over da jeg var 14 eller så.

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-08-15, 16:14   #45
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.172
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Skrekkfilm" for 13,5-åring?

Jeg synes It Follows er en av de beste filmene jeg har sett i år. Jeg syntes personlig ikke den var skummel, ikke på den måten jeg hadde tenkt på forhånd (etter å ha hørt omtaler som "beste skrekkfilm på mange år"), jeg syntes bare det var en utrolig god film. Stemningen, filmingen, musikken og personene - jeg syntes alt var skikkelig godt laget og at alt var med på å skape og bygge opp under historien og den gjennomgripende dysterheten. Den "samme" historien, med de fortapte ungdommene, i et samfunn som bryter sammen rundt dem, uten voksne som passer på dem, og med angsten og døden (eller kanskje overgrepet, om man ser historien på den måten) som kan komme i form av en hvilken som helst person man treffer, kunne jo vært fortalt uten å ha hatt overnaturlige elementer (uten å ha vært en skrekkfilm), da måtte man jo gjort det med handling og dialog på en annen måte.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-15, 16:17   #46
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.172
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Skrekkfilm" for 13,5-åring?

Sånn bortsett fra det, så tenker ikke jeg bare på om barna synes filmer er for skumle, men om jeg synes temaene i filmen (og noen ganger holdningene) er greie å ta inn for store barn/yngre ungdommer. Nattsvermeren er en ganske realistisk fortalt historie som dels handler om en ganske skremmende massemorder som er kannibal, og dels om en overgriper som stenger inne, torturerer, dreper og flår kvinner, og som kler seg ut i en drakt lagd av huden deres, og det er ikke en film jeg kommer til å vise sønnen min på ganske lenge. Da mye heller Nightmare on Elm Street, som "bare" er skummel. Eller It Follows, for den del.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-15, 16:26   #47
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Skrekkfilm" for 13,5-åring?

Enig med Skilpadda. Seven og Nattsvermeren er ikke filmer jeg kunne tenke meg å vise eldste helt enda, nei. Hun hadde ikke hatt særlig glede av dem heller.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no